Een vaag netwerk probleempje, wie weet het?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik heb een netwerk van 2 pc's thuis. als ik tussen deze pc's een kabel van 20 meter leg (coax) dan doet het netwerk het. Dan zie ik de andere pc's dus staan bij netwerkomgeving.
Doe ik de andere kabel die ik heb die van 10 meter er tussen dan krijg ik geen contact meer. Wat denk je foute kabel? Blijkbaar niet dus ofzo. Ik ging terug naar de winkel en die testte hem voor me (boven in de zaak ik heb het zelf niet gezien) en hij deed het bij hun netwerk zeiden ze.
Als oorzaak dat hij het niet deed bij mij thuis zei hij dat er storingen konden zijn tussen de pc's. Tuurlijk. Nee maar wie weet wat het is? is het een foute kabel, dan hebben ze me genaaid daaro of is er nog iets anders wat ik moet weten? Ik vind het echt vaag dit

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Als je 20 meter nodig hebt en je gebruikt een 10 m kabel dan is die te kort natuurlijk, en dat werkt niet :)

Nu ff zereneus, het maakt geen verschil of je 10 of 20 meter gebruikt, 20m zou zelfs eerder probs kunnen geven omdat die langer is.

Dat van die storing kan kloppen, maar dan is die kabel ook niet goed, want als het goed is zit er een beschermende mantel omheen. Mocht die stuk zijn dan moet je ook een nieuwe kabel krijgen.

Ken je niet iemand met een multimeter? Dan kan je hem zelf even door meten. Gewoon de 2 uiteindes pakken en dan kijken of ie een weerstand aangeeft. Die doe je voor de binnenste draad (het pinnetje) en de mantel (de ring). Als beide een weerstand geven dan zou de draad goed moeten zijn.

Wat ook zou kunnen is dat het misschien een afwijkende draad is en dat je er andere terminators voor nodig hebt.

Verwijderd

Misschien zit de fout in de T-stukje. Probeer het eens met een andere T-stuk.

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Als antwoord op jullie 2:
1Ze hadden hem zelf doorgemeten en hij was goed volgens hun
bij het testen.
2 en ik gebruik dezelfde 2 t-stukkies dus daar kan het niet aan liggen.

GRRRRRRR ik begin het gevoel te krijgen dat ze me naaien daaro