Server PC Update ( sempron goede keus 3100+ ?)

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
Ik wil 'me huidige' server pc gaan upgraden

Huidig :
Duron 1200
896 mb ram ( pc 133 )

naar
Amd Sempron 3100+
512 mb ddr 400 ( later wellicht 1024 mb )
Moederbord wsl een Epox ( model nummer staat in de 'link' hieronder, die tevens o/c gegevens bevat ).
http://www.xbitlabs.com/a...play/sempron-3100-oc.html

Wat gaat erop draaien:
In ieder geval een game server ( wsl voor HL2 ) die ongeveer 20 mensen aan moet kunnen. Ook komt er een webserver op draaien ( apache 2, php 5 & mysql 4 ).

nu is mijn vraag:
Denken jullie van de upgrade die ik wil maken
( ik wil de artikelen kopen die worden genoemd in het artikel van xbitlabs . De sempron 3100+ en EPoX EP-8KDA3. ik wil mijn sempron dus ook 40% gaan overclocken zoals dat volgens dat artikel geen enkel probleem is. ).
een slimme zet is, of kan ik beter een andere cpu gaan kopen.
Ik denk zelf dat de sempron dit allemaal makkelijk aankan.

Maar is dit een slimme zet ? of moet ik dit juist helemaal niet doen.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
ik snap dat bv een dual xeon veel beter zal zijn :) maar, dat is een beetje teveel van het goeie aangezien de server pc niet zo super zwaar ballast gaat worden.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik weet niet of het handig is om je server te overclocken, aangezien die stabiel moet zijn...

Ik zou dan eerder gaan voor bovengenoemde dual proc oplossing. Maar dan ben je wel een stuk duurder uit. Maar heb je wat minder geld, dan denk ik dat het ook geen probleem is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

een server overclocken is zoiets als vloeken in de kerk :X

Volgens mij moet je makkelijk met deze specs een game en webserver kunnen draaien, denk dat dat zelfs nog wel zou draaien met de huidige setup. Maar goed, lees je eens in in de materie (oa de minimale specs voor een gameserver)
Dual Xeon is echt overigens zwaar overkill.... ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

server overclocken???

Zo'n ding moet toch 100% betrouwbaar zijn en zonder foute berekeningen komen?

Dual Xeon is idd overkill, mits je een goed OS gebruikt, dit is een server die je NIET onder windows wilt hebben, als hij die 2 taken moet doen. Verder leent de sempron (K8 core) zich érg goed als server proc.

offtopic:
Als overtuigd atheist is vloeken in de kerk niet zo érg hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 07:00 ]

Verwijderd

Als je hem niet overklokt moet ie dit allemaal al makkelijk kunnen, dus dat OCen zou ik achterwegen laten. Verder prima speccies voor een thuisbak, toch?
het is geen reliability server (anders overwoog je overclocken ook niet) dus vloek maar stevig door in de kerk hoor :)

Verwijderd

OC'en zal zeker niet nodig zijn, ik denk dat eventueel op je gameserver de verbinding je eerste bottleneck is.

Je zou trouwens ook gewoon een AMD 64 2800+ kunnen nemen, is maar 30 eurotjes duurder over het algemeen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In Complete Systemen & Laptops staat een "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" topic. Daar kun je je upgradevraag kwijt :) Lees wel eerst de topicstart van dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.