Toon posts:

RAID install onverwachte fout (512)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Graag zou ik jullie kennis willen gebruiken voor het volgende.
Ik heb een QTEC 340R IDE RAID 133 PCI Card gekocht. Alleen tijdens de install van windows XP Professional krijg ik een onverwachte fout (512) op regel 2113 van D:\xpsprtm\base\boot\oemdisk.c. veroorzaakt door bestand pnp680r.sys

Beide schijven zitten op IDE1 van de RAID controller, 1e op kabel = slave, 2e is master.
Ook zit er op dit moederbord nog een andere RAID controller (SATA) beide controllers gebruiken IRQ9.

Wat wel gelukt is:

Wel hebben we al een RAID samenstelling van 2 80gb schijven kunnen maken.
Dus heb nu een striped RAID 0 configuratie. Dan geboot met CD van XP pro.
gelijk op F6, en dan wahcten totdat je de melding krijgt dat je een schijfje hebt van de controller. Schijfje erin. Dan geeft ie aan dat je een Silicon Image Ultra-133 Medley ATA Raid COntroller hebt. Oja, ik heb de XP drivers gebruikt van de QTEc site
Begint met laden van bestanden en dan komt dus de foutmelding:

bestand pnp680r.sys heeft een
onverwachte fout (512) op regel 2113 van D:\xpsprtm\base\boot\oemdisk.c. veroorzaakt

Wie weet raad??????

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb je al verschillende driver versies geprobeerd? Is de BIOS/firmware van je RAID kaart up2date? En probeer even een andere floppydisk.

[ Voor 17% gewijzigd door roelio op 30-10-2004 10:01 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Deze melding lijkt van je installatie of Windows CD-ROM af te komen, maar is dat NIET.

Het komt van je floppy af, waar de drivers opstaan.
Ik heb een keer hetzelfde gehad. Mijn floppy-driver was toen stuk, alleen wist ik dat niet. De index lezen vanaf die drive ging wel, maar bbestanden kopieren ging niet. Alleen kreeg ik daar geen melding van.

Dus, of je floppy drive is stuk, of de bestanden op je floppy zijn corrupt (niet uptodate).

Verwijderd

Topicstarter
aha, dus een defecte floppy zou het kunnen zijn, want de drivers moeten up to date zijn, want heb ze niet van de meegeleverde cd gebruikt maar van de website

Verwijderd

Topicstarter
aha, nieuwe floppy ga ik is proberen

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-03 09:25
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 09:51:
Beide schijven zitten op IDE1 van de RAID controller, 1e op kabel = slave, 2e is master.
Wel hebben we al een RAID samenstelling van 2 80gb schijven kunnen maken.
Dus heb nu een striped RAID 0 configuratie.
Mag ik vragen waarom je dit zo hebt gedaan. Is niet echt verstandig gezien het feit IDE maar een device kan aanspreken, dus niet 2 tegelijk. Je beperkt op deze manier je performance enorm. Misschien dat je dit bewust hebt gedaan, maar ik meld het even :) .

[ Voor 7% gewijzigd door Jappo112 op 31-10-2004 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
aha, dus ik kan ze beter aan ide 1 en 2 hangen op de RAID controller kaart, mogen ze dan beide master zijn?

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-03 09:25
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 08:59:
aha, dus ik kan ze beter aan ide 1 en 2 hangen op de RAID controller kaart, mogen ze dan beide master zijn?
Yep. Moet zelfs, aangezien er maar 1 device per IDE controller aanhangt :> .
Pagina: 1