Error bij online gamen met proxy*

Pagina: 1
Acties:

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik heb het volgende probleem:

- ik speel een simpel 2D spelletje via een aantal servers op het internet

- spel (Soldat 1.2.1) is +- 16 Mb groot, en dus gewoon simpel te noemen.

- ik heb netwerkt thuis. ( mijn computer is aangesloten aan een router, die weer verbonden is met een homeserver)

- ik ben local admin thuis (of het ermee te maken heb weet ik niet)

- ik heb ADSL Lite 1120/352 (van Kliksafe, en daarom een proxy)

- tcp/ip protocol

- alle poorten open (firewall with open clients)

het probleem opzich:

Ik start mn spelletje, kies een server en ga fijn spelen. maar na een minuut of wat (altijd verschillend) word ik er af geknikkerd met de melding "connectie problem", elke keer weer.

als ik tijdens het spel op F3 druk kan ik mijn verbinding in de gaten houden, ik zie het volgende:

FPS: 61,6 (geen idee) 8)7

Ping: meestal 200/300

R/S: Als deze op 0 staat stopt het spel, met de melding "connectie problem".

S/S: deze gaat meestal door na de melding "connectie problem", meestal staat deze rond de 30.

conclusie: als die R/S wegvalt (op 0) stopt het spel. beeld stil, melding "connectie problem". En dat terwijl het een 2D spelletje is, en een goed ADSL abbonnement! verder heb ik dit geprobeerd te verhelpen zonder/met SP 2/1 van XP. alle mogelijkheden qua XP dus. daar ligt het niet aan.

ik wil de helpende mensen er wel aan herinneren dat ik een proxy en een router heb, ik dacht dat deze wel goed ingesteld zijn want mijn broer doet de ICT, 4 jaar ofzo . :O

alvast bedankt, alle reacties welkom! :9~

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

First of all, welkom op GoT! Maar kun je de volgende keer niet zo schreeuwen in de topictitel? (LUKT NIET!!! ERROR!!!!) ;)
kvdd schreef op 29 oktober 2004 @ 23:15:
Ik heb het volgende probleem:

- ik speel een simpel 2D spelletje via een aantal servers op het internet
- spel (Soldat 1.2.1) is +- 16 Mb groot, en dus gewoon simpel te noemen.
Maar 't ziet er wel cool uit. :) (screenies!)
- ik heb netwerkt thuis. ( mijn computer is aangesloten aan een router, die weer verbonden is met een homeserver)
- ik ben local admin thuis (of het ermee te maken heb weet ik niet)
- ik heb ADSL Lite 1120/352 (van Kliksafe, en daarom een proxy)
Hmm ja maar ik neem aan dat die alleen voor 't HTTP-verkeer is (het werkt als website-filter), het verkeer voor dit spelletje gaat niet via die proxy neem ik aan.
- tcp/ip protocol
- alle poorten open (firewall with open clients)
Als alle poorten open staan is 't geen firewall meer te noemen, toch? :)
het probleem opzich:

Ik start mn spelletje, kies een server en ga fijn spelen. maar na een minuut of wat (altijd verschillend) word ik er af geknikkerd met de melding "connectie problem", elke keer weer.

als ik tijdens het spel op F3 druk kan ik mijn verbinding in de gaten houden, ik zie het volgende:

FPS: 61,6 (geen idee) 8)7
Dat is 't aantal beeldjes wat per seconde wordt getekend (Frames Per Second)
Ping: meestal 200/300
Dat is een ERG slechte ping. 200-300 ms betekent dat je maar 3-5 pakketjes per seconde binnenkrijgt. Een gezonde ping ligt op zijn minst onder de 50 ms. Ik zou dus eerst een server zoeken die wat dichter bij huis ligt, waar je dus een goede verbinding mee kunt krijgen. Een server met een ping van 200-300 ms ligt waarschijnlijk ergens op de andere kant van de planeet.
R/S: Als deze op 0 staat stopt het spel, met de melding "connectie problem".
Received (packets) per Second misschien... Inderdaad, als je 0 per seconde (niks dus :P) binnenkrijgt werkt 't niet echt.
S/S: deze gaat meestal door na de melding "connectie problem", meestal staat deze rond de 30.
...en Sent packets per Second. 30 per seconde is keurig.
conclusie: als die R/S wegvalt (op 0) stopt het spel. beeld stil, melding "connectie problem". En dat terwijl het een 2D spelletje is, en een goed ADSL abbonnement! verder heb ik dit geprobeerd te verhelpen zonder/met SP 2/1 van XP. alle mogelijkheden qua XP dus. daar ligt het niet aan.

ik wil de helpende mensen er wel aan herinneren dat ik een proxy en een router heb, ik dacht dat deze wel goed ingesteld zijn want mijn broer doet de ICT, 4 jaar ofzo . :O
Dat het een 2D spelletje is maakt natuurlijk niet uit. Het gaat om de verbinding, niet om 't spel. Het abonnement is misschien wel goed, maar is de verbinding ook goed? Als je bijvoorbeeld pingt naar buiten toe, naar de proxy van je ISP bijvoorbeeld, heb je dan ook een ping van 200/300? (vraag je broer even hoe 't moet als je geen flauw idee hebt waar ik over praat)

Wat voor firewall draai je? Die zou je ook eens kunnen uitschakelen (of even deinstalleren.) Heb je de firewall van XP ook aan staan? Zo ja, zet die ook ff uit. En zoals ik al eerder zei: probeer met servers dicht bij huis te verbinding. In de serverlist staat misschien wel een pingtijd bij elke server; kies servers met lage pings.

Succes.

[ Voor 13% gewijzigd door Bergen op 30-10-2004 00:11 ]

Verwijderd

Gelieve voortaan een beetje een nette titel te kiezen. Dit staat zo slordig.

• kvdd
Hartstikke bedankt,

dat "schreeuwen" komt omdat dat mn eerste bericht was ;) . echt bedankt voor de info en ik probeer eerst of ik met deze info verder kan. als dit niet lukt zal ik een nieuwe topic maken "zachjes fluisterend" >:)

maar oka :) , je hebt gelijk dat ik de servers dichter bij huis moet kiezen. ik dacht altijd hoe hoger de ping hoe beter. er waren gastjes in dat spel die een ping van 2000 hadden, zonder connectieproblems.... maar het kan mischien ook aan de router thuis liggen.

Als er thuis wat gedownload wordt door andere pc's op het netwerk, lukt het helemaal niet om dat spel te spelen. De ene connectieproblem na de ander.
Is dit probleem te omzeilen? dat ik dus kan spelen terwijl de anderen wat downloaden? :?

alvast bedankt :*)

• kvdd
weet iemand hier antwoord op?

:*) 8)7

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

kvdd schreef op 30 oktober 2004 @ 13:57:
Hartstikke bedankt, dat "schreeuwen" komt omdat dat mn eerste bericht was ;)
Nee, dat schreeuwen kwam doordat je de FAQ niet had gelezen. En dan vooral dit stukje. Daar staat onder andere ook in dat je niet je topic hoort te kicken binnen 24 uur, wat je ook al hebt gedaan. Nouja, lees dat stukje ff door en scroll daar ook ff omhoog, boven dat stukje staat nog veel meer interessants, dan maak je in 't vervolg niet meer van die rare fouten. :)
ik dacht altijd hoe hoger de ping hoe beter.
Nee. Kijk, de pingtijd is de tijd die een pakketje erover doet om vanaf jouw pc naar een andere pc te reizen en weer terug, gemeten in milliseconden. Een ping-pong dus. ;) (Niet dat 't woord ping daar vandaan komt, ping staat namelijk voor Packet InterNet Gropher, maargoed.) Je snapt zelf wel: hoe sneller het pakketje terug is, hoe beter, en hoe lager de tijd. Zo'n pakketje hoort er dus niet 2 seconden (2000 msec) over te doen, want dat betekent dat je in een spel maar 1 update per 2 seconden ziet. Als je ping daarentegen 50 msec is, krijg je dus 1000/50 = 20 updates per seconde.
er waren gastjes in dat spel die een ping van 2000 hadden, zonder connectieproblems.... maar het kan mischien ook aan de router thuis liggen.
Misschien geen connectieproblemen, maar wel een ontzettend brakke verbinding, dat moge duidelijk zijn, tenzij het spel 't gewoon niet goed meet, dat zou ook nog kunnen. ;)
Als er thuis wat gedownload wordt door andere pc's op het netwerk, lukt het helemaal niet om dat spel te spelen. De ene connectieproblem na de ander.
Is dit probleem te omzeilen? dat ik dus kan spelen terwijl de anderen wat downloaden? :?
Yep, dan moet je de bandbreedte verdelen over de pc's, met bijvoorbeeld NetLimiter.
alvast bedankt :*)
Yo. :)
Pagina: 1