[vmware] virtual machine wil niet meer starten

Pagina: 1
Acties:
  • 512 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik wil met vmware fedora in windows draaien maar dat wil niet echt lukken. Als je nadat ik een virtual machine heb aangemaakt en die na een power off weer aanzet dan krijg ik steeds de volgende foutmelding
Unable to open the disk 'Red Hat Linux.vmdk'.
Failed to configure disk ide0:0. The virtual machine cannot be powered on with an unconfigured disk
Ook kreeg ik tijdens de installatie van fedora als ie gaat formateren een aantal keer deze foutmelding
Er is een fout opgetreden bij het aankoppelen van device hda2 als koppelpunt /: ongeldige argument.
Dit is waarschijnlijk veroorzaakt doordat deze partitie niet geformateerd is.

geef OK om uw systeem te herstarten.
De website van vmware stond iets over de eerste foutmelding. Namelijk dat als je de kernel van host os geupdate had. Maar omdat ik windows als host os hebt lijkt me dat niet van toepassing. Ik ben nog aan het zoeken maar heb tot nu toe verder niks kunnen vinden op hun webiste.

twee vraagjes die ik heb over dit probleem
• Zou het kunnen komen doordat vmware die grote linux partitie niet fijn vind en dat het met een kleinere partitie wel werkt :?
• Me hd deed tijd terug een beetje gek en maakt sinds kort een hoog piepend geluid maar doet het verder wel goed. Zou de hd de oorzaak kunnen zijn dat ie kapot aan het gaan is :?

nog wat info
Ik gebruik vmware gsx server versie 3.1.0 build 9089
hd partitie indeling:
partitie 1 NTFS 10gb --> windows 2003 server
partitie 2 EXT3 140gb -> fedora

specs:
- Amd xp 1800+ 1.8ghz
- Asus a7v8x-x
- Twinmos 512mb ddr pc3200
- Western Digital 160gb 7200rpm
- Realtek 10/100mbit nic
- Windows 2003 server (standard edition)

bvd

[ Voor 9% gewijzigd door Toet3r op 30-10-2004 04:42 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
maaarten schreef op 30 oktober 2004 @ 04:28:
• Me hd deed tijd terug een beetje gek en maakt sinds kort een hoog piepend geluid maar doet het verder wel goed. Zou de hd de oorzaak kunnen zijn dat ie kapot aan het gaan is :?
Ik weet niet hoe het met jou zit, of zelfs andere tweakers, maar bij mij vliegt een HD per direct er uit als 'ie 1x een gekke piep maakt. Het hoeft niet altijd meteen groot alarm te zijn, maar ik vertrouw ze dan ook voor geen meter meer...

't Zou me niks verbazen als 't daar aan ligt...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Ik zou eerst eens een grondige scandisk met oppervlakte test draaien. Je hebt idd kans dat je een paar kapotte sectoren hebt. En als die op het stuk zitten waar toevallig je virtual disk/fysieke vmware disk zit, dan heb je heel veel pech, ben ik bang.

Sowieso .. draai die oppervlaktetest. Als je slechte sectoren hebt, en als je die piep hoort .. RMA'en die schijf.

• Toet3r
  • Niet online
ok dan ga ik dat maar eens doen

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Lijkt er op dat VMware je vmdk bestand niet kan vinden. Open het vmx bestand en controleer of de path verwijzing naar jr vmdk bestand correct is. Kijk ook of je het vmdk bestand zelf kan lezen. Je kan ook even de config van je virtuele machine editen en alle harddisks opnieuw aankoppelen. Wil ook wel eens helpen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Toet3r
  • Niet online
na ruim 9 uur is de oppervlaktecontrole eindelijk klaar. maar heeft geen problemen kunnen vinden.

@ Microkid
vmware zou de bestanden gewoon moeten kunnen vinden. Ik heb na het aanmaken van de virual machine de bestanden niet verplaatst of iets veranderd aan de instellingen in vmware. het pad naar de bestanden klopt ook.
De Hardisk opnieuw aankoppelen heb ik ook al aantal keer gedaan. Maar dan zodra je de virual machine uit en weer aanzet krijg je weer die zelfde error te zien. Lijkt me toch niet echt de bedoeling

[ Voor 3% gewijzigd door Toet3r op 30-10-2004 21:21 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nog een test:
Zet de vmdk op een andere partitie neer en maak een 2e identieke VM aan waar je vervolgens je vmdk in importeert.
Doet ie het niet > b0rken file.
Doet ie het wel > dan is er iets anders aan de hand :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Toet3r
  • Niet online
een 2e vm maken en daarin de vmdk inporteren had ik al geprobeerd, dit echter wel op de zelfde partitie. Ook toen nog steeds die zelfde error. Waarom moet het dan op een andere partitie?

Pagina: 1