Toon posts:

[2003] Direct X inschakelen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren ,

ik vraag me af of ik een speciale versie van de nvidia detonator drive nodig heb om direct3d te enabelen in windows2003 server.

ik krijg het niet voor elkaar .. als ik dx90c wil installen zegt ie dat er onderdelen disabled zijn en in dxdiag zie ik inderdaad alles disabled staan , alleen directdraw is ok, wel kan in in de video properties hardware accelleration enabelen (op full zetten) maar nada d3d. :'(
ik heb d3d nodig om mijn server ook als personal video recorder te kunnen gebruiken namelijk .. =(

Ik gebruik een asus nforce2 deluxe bord en een powercolor fx5200

wie heeft er een tip

Ronald

Verwijderd

Googlen naar "windows server 2003 directx"
To enable Direct X, you must first enable graphics acceleration. To do this, right click on the desktop and go to Properties, Settings, Advanced, Troubleshooting, and set the Hardware acceleration bar to Full.

To activate Direct3D and DirectDraw (DirectX), go to Start/Run and type "dxdiag". Click OK. Click on the Display tab, then click on the Enable button for DirectDraw and Direct3d
Lijkt me dus dat als dat niet werkt, het hem toch ergens anders in zit. Heb je misschien SP1 geinstalleerd? Ik had ook de nodige problemen om DirectX aan de gang te krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 23:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niks van waarom andere mensen het gewoon aan de gang krijgen .. ik heb echt alles al geprobeerd. Verschillende drivers , instellingen in de re zitten rommelen. , maar als ik dx9 install blijft hij zeggen dat er onderdelen gedisabled zijn..

en geen d3d dus

=((

Ronald

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26
Gewoon een videodriver instaleren, ben je klaar. En even acceleratie overal op full zetten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 18:58
Windows 2003 is natuurlijk een stuk beter afgeschermt als de vorige os'en, en is een stuk scherper met sommige software afgesteld.

Heb je hier op got al gezocht naar dit probleem, ik denk dat je wel iets kunt vinden over games op Windows 2003 dit is ongeveer hetzelde probleem. Zou je verder niet telkens ronald onder je post willen zetten, dat is echt niet nodig hier :).

Verwijderd

Topicstarter
@Leon1e ,

ja , ik heb inderdaad op GOT gezocht en op verschillende andere fora, daar staat: zet hardware accelleration op FULL. Dat heb ik dus gedaan. Start dan DXDiAG en enable alle 3d functies, en dat gaat bij mij dus niet. Het blijf allemaal op disabled staan en is grayed out , dus aanzetten no wee. Het enige dat enabled is, is directdraw, maar daar neemt beyondtv geen genoegen mee (het programma dat ik wil gebruiken voor mijn PVR)

Ik heb verschillende detonators geprobeerd , maar zonder resultaat. Ik neem toch aan dat een powercolor FX5200 wel d3d ondersteuning biedt..

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
www.google.com -> windows 2003 to workstation al helemaal gevolgd?

Verwijderd

Topicstarter
ja die heb ik dus gevolgd .. maar dat werkt dus niet .. direct 3d functies in ddiag blijven grayed out en na de installatie van dx9.0c blijf ik de melding krijgen : some options have been disabled check dxdiag

dat is net het vage , waarom werkt het bij iedereen wel en bij mij niet..
Pagina: 1