Toon posts:

Proxy server prob

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu verbinding via een server met mn laptop waar xp pro opstaat. Internet werk verder oke, maar als ik programmas als msn kazaa of bittorrent gebruik dan kunnen ze me niet verbinden van wegen een fout over de proxy server om precies te zijn deze kreeg ik bij bittorrent: Problem connecting to tracker - HTTP error 407: Proxy Authentication Required (The ISA Server requires Authorization to fulfil the request. Acces to the Web Proxy service is denied ) Hierdoor kan ik dus al die programmas niet gebruiken, heeft iemand enig idee hoe ik dit zo kan krijgen dat ik toch die progs kan runnen?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je iets meer info over het netwerk waarop je inlogd of aangesloten bent?

Ik denk niet dat we kunnen gokken hoe je internet verbinding verder opgebouwd is ;)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
My bad :) op de server zit verder een adsl verbinding en nog 10 computers, het is een server in een hotel, ik ben werknemer en heb nu met mn laptop (amd xp 2200 mobile) ben verbonden met het netwerk door netwerk kaart en op de rest van de computers zit windows 2000 heb nu eindelijk ingelogt op het netwerk gaat allemaal goed dus maar nu dit probleem, wat voor info heb je nog meer nodig?
Thnx

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 02:11 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Aan de error 407 te zien heeft het hotel een ISA server geïnstalleerd.
Dit programma is tevens een softwarematige firewall wat wil zeggen dat de instellingen van de ISA-server bepalen welke poorten gebruikt mogen worden.

De enige oplossing is om de firewall client te installeren of de regels op de ISAserver aan te passen zodat de poorten die jij wilt gebruiken voor kazaa en bittorent open gezet worden.

Een isa firewall client is wel op internet te vinden maar die werkt alleen met de juiste rechten, die zullen bij jou wel niet werken.

Als test zou je eens een portscan kunnen doen via scan.sygate.com om te zien welke poorten wel bruikbaar zijn.

offtopic:
Ik ga nu echt eens pitten *gaap*

[ Voor 6% gewijzigd door arjants op 30-10-2004 02:17 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu dat er 3 vpoorten open zijn waar moet ik die dan invoeren? FTP data en FTP en een SOURCE port

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 02:28:
Ik zie nu dat er 3 vpoorten open zijn waar moet ik die dan invoeren? FTP data en FTP en een SOURCE port
Op de ISA server, maar FTP DATA & FTP hebben niks met kazaa/bittorrent te maken. Mail ff de systeembeheeerder of ie de "gebruikelijke" bittorrent poorten (6881 t/m 6889) openzet en door mapped naar jouw IP nr. Vraag 'm gelijk ff waarom ie dan standaard FTP poorten open heeft staan voor een request van buitenaf.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga dit topic sluiten aangezien er twee mogelijke invalshoeken in dit topic zijn.

1. Je bent een medewerker die probeert Kazaa te draaien tegen de wil van de baas in en probeert daarmee de beveiliging te breken die de systeembeheerder heeft opgezet. Als dat zo is is dat niet toegestaan.

2. Je bent een medewerker die dat mag van de baas. Als dat zo is geef je hier veel te weinig informatie, en toon je veel te weinig inzet om ook maar iets met je topic te kunnen behalve te gaan gokken.

Dicht dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.