Wat ik zo allemaal waargenomen heb ik dit niet het geval.
Je hebt verschillende shaders de 2.0 - 2.1 versie op de vorige generatie draaide zeer zwaar en was meer een last dan een plus punt.
Via ati wat ik zo heb vernomen en zelf heb waargenomen. Is dat je minimaal een 9800 pro of xt moest hebben om het vlekkeloos te kunnen laten draaien.
maar nu over deze generatie.
De 9.0b heeft een als functie sneller laten lopen van de 2.0-2.1 versie door minder complexe berekeningen makelijker te maken (sneller) dat uiteindelijk even qualitatief is.
Nvidia introduceerde de 3.0 versie dit vondt ati overbodig doordat ze de shader niet te hoog wouden prijzen. Tuurlijk zitten er verschillen tussen. Maar vooral zit het in de naam.
Over een jaar zul je misschien niet meer op 1280x1024 8x aa 16x af kunnen spelen maar ja dat blijf toch zo ze gangetje gaan. 1024x786 zal er nog wel dik in zitten.
Verder is het een afweging wat wil je liever ati of nvidia. De ene zegt dit de ander zegt dat. Maar uiteindelijk maakt het geen bal uit.
Want wanneer er echt games komen die 3.0 ondersteunen zullen er toch weer neiuwe kaarten komen ( omdat deze generatie ze toch niet so super goed trekte ). en zo blijft het doorgaan.
even antwoord op jou vraag?
Dus het is niet zo dat die Ati kaart opeens na een jaar met nieuwe spellen die SM 3.0 gebruiken slecht gaat presteren?
Dit denk ik wel alleen zal nvidia dit ook gaan doen.
Het is maar net wat je slecht noemt. Monsterlijke fps met een hoge resolutie zal er niet meer inzitten. maar je zult genoeg kracht hebben om het gewoon goed te kunnen spelen.
Over 1 a 2 jaar kijken we net zo op deze kaart als we nu doen op de fx5950 of not beter de 4600ti.
" Er blijven nieuwe producten komen dus rouwen we niet langer om de oude".
( de gene die een ati 9800xt hebben gekocht voor 500 euro halen nu ook niet meer de snelste fps in games maar ja hij blijft het goed doen. Dus waarom vervanging. )
( correct me if i'm wrong )
[
Voor 28% gewijzigd door
Gatygun op 29-10-2004 23:50
]