[Creative DTT 3500] Optische ingang van receiver werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:21
De afgelopen maanden vertoonde mijn receiver wat vreemde kuren, als ik hem uit zette en later weer aan dan werkte de optische ingang in eerste instantie niet. Dwz het lampje dolby digital werkte niet terwijl ik er wel een dolby digital signaal op zette.

Dit duurde in het begin ongeveer 5 minuten en daarna werkte het gewoon naar behoren. Deze tijd werd echter steeds langer, tot we 2 weken geleden langer dan een half uur moesten wachten voordat het geluid "op gang" was, dus helemaal niet meer stotterde.

Ik heb dit uit gemakkelijkheid maar altijd opgelost door hem zoveel mogelijk standby te laten staan. Echter nu begon als hij lang aanstond het signaal ook te stotteren en sinds afgelopen week werkte hij helemaal niet meer.

Ik had deze receiver dus aangesloten op de xbox, en ik heb al een andere AV cable geprobeerd (ik dacht nog geen andere optische kabel). Maar dit lost niets op (niet dat ik dat had verwacht). Het probleem zit dus wel echt in de receiver, ik heb hem nu gewoon als stereo aangesloten en die ingangen werken gewoon naar behoren.

Nu vraag ik mij dus af of dit probleem op de korte termijn kan worden opgelost (garantie weet ik niet of ik dat nog heb en ik zie het niet echt zitten om de hele zooi op te sturen). Als dit niet kan zou ik alsnog graag willen weten wat de oorzaak is en of het een bekend probleem is.
Ook zou ik in dat geval graag willen weten hoe ik het beste op de goedkoopste manier een nieuwe receiver of complete set kan aanschaffen.

Ik hoop echt dat jullie mij verder kunnen helpen, want zo klinkt het echt niet en ik ben redelijk gehecht geraakt aan mn lieve 5.1 geluidje :)
Alvast bedankt!

• DarkShadow
klein schopje vanwege het zieke tijdstip dat hij gepost is :)

btw. Als het allemaal echt niet gaat werken zat ik te denken aan een CREATIVE Decoder DDTS 100, heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 52% gewijzigd door DarkShadow op 30-10-2004 11:05 ]

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14
DarkShadow schreef op 30 oktober 2004 @ 11:04:

btw. Als het allemaal echt niet gaat werken zat ik te denken aan een CREATIVE Decoder DDTS 100, heeft iemand hier ervaring mee?
Ja heb ik een weekje hier gehad. Heb hem weer omgeruild, was niet tevreden over de kwaliteit van de speakers die ik erbij had.
De decoder zelf was op zicht wel goed, mooie 5.1 weergave bij films. Alleen het voelt erg low-budget aan. De afstandsbediening is klein, je moet ook erg richten ermee. Het volume knopje op het kastje voelt ook erg slap aan. Als je niet alleen naar geluidskwaliteit kijkt valt hij af voor mijn gevoel.

• DarkShadow
_sepulnation_ schreef op 30 oktober 2004 @ 12:31:
[...]

Ja heb ik een weekje hier gehad. Heb hem weer omgeruild, was niet tevreden over de kwaliteit van de speakers die ik erbij had.
De decoder zelf was op zicht wel goed, mooie 5.1 weergave bij films. Alleen het voelt erg low-budget aan. De afstandsbediening is klein, je moet ook erg richten ermee. Het volume knopje op het kastje voelt ook erg slap aan. Als je niet alleen naar geluidskwaliteit kijkt valt hij af voor mijn gevoel.
Ah de boxen heb ik al en daar ben ik gewoon tevreden over (die zijn dus van de dtt 3500), het hoeft van mij ook geen dure receiver ofzo te zijn, ik zoek juist iets meer low budget. Weet je toevallig ook waar ik hem kan kopen? Ik kan hem bijna nergens vinden...

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2025
DarkShadow schreef op 30 oktober 2004 @ 12:42:
[...]

Ah de boxen heb ik al en daar ben ik gewoon tevreden over (die zijn dus van de dtt 3500), het hoeft van mij ook geen dure receiver ofzo te zijn, ik zoek juist iets meer low budget. Weet je toevallig ook waar ik hem kan kopen? Ik kan hem bijna nergens vinden...
Ik heb de DTT2500 ook met receiver, deze is ook half gaar omdat m'n potmeters geen contact maken.

Ik heb dus ook gekeken naar die CREATIVE Decoder DDTS 100.
Omdat het goede speakers zijn van de DTT2500 (*zelfde als de DTT3500) zat ik dus ook naar die optie te kijken.

Ben er helaas achtergekomen dat op de CREATIVE Decoder DDTS 100 geen TULPstekkers kan worden aangesloten, mijn DTT2500 gaat via Tulpstekkers van de receiver naar de speaker.

Zover ik me kan herinneren heeft de DTT3500 dat ook.
Hierbij kan je hem dus niet aansluiten op de CREATIVE Decoder DDTS 100 omdat deze met mini-jack werkt.

Dus ben bang dat 't niet gaat werken......

ALs je 't toch wilt proberen, heb de CREATIVE Decoder DDTS 100 bij MediaMarkt zien liggen, de prijs weet ik niet meer......
Maar bekijk de Creative site en bestudeer de CREATIVE Decoder DDTS 100 eerst goed door.

[ Voor 11% gewijzigd door ApplePie op 30-10-2004 12:53 ]

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
3.5 mm stereo plug naar 2x tulp female verloopjes kosten geen drol, maar ik weet eigenlijk niet zeker of dat gewone linelevel tulpjes zijn of al direkt versterkte tulpjes? Creative heeft dat volgens mij ook wel eens gedaan.

[ Voor 54% gewijzigd door Jasper Janssen op 30-10-2004 13:52 ]

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2025
Jasper Janssen schreef op 30 oktober 2004 @ 13:51:
3.5 mm stereo plug naar 2x tulp female verloopjes kosten geen drol, maar ik weet eigenlijk niet zeker of dat gewone linelevel tulpjes zijn of al direkt versterkte tulpjes? Creative heeft dat volgens mij ook wel eens gedaan.
Zijn gewone Linelevel tulpjes helaas.
Die optie zit er niet in.
Als 't wel kon had ik hem namelijk allang aangeschaft.

Helaas.....

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14
Ik heb hem in Mediamarkt in Duitsland gehaald. hier was dit setje toen stukken goedkoper.
Wat hij precies heeft gekost zou ik niet durven zeggen.

• DarkShadow
hmmm klote, dus ik ben gewoon fucked zegmaar, kan direct een hele nieuwe set aan gaan schaffen :(

wat is het verschil tussen linelevel tulpjes en versterkte tulpjes?
Pagina: 1