Home theatre/Multimedia system keuze

Pagina: 1
Acties:

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 18:01
Waarom
Het zit zo mijn moeder heeft al sinds de eerste LCD / Plasma schermen staan roepen ik wil een plat LCD / Plasma scherm. Aangezien ik de recente plasma tv’s slecht beeld vind geven en een te lage resolutie vind hebben voor het doel waar wij hem voor willen gebruiken. Ga ik in ieder geval voor een LCD TV.

Het doel
Het doel van dit systeem is dat er een centraal punt in huis komt waar de films (dvix avi what ever op komen te staan) en waar de twee jongste kinderen kunnen surfen. Maar tevens moet het een volledig functioneel media centrum zijn (dvd's kijken, tv kijken, tv opnemen. enz enz enz via Windows MCE 2005)
Qua locatie komt het systeem perfect te staan, op een plek die ontworpen is voor een pc, maar na dat iedereen in huis een eigen pc op zijn kamer kreeg is de pc beneden verdwenen en is hij vervangen door een tv dvd comby. .

Totaal budget +- € 3000,-

De eisen

Natuurlijk ga ik niet zomaar een dure LCD kopen en zomaar een speaker setje en zomaar een pctje. Dit moet natuurlijk wel aan wat eisen voldoen.

Beeld
Het scherm mag niet groter zijn dan 50 cm diagonaal. Het scherm moet minimaal 25 ms response time hebben liefst lager. er moeten speakers op zitten, en er moet een TVtuner in zitten. Hij moet een resolutie van ongeveer 1280 bij 1024 hebben. En via DVI aan te sluiten zijn op de PC.

Budget: +- € 1000,-

Geluid
Het audio systeem moet tegen mijn zin in uit 5 zeer kleine satellietjes bestaan + een sub. Het liefste had ik 4 zuilen + center gezien maar ja het is dan ook niet voor mij he.
Mijn moeder is echter ook een persoon dat graag naar cd's luistert denk dan aan pop, en meer zooi in die richting. :P (geluid is natuurlijk heel persoonlijk alleen mijn moeder en ik hebben geen tijd om even een dagje of 2 speakersetjes te gaan luisteren. En moeten de keuze dus beperkt houden.

Budget +- € 1000,-

PC
De pc is in te richten naar mijn smaak en zal of uit een nortwood P4 moeten bestaan of een amd 64. (alles moet streaming ge encoded worden naar dvix (alles wat we van de tv opnemen) Indien dit mogelijk is met Windows MCE 2005) zelf. Ook moet hij een beetje te gebruiken zijn voor games (dit zal dus niet het hoofd doel zijn van deze pc maar moet wel tot een van de mogelijk heden bestaan. Er moet digitaal geluid uit kunnen komen dat van een goede kwaliteit is. Hij moet WIFI ondersteunen. En nu komt het lastigste. Hij moet stil zijn en het moet een barebone zijn.

Budget € 1000,-

waar mijn oog op is gevallen.

Beeld

http://silverapp1.mycom.n...uctID=47520&productType=1

Iiyama C480T
Productcode: C480T

* Aspect Ratio: 4:3
* Contrast: 600:1
* Helderheid: 430 cd/m2
* Resolutie: 1280 x 1024
* Diagonaal: 19 inch
* Afmetingen: 445 x 230 x 480 mm
* Tuner: ja
* Luidsprekers: ja
* Data input: 1 X
* Video input: 2 X
* Gewicht: 8.6 kg
* Garantie: 3 jaar on site

€ 1.099,00

deze past netjes binnen het bugget en heeft alles wat ik zoek. echter hij heeft geen breedbeeld. wat bij films toch lastig is.

http://www.intshop.nl/index.php?productID=649885622

iagonal Size 23"
Image Aspect Ratio 16:9
Image Contrast Ratio 400:1
Resolution 1280 x 768
Additional Features On-screen menu
Backlight Life 50,000 hour(s)
Viewing Angle 170 degrees
Brightness 450 cd/m2
Max V-Sync Rate 75 Hz
Max H-Sync Rate 60 kHz
Pixel Response Time 25 ms
Viewing Angle (Vertical) 170 degrees

Prijs: € 1326.00

deze valt eigenlijk iets buiten het buget is iets groter maar heeft een mindere response time en een wat lage contrast. echter heeft hij wel breedbeeld.

audio
Tja, ik heb wat rond gekeken maar alles wat ik tegen kwam en dat aan alle eisen voldoet is of over de 1000 euro en dus ver buiten het doel en zit er een dvd speler bij enz enz enz. Als iemand een aan rader heeft voor een setje (losse reseaver + speakers kan allemaal). Ik zal morgen nog eens langs bartels gaan ( niet dat ik er ooit iets ga kopen hoor ;) ) om wat dingen te beluisteren. ik zal ook in de stad eens rond kijken er zat nog een winkeltje met flink wat verschillende setjes.

PC
Ik heb mijn oog laten vallen op een kast van Asus, de S-presso S1-P112. alleen dit is wel een P4 barebone. Het complete systeem staat ook bij mycom echter vind ik dit systeem aan de zwakke kant. En zou ik persoonlijk voor minimaal 200 gb gaan en een Ati radeon 9600 XT.

Echter dit systeem is ook zeer interessant. Windows MCE 2005 heb ik al, afstandsbediening heb ik ook.

Shuttle SN95G5 280,67
AMD Athlon 64 3500+ OEM 1600 MHz, OEM 223,53
Corsair CMX256A-3200C2PT PC3200, 400 MHz, -, 2, 256 MB 114,28
Maxtor Diamond Max Plus 9 200 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA/150 90,76
Lite-On SOHW-1633S Retail, Wit 59,66
Hauppauge PVR-150 MCE edition OEM 66,39
Club3D Radeon 9600XT 128 MB 136,14
Creative Sound Blaster Audigy II NX Retail 98,32
Logitech Cordless Desktop LX300 Retail 41,18

Totaal 1322.0067

Als je denkt van dit is niets koop dit of dat meld dat dan maar geef er ook aub een onderbouwde mening bij.

Spelfouten bij inbegrepen.

[ Voor 1% gewijzigd door Shunt op 29-10-2004 23:16 . Reden: budget aan gepast audio van 600 naar 1000 pc van 1400 naar 1000 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-08 00:14
Voor een PC die een relatief simpele taak moet verichten kies je gelijk een ultiem zware oplossing. De barebone met de proc. kost al ruim 500 euro. :/
Het wordt geen echte gamebak, de belangrijkste taak is video encoden.
Ik zou dan voor een relatief 'simpele' videokaart gaan, hij hoeft immers niet veel 3d werk te verrichten en m'n geld in steken in een gig aan werkgeheugen.
Ik zou toch eerder voor een minder high end PC config gaan, met bv een XP-64 2800+
en een goedkoop DX9 videokaartje. Het is nu een mooie PC, maar wel erg duur.

Eventueel geld dat je hiermee bespaard zou ik steken in een DVD-speler en een losse reciever samen met losse boxen en een sub. Dat moet voor laten we zeggen 1000-1500 euro met redelijk gemak te halen zijn. Ik zou m'n geld toch vooral in de audio steken, dat ervaar je namelijk iedere keer als je een film kijkt. Dat is volgensmij storender dan dat je HL2 niet in ful ress op je "Mediacenter" kan spelen.

Het is heel persoonlijk natuurlijk, maar ik zou toch na de TV audio tot eerste prioteit maken. Dan eventueel later de PC naar een volwaardig multimedia-station upgraden.

• Shunt
Sjoewe schreef op 29 oktober 2004 @ 22:04:
Voor een PC die een relatief simpele taak moet verichten kies je gelijk een ultiem zware oplossing. De barebone met de proc. kost al ruim 500 euro. :/
Het wordt geen echte gamebak, de belangrijkste taak is video encoden.
Ik zou dan voor een relatief 'simpele' videokaart gaan, hij hoeft immers niet veel 3d werk te verrichten en m'n geld in steken in een gig aan werkgeheugen.
Ik zou toch eerder voor een minder high end PC config gaan, met bv een XP-64 2800+
en een goedkoop DX9 videokaartje. Het is nu een mooie PC, maar wel erg duur.

Eventueel geld dat je hiermee bespaard zou ik steken in een DVD-speler en een losse reciever samen met losse boxen en een sub. Dat moet voor laten we zeggen 1000-1500 euro met redelijk gemak te halen zijn. Ik zou m'n geld toch vooral in de audio steken, dat ervaar je namelijk iedere keer als je een film kijkt. Dat is volgensmij storender dan dat je HL2 niet in ful ress op je "Mediacenter" kan spelen.

Het is heel persoonlijk natuurlijk, maar ik zou toch na de TV audio tot eerste prioteit maken. Dan eventueel later de PC naar een volwaardig multimedia-station upgraden.
Ik zat er net ook aan te denken. Zo van o wacht dit hoeft geen game bak te worden. maar die 9600xt gaat er niet uit ik wil namelijk de mogelijkheid hebben om hem toch als gamebak te gebruiken (voor broertje en pleegzusje die niet 24/7 boven mogen zitten om te gamen zoals ik dat doe :P )
en jah ik zit nu ook met het probleem ik heb maar een pci slot en ik wil eigenlijk toch wel 2 tv tuners er in gooien |:( dan kan ik teminste opnemen en kijken tegelijk.

btw nog een naampje / merkje / nummertje aan te raden voor het audio/tv gedeelte ?

over dat losse dvd speler. het plan was juist zo minmogelijk aparaten er bij dus enkel pc tv en decoder / versterker.

[ Voor 5% gewijzigd door Shunt op 29-10-2004 22:12 ]

Game PC

• Sjoewe
Ehm maar in beide schermen zit al een TV-tuner. Dat plus de gene in de TV kaart is toch genoeg :)

Merkjes, namen van producten ga ik me niet aan wagen. Ik word afgemaakt hier als ik het verkeerde merk noem ;)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 07:11

Nik

^^ Bose? Anyone? ;)

maarum, voor geluidsboxjes zou ik wel voor een Bose achtige look gaan, want dat is denk ik wat je ma wel leuk vind (zo te horen). Probeer iets in die richting te krijgen, maar pas wel op wat je koopt. Niet zomaar zeggen "ja is goed", maar luisteren, en vergelijken.

Dat geldt overigens voor alles. Je wilt best wel veel in één keer, misschien moet je de aankopen eens wat gaan spreiden. Aangezien je je dat beter kunt orienteren op één ding, kun je aan veel meer denken. :)

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Conrad heeft een paar héle mooie setjes luidsprekers, zit daar zelf ook over te denken... kijk maar eens naar artikel nummer 993404

/me jevn wil dus ook een dergelijke set neerzetten

Hoe goed kan je een lcd tv ook als monitor gebruiken zodat je fatsoenlijk je mail kan lezen bv? Dit valt met een crt tv vies tegen namelijk, maar vraag me dus echt af hoe de verhouding dan is bij LCD.

• Shunt
proller schreef op 29 oktober 2004 @ 22:24:
^^ Bose? Anyone? ;)

maarum, voor geluidsboxjes zou ik wel voor een Bose achtige look gaan, want dat is denk ik wat je ma wel leuk vind (zo te horen). Probeer iets in die richting te krijgen, maar pas wel op wat je koopt. Niet zomaar zeggen "ja is goed", maar luisteren, en vergelijken.

Dat geldt overigens voor alles. Je wilt best wel veel in één keer, misschien moet je de aankopen eens wat gaan spreiden. Aangezien je je dat beter kunt orienteren op één ding, kun je aan veel meer denken. :)
Het plan is eerst de tft en het geluid te kopen. Maar bose komt er niet in te duur voor wat je krijgt. :P maar die wou ze jah. ze had er ooit eens een plaatje van gezien en heel serieus zij ze die wil ik. :X

En over die tv tuners wel ik wil dus alles via de pc kunnen doen. en het is ook wel fijn als je 2 dingen achter elkaar / net overlappent of te gelijk op kan nemen. + nog eens iets anders kijken als het echt niet anders kan.
jevn schreef op 29 oktober 2004 @ 22:30:
Conrad heeft een paar héle mooie setjes luidsprekers, zit daar zelf ook over te denken... kijk maar eens naar artikel nummer 993404

/me jevn wil dus ook een dergelijke set neerzetten

Hoe goed kan je een lcd tv ook als monitor gebruiken zodat je fatsoenlijk je mail kan lezen bv? Dit valt met een crt tv vies tegen namelijk, maar vraag me dus echt af hoe de verhouding dan is bij LCD.
wel, heel simpel de lcd waar ik een oogje op heb heeft een resolutie van 1280 bij 1024 dat scheelt een hoop + hij zit met de pc verbonden via een dvi aansluiting (digitaal dus)

[ Voor 27% gewijzigd door Shunt op 29-10-2004 22:34 ]

Game PC

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het komt er dus op neer dat die hoge resolutie niet nadelig werkt voor het tv beeld zoals dat gebeurt bij een tv beeld op een pc monitor?

Als ik dan nog een tip mag geven, Norrod heeft de "standaard" lcd tv's 27 inch weer. Deze heb ik nog niet werkend gezien helaas, maar die is breedbeeld, zelfde resolutie, refresh 16ms én 999 euro

• Shunt
jevn schreef op 29 oktober 2004 @ 22:37:
Het komt er dus op neer dat die hoge resolutie niet nadelig werkt voor het tv beeld zoals dat gebeurt bij een tv beeld op een pc monitor?

Als ik dan nog een tip mag geven, Norrod heeft de "standaard" lcd tv's 27 inch weer. Deze heb ik nog niet werkend gezien helaas, maar die is breedbeeld, zelfde resolutie, refresh 16ms én 999 euro
Ik ben nogal huiverig met het kopen van apparaten over de 100 euro, waar geen merk naampje op staat dat een beetje bekend staat om service en kwaliteit. En 27 inch past niet op de plek waar het geheel moet komen :X

Game PC

Verwijderd

Voor dat audio gedeelte zou ik zeggen kijk eens op www.kieskeurig.nl. Daar is genoeg te vinden en dan kan je zo iets uit jou prijsklasse uitkiezen.

Ik heb zelf een Harman Kardon receiver AVR 3550 met een JBL scs178 speakerset, dat is denk ik ook een mooie combinatie voor jou. De reden dat ik voor deze speakers heb gekozen is dat ik ook goed muziek wil kunnen luisteren op mijn set, deze set heeft wel kleine speakers, maar nog wel een normale houten klankkast waardoor het geluid ook daadwerkelijk goed klinkt. Mijn persoonlijke mening is dat die plastic satteliet speakertjes allemaal een beetje blikkerig klinken. Voor films en zo, merk je dat niet zo, maar voor muziek zeker wel.

Tip: Orienteer je eerst effe via internet, maar ga ook zeker luisteren! Want wat de een mooi vind, vind de ander afschuwelijk.

:)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:58

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb is zo'n JVC setje beluisterd 5.1 (satjes+sub, is toch wat je moeder wil :)) en dat klonk best goed :), ik weet alleen niet watvoor prijs die zijn... en er moet natuurlijk nog een versterker bij...

Home Assistant Configuratie V&A

• Shunt
Na wat ge googeld te hebben met de juiste key words ben ik een setje tegen gekomen dat een overbuurman ook in huist heeft, met de yamaha RX-V450 reciever. Ik weet echter niet precies welke speaker set hij heeft maar ze zijn van yamaha zelf (nog even verder zoeken :P.)

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-online.de/prodfotos/p1105_1.jpg

.1-Channel AV Receiver

Overview of the technical data and equipment characteristics:
Digital ToP-ART
Dolby Pro-Logic
Dolby Pro-Logic II
Dolby Pro-Logic IIx
Dolby Digital
Dolby Digital EX
DTS Neo:6
DTS Digital Surround
DTS-ES
DTS-ES Discrete
DTS 96/24
SILENT CINEMA
Virtual CINEMA DSP
Quad-Field CINEMA DSP
DSP-Programs: 14
Surround Programs: 29
192 kHz/24-Bit-D/A-Convertor
Audio Delay
Night Listening Enhancer
Processor Direct Switch: Direct Stereo
Audio Mute
Center GEQ: 7-band
Component Video Terminals: 2xIn, 1xOut
Output: 1xAudio, 1xVideo, 1xComponent
Speaker Selector: A, B, A+B
Subwoofer Output Terminal
6-Channel External Decoder Input
Front Panel Input Terminal
Inputs: 4xAV, 3x Digital, 2x Componente
Auto Preset Tuning
DIN Standard Power (4 ohms, 1kHz, 0,7%THD): Stereo 2x130W, Center 130W, Surround 2x130W, Back Center 130W
FTC Standard Power (8 ohms, 20-20.000Hz): 6x85 W
Linear Damping
Damping Factor (8 ohms,20-20.000 Hz): min. 100
Frequency Response: 10Hz - 100kKz -3dB
Signal-to-Noise Ratio (CD): 100dB
Total Harmonic Distortion: 0,06%
Crossover Frequency: 40-200Hz, 9-step
Power Consumption: 360W
Standby Power Consumption: less than 0,1W
RDS ( Radio-Data-System)
Preset Station Memory: 40
FM Selectivity: 42dB
FM Signal-to-Noise Ratio: 76dB
FM Usable Sensitivity: 1,0µV
Remote Control Unit: preset
Available Color: black, titan
Accessories: Remote Control, Batteries, Owner's Manual AM+FM Antennas
Dimensions (W x H x D): 435x161x416mm
Weight: 11kg
Sales start: May 2004

En voor de casing zit ik nu eerder in de richting van dit soort cases te kijken.
http://www.om-shop.nl/cat...87ebcebf92510922376996b61
Afbeeldingslocatie: http://www.om-shop.nl/catalog/images/htpc/htpc_Dign_4e.jpg

of zo iets.
http://www.ajump.com/ajum...ept_id=2014&pf_id=21HD005
Ik denk dat het iets in de richtig van de laatste gaat worden.

Zo ziet het mogelijke systeem er voorlopig uit.

Maxtor 200GB (DiamondMax Plus 9, 7200RPM, 8MB, SATA) 110,00
Zalman CNPS7000B-Cu (S 462 / 478 / 754 / 939 / 940) 40,00
MSI K8T NEO-FIS2R 115,00
Sapphire ATI Radeon 9600XT 128MB DDR 151,00
Zalman ZM300B-APS 300W 53,00
Hauppauge WinTV PVR150MCE (Amity2) OEM 67,00
Silverstone SST-LC03B-V LCD zwart 194,00
Samsung 1024MB PC3200 DDR SDRAM Dual Channel Kit *TCCD-chip* 255,00
Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS 83,00
AMD Athlon 64 2800+ BOXED (Socket 754, 1.80Ghz, 512Kb) 149,00
NEC DVD +-R/+-RW ND-3500 DD zwart OEM 74,00
Totaal 1358,00

[ Voor 20% gewijzigd door Shunt op 31-10-2004 01:32 ]

Game PC

• Sjoewe
Waarom zoveel geld aan een kast uitgeven?
Zet 'm gewoon ergens achter/onder/in. :)
Scheelt ook nog eens op het geluid.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-07 14:52

Shuriken

Life is all about priorities

Mag ik je aanraden om een Seagate of Samsung schijf te kopen i.p.v. de maxtor. Die zijn een stuk stiller.

Daarnaast zal je denk ik nog wat aan de koeling moeten doen van de 9600. Die kleine fans zijn nl. notoire herrie makerd. Je zou bv. kunnen denken aan een Artic Cooler VGA silencer.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:33
ik zou zeker voor een samsung schijf gaan! heb er 2 en je hoort ze niet... de eerste keer was ik bang dat ik 2 DOA's had :?
Sapphire heeft ook een passive gekoelde 9600 ! scheelt je weer een extra zalman koeler

KnowYourBeans

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

De Samsung SpinPoint schijven zijn idd erg stil, heb er ook één. En het mooie is dat ze nog redelijk snel zijn ook.
Een Zalman koeler werkt trouwens wel iig: ik heb mijn 9700pro op die manier gekoeld. JvS heeft het zonder de optionele fan, ik met. Maar die hoor je niet (en het scheelt wel behoorlijk in temp).

• Shunt
Ik heb besloten om toch maar van het 3d aspect af te stappen en er een cheapo kaartje in te gooien. Ik was vandaag met volle moed naar de radio beurs gegaan in de veronderstelling dat zij op koopzondag open waren. Maar dat was dus niet. Morgen ga ik wel even kijken. waarschijnlijk gaat het een yamaha RX-V450 amp worden met bijpassende speakertjes.

Game PC

Pagina: 1