Toon posts:

Dia's Scannen Lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden de Canon 5200F scanner gekocht voor het inscannen van foto's enzovoort. maar aangezien we hier nog enkele (dozen) dias hebben liggen zou het leuk zijn deze in te scannen.
De bijgeleverde software en drivers falen echter. Normaal moet je een fotoprogramma openen, dat het scanprogramma Scangear CS kan gebruiken. Als ik dan wil scannen met Scangear CS, staat er nergens 'negatieven scannen' bij, waar het normaal welz ou moeten staan.
Is dit een hardware of een software probleem? Ik heb de laatste drivers, heb alles al in het engels én het nederlands geïnstalleerd, geen uitweg!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 11:33
ik heb hier gewoon een optie "positieven scannen" ook in photoshop ect :?

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik ken scangear niet, maar moet je echt een prog. als photshop openen? Werkt het niet standalone?
Hoe zo faalt je driver en software, de fout hoeft niet altijd bij de fabrikant te liggen.

www.casarodriguillo.com

• Pinin

Pinin

heb je misschien hier wat aan:

bron: https://self-service.canon-europe.com/nl/pages/

Ik kan geen filmopties selecteren in ScanGear (5000F/8000F/9900F).

Oorzaak

Als de filmopties niet beschikbaar zijn in ScanGear, wordt de FAU (Film Adapter Unit) waarschijnlijk niet gedetecteerd.
De FAU-kabel aan de achterkant van de documentklep is mogelijk niet goed bevestigd.

Oplossing

Verwijder alle voorwerpen van de glasplaat en sluit de documentklep.
Trek de stekker van het netsnoer uit de achterkant van de scanner.
Koppel vervolgens de FAU-kabel los en sluit deze opnieuw aan. De FAU-kabel is het snoer uit de achterkant van de scannerdeksel. Dit snoer wordt aangesloten op de scannerpoort die is aangeduid als "FAU".
Controleer of de FAU-kabel stevig is aangesloten en sluit het netsnoer opnieuw aan op de scanner.
Probeer de film nogmaals te scannen.

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Topicstarter
DANKU!

Mijn broer had de kabel er niet ingestoken, ik dacht dat het probleem bij de software lag! Echt hartelijk bedankt! :)

• Pinin

Pinin

O.k. tof dat het werkt.

Niet meer de fabrikant de schuld geven hé :P ;)

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1