Probleem met sweex wireless router/modem

Pagina: 1
Acties:

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 13:13
Ik ben bij een kameraad van me adsl aan het aanleggen, ging allemaal prima, 1e computer ging zonder enige moeite het internet op. hier heb ik gewoon de standaard procedure gevolgd die in het boekje staat beschreven voor een wanadoo abbonement.
dit geeft geen enkel probleem, IP wordt netjes aangestuurd door de router.
Maar als ik ditzelfde nu probeer op de 2e computer kan hij geen IP adres aangestuurd krijgen.
Hij heeft wel verbinding met de router, maar als ik dan in dos, ipconfig /release doe, dan komt er een standaard windows adres te staan ( 169.254.x.x).
het lijkt er op dat hij geen IP kan krijgen van de router.
Hij staat ingesteld op automatisch IP verkrijgen, maar hij wil maar niet veranderen.
weet iemand wat hier het probleem is ? kan het een fout zijn in de computer (conflicterende hardware) of heb ik iets verkeerd ingesteld op de router ?

dit is de guide die ik heb gevolgd, instelling 1: http://213.239.187.14/manuals/Configuratie_ADSLRouter.pdf

het modem is een Wireless ADSL Modem/Router 11B annex-a

en de netwerkkaartjes die gebruikt worden zijn Qtec 774WP PCI Wireless Network Card 11 Mbps

Ik heb de 2 netwerkkaartjes al onderling verwisseld om uit te sluiten dat hij kapto was, maar ze werken allebei goed.

verder draaien beide pc's op win XP.

De 2e computer staat wel verder bij de router vandaan, maar hij heeft wel een goede verbinding, dit kan dan toch niet het probleem zijn ?

edit1:
Statisch IP in de range van de router ook geprobeerd, geen internet...

[ Voor 4% gewijzigd door Xqlusive op 30-10-2004 10:54 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Router al gereset? Al onder de optie DHCP gekeken? Hier mac adresje van niet werkende pc gekoppeld aan een IP?

• Xqlusive
SSH schreef op 30 oktober 2004 @ 13:32:
Router al gereset? Al onder de optie DHCP gekeken? Hier mac adresje van niet werkende pc gekoppeld aan een IP?
De router al wel gereset, nog geen MAC adressen ingevoerd, maar dat hoort de router toch automatisch te doen, zo ging het ook bij de andere pc.

Maar ik zal er wel even naar kijken.

• Xqlusive
Net de router nogmaals gereset, en de pc naar beneden gesleept, misschien dat de afstand toch te groot was....
Probleem bleef, wel verbinding met de router, nu "link quality" en "signal strenght" bijna op 100%. de afstand was dus niet het probleem.
router dus gereset, en nu 2e pc eerst proberen aan te melden ipv. 1e pc, misschien dat de router niet meer dan 1 tegelijk aan kon, of dat er een instelling verkeerd was in de router.
Probleem blijft, bij ipconfig /release nog steeds een standaard windows IP...
Ik ben nu eigenlijk een beetje door mijn mogelijkheden heen, is er iemand die mij "de gouden tip" kan geven ?? :9
Als laatste oplossing zie ik een verse windows install, maar dat is echt een laatste redmiddel...