Smart Media card Formateren?

Pagina: 1
Acties:

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:06
Ik heb een smartmedia kaartje. Hierop had ik eens wat data gezet en toen is onder de overzetting de stroom uitgevallen. Nu duwde ik hem opnieuw in de card-reader en nu kan hij hem niet meer vinden! Als ik het kaartje erin doe dan kan ik wel rechtermuisknop ed doen, maar hij zegt dat er niets in zit.
Nu wil ik hem formateren zodat hij het weer doet maar hoe?
Via start -> uitvoeren -> format J: gaat niet.
Hoe kan ik dit formateren forceren? :?

BVD :+

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Configuratiescherm --> systeembeheer --> computerbeheer

Klik bij Schijfbeheer met de rechtermuis knop op de drive en kies formatteren.

Nu zou het weer moeten werken.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Welke cardreader heb je? Meestal staat er op de site van de fabrikant wel een tooltje om een low level format uit te voeren. Ook datarecovery programma's voor flashkaartjes kunnen meestal wel low level formatteren.

Dit is trouwens een zwak punt van smartmedia kaartjes. Heb zelf al eens een 64MB kaartje weg moeten gooien omdat ik er ook met het tooltje van m'n Dane Elec cardreader niks meer mee kon :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 21:04 ]

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 21:02:
Welke cardreader heb je? Meestal staat er op de site van de fabrikant wel een tooltje om een low level format uit te voeren. Ook datarecovery programma's voor flashkaartjes kunnen meestal wel low level formatteren.

Dit is trouwens een zwak punt van smartmedia kaartjes. Heb zelf al eens een 64MB kaartje weg moeten gooien omdat ik er ook met het tooltje van m'n Dane Elec cardreader niks meer mee kon :(
Ik kan in systeembeheer de (4) stations van mijn cardreader niet vinden. Het merk van de cardreader weet ik niet want die zat er standaart in. De pc is een Scaleo 600 :)