[Ervaringen] Dell Inspiron 9200

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:31
Foto's van deze laptop

Afbeeldingslocatie: http://www.dsv.nl/~edwinw/9200_front_314.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dsv.nl/~edwinw/9200_open.jpg

High resolution picture
Key Features
  • Processors: Intel Pentium M Processor met power-management features that enable extended battery life and the Intel® 855PM chipset.
  • Microsoft Windows XP Home Edition of Windows XP Professional Edition
  • Sleek New Design featuring Arctic Silver color with Alpine White Trim (Starting at 3.49 kg ) and a 17" screen that allows ideal balance of large screen combined with portability, making it easy to travel with.
  • 128MB ATI MobilityTM RADEON 9700.
  • Integrated S-Video Output. Equipped with Stereo Sound (supported via AC97 audio), 4 built-in speakers and a powerful subwoofer. It includes the Dell Media ExperienceTM .
  • Integrated dual band antennae (2.4/5Ghz) that supports the optional 802.11a/b/g and the optional Bluetooth wireless networking options allows you to wirelessly connect your home.
  • Memory from 256MB up to 2GB at 333 Mhz.
Meer info en reviews
Technische specificaties
  • Intel® Pentium® M Processor - 700 Sequence - up to 755 (2GHz, 2MB Cache, 400MHz FSB) Intel® 855PM Chipset
  • Microsoft® Windows® XP Home / Pro
  • Memory
    256 MB of DDR SDRAM standard, upgradeable to 2 GB maximum. 2 SoDIMM sockets, both are user-accessible
  • I/O Ports: IEEE 1394 integrated port (1394 cable and software sold separately)
    4-USB 2.0, SD Memory Reader, 15-pin monitor connector, Digital Video Interface (DVI), S-Video: 7-pin mini-DIN connector, Stereo headphones/speakers miniconnector, microphone miniconnector
  • Hard Drives
    40, 60, 80 or 100 GB Ultra ATA hard drive
  • 17-inch Wide-Aspect WXGA+ and WUXGA displays
  • Optical Devices:
    1 Internal fixed bay is configurable:
    Standard: 8x DVD-ROM
    Combo Drive:
    Optional: 24x/10x/24x CD-RW and 8x DVD-ROM
    DVD+RW:
    Optional: 8x DVD+/-RW
  • Integrated v.92 56K capable modem
  • Integrated 10/100 Ethernet
  • Wireless Networking
    Standard: Intel® ProWireless 2100 (802.11b) mini PCI wireless card
    Optional: Intel® ProWireless 2200 (802.11b/g) mini PCI wireless card
    Optional: Dell 1350 internal wireless solution (802.11b/g) or Dell 1450 dual band internal wireless solution (802.11a/b/g)
    Optional: Dell TrueMobile 300 internal Bluetooth module (optional at point of sale only)
  • Power Battery:
    6 Cell 53 WHr Lithium Ion Primary battery
    Optional: 9 Cell 80 WHr Li-Ion primary battery
  • AC Adapter:
    Input voltage: 90 to 264 VAC
    Input current (maximum): 1.7A
    Output current: 4.5A max at 4-second pulse, 3.5A continuous
    Output power: 90W standard
    Dimensions (H x W x D): 1.1-inch (28mm) x 2.3-inch (59mm) x 5.25-inch (134mm)
    Weight (with cables): 0.9 lbs. (0.4 kg)
  • Power Management
    Suspend-to-RAM mode
    Suspend-to-disk mode
    Stand-by mode (turns off LED and HDD)
  • Slots
    Connectors: (1) Type I or Type II card
    3.3 and 5 V cards supported
    Warm-swap Capable
Afmetingen en gewicht
  • Hoogte: 41.5 mm
  • Breedte: 394 mm
  • Diepte: 288 mm
  • Gewicht: 3.49 kg

[ Voor 61% gewijzigd door EdwinW op 19-02-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste worden pas 7 december uitgeleverd heb ik vernomen.
Echter zou ik dit model niet willen ruilen met mijn huidige 9100, omdat de specificaties bij de 9100 meer gericht zijn voor de performance etc, en de 9200 weer iets meer gericht is voor iemand die ook mobiel wil werken.

Een voordeel bij de 9200 is de lange levensduur van de batterij, dankzij de Pentium M processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zie ik nergens meer op de dell site voor mogelijkheid tot upgraden radeon 9800 ?
leveringsproblemen? ik heb er overigens 1,5 maand op moeten wachten .. mijn 9100 dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19
wat moet ie ongeveer kosten??

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:14

BS

www.dell.nl

Dan kan je kiezen en opties toevoegen of weglaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm vorige week besteld, wel even via de telefoon gedaan omdat ik een 7200rpm 60Gb wilde hebben, was geen probleem en hoefde geen meerprijs te betalen. Werd prima geholpen, na ontvangen van de proforma factuur zat er een klein foutje in, maar ik werd direct teruggebeld (Intel Wireless 2200 ipv 2100) en kreeg weer een nieuwe factuur. Status staat nu op wachten op onderdelen.

Ik heb de volgende configuratie besteld:

Intel® Pentium® M Processor 755 ( 2.0 GHz, 2 MB L2 Cache, 400 MHz FSB)
512MB 333 MHz DDR SDRAM (1x512)
60 GB 7200 rpm
17" WUXGA (1920x1200)
Intel ProWireless 2200
Internal 8X DVD+/-RW
Dell TrueMobile 300 Bluetooth Module
Voor de rest de standaard configuratie met 1 jaar garantie.

Gratis verzendkosten, nylon tas en printer. Zodra 'ze' binnen is (16/17 december hoop ik) zal ik m'n bevindingen posten ;) Zal proberen t.z.t. wat foto's te maken van de scherm-resolutie ed, die zijn erg moeilijk te vinden.

CNet heeft inmiddels een review gepost:

http://reviews.cnet.com/D...1223734-2.html?tag=glance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is is ie vandaag 'binnen'. :) Het afleveradres is echter niet mijn adres dus wordt denk ik het weekend voordat ik hem heb.

Ik zal dan ook wat bevindingen enz. posten maar dit is m'n eerste laptop dus een goed vergelijk met andere laptops kan ik niet maken.

Weet iemand trouwens of een draadloze desktop (logitech) een beetje werkt icm met een usb-KVM switch? (dus niet dat je hem via ps2 connectors op je kvm aansluit maar gewoon als usb kb/m. Ik zat te denken om dit ( http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=924604 ) apparaat er bij te kopen voor m'n 'vaste' werkplek.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem 3 december besteld, krijg ik vandaag de mededeling dat de dvd brander pas 31 december op voorraad is :'( Dus nu is de verwachte leverdatum 4 januari. Ik mag dus lekker wachten tot volgend jaar.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 15:34:
Ik heb 'm vorige week besteld, wel even via de telefoon gedaan omdat ik een 7200rpm 60Gb wilde hebben, was geen probleem en hoefde geen meerprijs te betalen. Werd prima geholpen, na ontvangen van de proforma factuur zat er een klein foutje in, maar ik werd direct teruggebeld (Intel Wireless 2200 ipv 2100) en kreeg weer een nieuwe factuur. Status staat nu op wachten op onderdelen.

Ik heb de volgende configuratie besteld:

Intel® Pentium® M Processor 755 ( 2.0 GHz, 2 MB L2 Cache, 400 MHz FSB)
512MB 333 MHz DDR SDRAM (1x512)
60 GB 7200 rpm
17" WUXGA (1920x1200)
Intel ProWireless 2200
Internal 8X DVD+/-RW
Dell TrueMobile 300 Bluetooth Module
Voor de rest de standaard configuratie met 1 jaar garantie.

Gratis verzendkosten, nylon tas en printer. Zodra 'ze' binnen is (16/17 december hoop ik) zal ik m'n bevindingen posten ;) Zal proberen t.z.t. wat foto's te maken van de scherm-resolutie ed, die zijn erg moeilijk te vinden.

CNet heeft inmiddels een review gepost:

http://reviews.cnet.com/D...1223734-2.html?tag=glance
Wat was je hiervoor kwijt?

Verwijderd

Ik moest € 2513 voor die configuratie betalen (had je ook zelf kunnen berekenen op de Dell pagina :+) Voor de liefhebbers er is een forum gemaakt voor de i9200 (www.i9200forums.com).
Ben benieuwd naar je bevindingen Type-O over de 9200. Ik denk dat ik hem pas volgende week dinsdag/woensdag krijg. Het wordt ook mijn eerst laptop. Ik heb wel uitgebreid een 8600 met WUXGA zitten te bekijken, twijfelde of deze resolutie te klein voor me zou zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, hij is binnen!

Specs:
  • 1.6Ghz
  • 512Mb geheugen (1 module)
  • 80Gb 5400rpm schijf
  • DVD+/-R drive
  • XP Pro UK
Ik heb nog niet veel tijd gehad om er mee te spelen maar wat eerste indrukken:
  • Nice! :)
  • Voelt best solide. Ik ben her en der wat negatieve meningen tegengekomen over de (bouw)kwaliteit van de inspiron-lijn.Naar aanleiding daarvan tijdens mijn zoektocht in verschillende winkels eens stevig op wat toetsenborden gedrukt en de stevigheid van dit toetsenbord ligt toch boven gemiddeld. Als ik er op druk kraakt en rammelt het niet. Het voelt steviger dan een inspiron 8500 die ik ooit ff getest heb.
  • Stil
  • DVD-RW drive is redelijk rumoerig
  • De ingebouwde luidsprekers kunnen een aardig volume produceren. Subwoofer doet zeker mee (verschil als je hem uitzet is enorm) maar verwacht uiteraard niets dat ook maar in de buurt komt van een stereo. Voor presentaties aan de vergadertafel denk ik zeker ruim voldoende.
  • Na de standaard XP sysprep zutt alles up en running in no time
  • Ik heb een 80Gb schijf, capacity reported is 70,9 dus er zal wel eoa hidden recovery partitie op zitten. Out of the box is 4,29 Gb in gebruik voor XP Pro en allerlei 'zutt'.
Out of the box geinstalleerd:
  • Dell Media experience. (troep, gaat er af)
  • MS Works (troep, gaat er af)
  • Dell accessoires -> driver reset tool (mag wellicht blijven)
  • Paint Shop Pro 8 try & buy
  • Norton Internet Security 3mnd trial
  • Allerlei brandsoftware van 'Sonic'
  • Nog wat dingetjes die ik vergeten ben
Ik denk dat ik eerst even ga kijken hoe precies het hele 'recovery' gebeuren is opgebouwd. Wellicht probeer ik een keer een standaard XP Pro er op te zetten en van daaruit de boel op te bouwen.Dat spreekt me het meest aan en als dat lukt maak ik m'n eigen recovery image. Anders ga ik weer terug naar Dell-recovery. Ik zie in C:\ bovendien een mapje Dell en interessanter nog een mapje Drivers. Ik denk dat ik die maar eens op een cd ga zetten voordat ik XP opnieuw ga installeren.

Ik zit nu nog een beetje onhandig te doen: Ik heb nog een netwerkkabel nodig, muis, enz. enz.

Games gaan zeker ook nog getest worden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:39
Weet iemand misschien ook een soortgelijke laptop van een ander merk?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:14

BS

Wat ik zo snel kan bedenken is van HP de ZD7350 serie.

Zit als grootste verschil een P4 Proc. in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm ook binnen en baal als een stekker tot nu toe.

Allereerst een dikke tegenvaller hij is gebruikt geweest. Vieze vingers en schoonmaak-vegen op het scherm, randen van de bescherming-stickers zitten onder het stof en klein stofjes-draadjes van volgens mij een doekje waarmee hij is schoongemaakt. Beschermings-kleedje zat dubbel gevouwen tussen scherm en toestenbord. En ik kan je vertellen als je 2500 euro betaald dat dat niet bepaald lekker voelt :(

Een van mijn fan's draait constant (rooster links achter, volgens mij die van de cpu)
Ook als hij steenkoud is en de CPU niets te doen heeft. Blijkt niet zo te horen heb ik net vernomen op een ander forum.

17" WUXGA: Scherm glinstert een beetje door de nieuwe coating het lijkt beetje of het scherm vies is. Ik had al gelezen over de nieuwe coating maar wilde het zelf zien of het een probleem was. En er zit bij mij een klein licht grijs vlekje in het gezichtsveld. Geen idee of het nou in het in de coating of in de LCD zelf zit. Als ik er naar kijk vanuit een andere invalshoek dan verschuift het. Geen dooie pixel dus, maar hoogst waarschijnlijk een stofje o.i.d. die tussen de LCD en de coating zit.
Ben nog neutraal over het scherm, maar echt super vind het scherm niet vanwege dat glinsteren, de helderheid is verder prima. De resolutie vs wide 17" is echt ideaal in vergelijking met een wide "15.4 scherm.

60GB 7200 HD: Supersnel, maar maakt 'lawaai' als een fan die heel zachtjes draait. Geen fluittoon of rare tikken bij het lezen.

DVD, Wireless en Bluetooth niet getest.

Opties voor mij:
- Terug sturen, daar ben ik wel overuit hiermee ga ik niet accoord. Dan maar een andere laten toesturen met het risco van een van half-doode pixel(s)
- Mn geld terugvragen en toch maar een Sony Vaio kopen? Weer 300/400 euro meer betalen.
Na dit gezien te hebben zo ik niet iets anders willen hebben dan 1900x1200 op een wide "17.
Maandag maar even met Customer Care bellen.

(edit paar aanvullingen)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's idd balen als je hem zo krijgt, kan me iets bij dat gevoel voorstellen. :/

Maar hier niets van dat soort problemen. Alle beschermfolies zaten goed op hun plaats en het ding maakte een gloednieuwe indruk.

Ik heb het 1440x900 scherm en dat bevalt wel. Ik ben zelf niet zo'n voorstander van de extreem hoge resolutie op sommige laptops. De resolutie die ik heb is voor mij een goede balans tussen desktopruimte en leesbaarheid. Ik zie hier geen opvallende glinstering oid. Harde schijf hoor ik niet. Ik ben nog niet echt aan het werk dus een goed oordeel over snelheid kan ik nog niet geven maar de eerste indrukken zijn gewoon goed.

CD's die bij de laptop zitten:
  • Windows XP pro SP2
  • Resource cd met drivers
  • 2 CD's met antivirus en ISP software (nog niet gekeken, lijkt me niet interessant)
  • CD met Sonic MyDVD en RecordNow software
  • CD met Cyberlink PowerDVD
  • CD met MS Works
Hieruit concludeer ik dat de volledige recovery alleen op de hidden partitie staat. Ik denk dat de DELL mediacenter software en meer van dat soort apps ook alleen daarop staan. Voor mij geen probleem, ik heb niet zo'n interesse in die software. De recovery-partitie laat ik even voor wat het is. Die is 3,5 Gb groot, zoveel winst is dat ook niet aangezien ik voor grote hoeveelheden data een externe Harddisk heb.

Ik heb XP nu opnieuw geinstalleerd, zonder alle Dell en MS dingen die ik toch niet wil en dat ging vlekkeloos. Na installeren de extra drivers installeren in de volgorde zoals aangegeven op de resource CD leverde geen enkel probleem op. De extra mediaknoppen enz. doen het gewoon weer. Dus... recovery partitie is aardig maar met de meegeleverde cd's heb je toch in korte tijd gewoon weer een werkende laptop.

Meer info volgt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tieper
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 16:03
Ik heb vandaag mijn inspiron 9200 gekregen

2.0 ghz intel centrino
1 gb geheugen
100 gb hdd
dvd/cd/rw
wuxga scherm

Eerste indrukken. Dit is de eerste laptop waar ik mijn bureau voor moet opruimen. Hij is serieus aan de maat. Had hiervoor een inspiron 8100 die ook niet echt klein is maar deze laptop is de grootste waar ik tot op heden op gewerkt heb.

Laptop voelt soldide aan. Glinstering op het beelscherm is even wennen maar daarna prima. IE is niet echt een succes op deze laptop vanwege de brakke 120dpi implementatie van IE. Firefox heeft daar overigens geen probleem mee.

Kan maar één echt nadeel ontdekken. de dvd speler is echt van een inferieure kwaliteit. Laptop optical drives zijn meestal niet zo heel erg stevig maar dit spant echt de kroon. Ik durf amper een cd of dvd in de houder te drukken. De lade kon in eerste instantie ook niet meer dicht nadat ik de speler geopend had. De behuizing was zo krap dat alles aanliep. Na wat duw en trekwerk gaat het een stuk beter maar het verdient wat mij betreft niet de schoonheidsprijs.

Kwam er tenslotte achter dat er geen ir poort meer op zit. Dat zal even wennen zijn.

Geluid, toetsenbord en aansluitingen zijn van prima kwaliteit.

dell inspiron 9200 2ghz centrino 100Gb hdd 1Gb RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan OldSkool - waarschijnlijk heb je inderdaad een gebruikte laptop gekregen, misschien uit de VS? Daar schijnt nl. iedereen hun i9200 met het 'verkeerde' (Philips) WUXGA scherm terug te sturen (er is ook een 'goed' scherm gemaakt door Samsung - dat krijgen de mensen in Azie, Australie en Nieuw-Zeeland), en misschien sturen ze die gewoon door naar ons! Als ik jou was zou ik hem terugsturen aan Dell, het kan natuurlijk niet dat ze jou een gebruikte laptop verkopen die door iemand anders is teruggestuurd...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBARDmaN
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 07:29

DaBARDmaN

- slide -

Dat klopt inderdaad, er zijn een heleboel mensen ontevreden over hun WUXGA scherm in de USA.
Ik heb op verschillende topics gelezen dat mensen nu wachten op de i9300 die 1 dezer dagen moet uitkomen om zo hun laptop daar tegen in te ruilen.

| Dell XPS M1710 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Hoe kun je eigenlijk zien welk merk scherm er in zit ? Ik heb Everest Home geinstalleerd, maar die laat zo ver ik kan zien, niet de naam van de producent zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je dit forum aanraden: http://notebookforums.com/showthread.php?t=55769 - deze thread geeft veel informatie over programma's waarmee je erachter kunt komen welk scherm je hebt (zelf ben ik niet echt een expert, bovendien ik heb de laptop nog niet en ik heb voor alle zekerheid geen WUXGA scherm besteld maar de WXGA+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een laatste update van mij. Mijn Inspiron 9200 heb teruggestuurd naar Dell. Men wilde totaal niet luisteren naar mijn probleem. Voor de ander problemen (fan/scherm) moest ik maar gewoon het reparatie-traject in. Nou daar zit je dan met een laptop van 2500 euro, kleine defects en duidelijk gebruikt of even goed bekeken in de fabriek o.i.d.. De laaste persoon die er tijdens het testen in de fabriek naar zou hebben gekeken zou eventueel geen handschoenen hebben gedragen, dat wilden ze nog wel toegeven. Over de rest moest ik me niet druk maken.

Na tussenkomst van accountmanager wilde men foto's van de laptop hebben, ik moest maar bewijzen dat het zo was. Kreeg ook geen toezegging dat ik dan een andere zou ontvangen.
Doordat de lol er voor mij al vanaf was en mede door de zeer slechte behandeling en terughoudende opstelling van Dell heb ik het koopcontract laten ontbinden.

Het hele Dell-avontuur heeft me uiteindelijk 180 euro gekost. Ik moest namelijk de (verzekerde) retourkosten naar Ierland betalen. In het koopovereenkomst staat dat je kan retourneren binnen 7 dagen zonder bijkomende kosten als je een geldende reden opgeeft. Die van mij wilden ze dus niet accepteren. Het heeft uiteindelijk nog 3 weken geduurd voordat UPS voor de deur stond om hem op te halen. Gisteren had ik het geld weer op mn rekening staan.
Nooit weer Dell voor mij dus!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan OldSkool - Groot gelijk natuurlijk - de service van Dell laat hier inderdaad veel te wensen over! Zelf heb ik de ervaring dat ze altijd willen proberen mij vooruit te laten betalen - dit deed ik de eerste keer dat ik een Dell-computer kocht, en toen kon ik er 2 1/2 maand op wachten en kreeg het systeem pas toen ik ze schreef dat ik mijn geld terug wilde als ik het niet binnen 1 week kreeg. Toen kon het ineens binnen 2 dagen!
De tweede keer heb ik gezegd dat ik alleen achteraf wilde betalen - dit was mogelijk omdat ik een 'onderneming' ben en een BTW-nummer hebt. Ik had de computer (desktop) toen binnen 5 dagen. Ook dit keer, met de laptop, deden ze daar moeilijk over ('Moeten we dan voor u een uitzondering maken?') maar ik heb gezegd dat het voor mij een absolute voorwaarde was en dat ik anders elders zou gaan zoeken. Toen kon het ineens allemaal wel, en ik heb nu de laptop binnen 1 week gekregen. (En nog geen nota!) Het voordeel is dan ook dat als er iets mis is, je gewoon de computer terig kan sturen naar Dell zonder dat je nog een cent betaald hebt!
W.b. het scherm, ik had dus mijn bestelling veranderd van WUXGA naar WXGA+, en dat ziet er prima uit. Absoluut geen 'schittering' of zo, gewoon een mooi rustig, helder beeld. Het enige is dat er behoorlijk veel 'light leakage' is - het beeld is van onderen flink wat lichter dan van boven. Dit valt eigenlijk alleen op bij het spelen van een DVD, en bij een zwarte of donkere achtergrond. Maar ik gebruik de laptop toch vnl. voor word processing, of internetten, en daarbij heb ik geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:39
Mijn interesse in deze laptop neemt ineens zeer veel af, toch maar eens verder zoeken.

@OldSkool; mocht je naar een soortgelijke laptop zoeken, Toshiba heeft er één; Qosmio G15

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:23
Je kunt natuurlijk ook nog even wachten op de nieuwe Acer TravelMate 8100-serie met de nieuwe Centrino-specificaties (en PCI-x) :). Die zal ook wel richting de €2500,- gaan kosten vermoed ik :|. Sjeez wat een bak geld trouwens >:) ... voor mij persoonlijk wel tenminste :P (al heb ik het niet slecht hoor ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NitroX; Die Toshiba Qosmio is zeker interessant, maar ik ga vrijwel zeker een Sony Viao A397XP aanschaffen (WUXGA 1920x1200 17" TFT, Centrino 760 2.0Ghz, 80GB 5400rpm, 512MB, DVD+/-RW, Radeon X600 128MB) leverbaar vanaf week 9-2005. Kost nog meer maar dan heb je ook wat >:)
Nadat ik die resolutie had gezien op die 17" Dell 9200 wist het meteen, 'dat' wil ik hebben!
Maar ik ga zeker weten nog even wat info zoeken over de Qosmio G15. Ik kan zo snel nog niet een shop vinden die de G15 verkoopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel een interessante laptop!

1,7 Ghz
2x512 Mb (1024Mb Actie)
XP Home
Gratis transport!
17" WUXGA
60 GB 7200rpm
cdrw/dvd
b/g wireless card
Voor 1700 Euro incl btw

He trouwens, waarom zou ik een wireless card erbij kopen!? Dat zit toch al standaard bij een Centrino?! En zit er pixelgarantie bij? Nergens kunnen vinden...

Owja trouwens een mailtje aan Dell misschien dat jullie deze vragen wél kunnen beantwoorden... Zij namelijk niet...:@

-------------------
Ik heb een paar vragen, en ik hoop dat u deze kunt beantwoorden.

Is het WUXGA scherm van de Dell Inspiron 9200 een scherm te
vergelijken met een Sony X-Black of een Toshiba TruBright scherm? Met
een 'glossy' scherm dus?

Ik wil graag een Dell Inspiron 9200 bestellen, maar ik vroeg me af of
deze laptop ook met een 60 Gb 7200rpm.
----------------------------

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.b. je vraag over het WUXGA-scherm, er zijn nogal wat problemen met dit scherm zoals je ook kan lezen in eerdere posts hier (bijv. van OldSkool) en op andere forums, zoals het Notebook Forum en het forum van Dell zelf. Ik zou dus wel goed opletten dat je het 'goede' WUXGA scherm krijgt. Zelf heb ik mijn bestelling gewijzigd, na het lezen van alle klachten, in WXGA+ en dat bevalt prima, beetje 'light leakage' maar verder mooi, breed, helder en rustig scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:34:
Ik wil graag een Dell Inspiron 9200 bestellen, maar ik vroeg me af of
deze laptop ook met een 60 Gb 7200rpm.
Als het niet op de website staat, is het heel goed mogelijk dat je deze optie wel kan krijgen als je telefonisch belt. Heb ik ook gehad (zie signature). Als je belt moeten ze wel even kijken naar de nieuwe prijs van de harde schijf. In mijn geval moest ik 50 Euro bijbetalen om een 80 gb/5400 in te ruilen voor een 60 gb/7200. Ze zetten die nieuwe configuratie dan in de bestelling en sturen die als een PDF-bestand naar je toe. Op zo'n manier zijn er ook meer opties mogelijk qua geheugen, processor en grafische kaart (aantal Mb's)

• tieper
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 16:03
Even een aanvulling op mijn eerder ervaringen met de laptop. Ik heb de origineel uitgeleverde installatie nu een maand in gebruik en moet zeggen dat Norton Internet Security helemaal heeft afgedaan. Ik kon geen windows/office updates installeren, office werd instabiel, laptop traag. Deinstaleren heeft wonderen gedaan maar kostte me bijna net zoveel tijd als een clean install. Heb ik wel eens beter gezien van dell.

dell inspiron 9200 2ghz centrino 100Gb hdd 1Gb RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 12:15:
Een van mijn fan's draait constant (rooster links achter, volgens mij die van de cpu)
Ook als hij steenkoud is en de CPU niets te doen heeft. Blijkt niet zo te horen heb ik net vernomen op een ander forum.
Ik heb mijn Inspiron 9200 gisteren gekregen, erg tevreden tot nu toe, maar dit 'probleem' heb ik ook.
Wat nu te doen? Ik heb niet zoveel zin om mijn machientje terug te sturen, het heeft me al genoeg moeite gekost om hem te krijgen (UPS kon mijn adres niet vinden, tot 3x aan toe, dus toen maar zelf opgehaald bij hen).

edit: hmm.. ik heb zojuist een nieuwe videodriver (via Dell site) geinstalleerd, en hij lijkt nu minder lawaai te maken, net alsof hij langzamer draait....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Ik weet niet welke bios versie je hebt, maar inmiddels is A01 beschikbaar. Mogelijk dat het probleem opgelost kan worden met een eenvoudige upgrade. Op het forum van Dell blijk je overigens niet de enige te zijn. Hier wordt de suggestie gedaan om het programma FanGUI te installeren (http://www.diefer.de/i8kfan/index.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Fangui geinstalleerd, werkt op zich prima, de fan staat nu helemaal stil als ik de processor niet belast. De vraag is nu echter, op welke temperaturen mijn fan aan laten slaan?

Edit: Biosupgrade heb ik ook gedaan, de fan blijft echter gewoon in 'altijd aan' stand staan...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:46:
Het hele Dell-avontuur heeft me uiteindelijk 180 euro gekost. Ik moest namelijk de (verzekerde) retourkosten naar Ierland betalen. In het koopovereenkomst staat dat je kan retourneren binnen 7 dagen zonder bijkomende kosten als je een geldende reden opgeeft.
Dat laatste mag dus absoluut niet. Op hun website staat immers:
De 'Bedenktijd' periode voor de Consumenten
Als u een Consument bent, kunt u een aankoop gedurende 7 Werkdagen na de datum van aflevering van het product zonder opgave van redenen eenzijdig ontbinden. In sommige gevallen kan Dell u vragen uw beslissing schriftelijk te bevestigen. U krijgt dan de aankoopprijs van het product volledig terugbetaald. Volgens de wet draagt u de transportkosten van aflevering en retournering van het product en de redelijke administratiekosten. De terugbetaling vindt plaats volgens onze Refund Policy binnen 30 dagen na ontbinding en na ontvangst van de betaling en het geretourneerde product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Dell heeft inmiddels de Inspiron 9300 (XPS2) op de markt gebracht. Deze is gebaseerd op de nieuwste 256 MB NVIDIA GeforceTM 6800 Go grafische kaart.
Zie Dell Inspiron 9300
Zie nieuws: Centrino à gogo: Spelen met GeForce Go 6800 Ultra (met een opvallende conclusie!)
Pagina: 1