Ik heb MCE nu een week maar ik krijg geen video bestanden afgespeeld. Het gaat om alle type video bestanden. Het beeld voor de film wordt opeens zwart en de muis gaat in het beeld knipperen. Na 5 sec komt het beeld terug met de vraag of ik het bestand wil verwijderen of nog eens af wil spelen. Bij een ander bestand bleef ik zwart beeld houden en liep MCE eigenlijk vast en moest ik em taak beeindigen.
Ik heb een Geforce 4 TI 4400 128 mb, P4 1800 mhz 512 mb ram.
Ook heb ik aan deze volgende eisen voldaan dacht ik die stonden in het mce topic:
Help, ik krijg geen (zwart beeld), de checklist:
Dit is een van de meest voorkomende problemen. hieronder staan een aantal oplossingen.
Heb je wel een compatible tuner kaart? bekijk de lijst hierboven
-->NEE HEB IK NIET MAAR IK WIL FILMPJES AFSPELEN en geen tv kijken.
Download een compatible MPEG2 decoder. Bijvoorbeeld NVDVD. Deze is hier te vinden. klik hier voor meer
--> kijk naar dit plaatje www.markiepark.nl/decoders.JPG dit is een tool waarmee je kunt zien welke decoder actief is. zie hieronder.
Gebruik DECCHECKSetup.EXE van Microsoft.com. Met dit tooltje kan men een primaire video codec instellen.
--> Dit heb ik dus gedaan.
Een kaart met te weinig videogeheugen (minder dan 128) wil soms geen video afspelen. Bij dit probleem schiet de hardware dus te kort.
-->Ik heb wel 128 mb geheugen
Welke codecs zijn compatible met MCE?
Om gebruik te maken van de functionaliteiten van Media Center moet een compatible MPEG2 codec geinstalleerd zijn:
--> ik heb het ffdshowpack geinstalleerd en Cyberlink PowerDVD en Xvind. Dit is toch genoeg? of moet het de SE versie zijn van powerdvd zijn?
Heeft iemand een oplossing???
Ik heb een Geforce 4 TI 4400 128 mb, P4 1800 mhz 512 mb ram.
Ook heb ik aan deze volgende eisen voldaan dacht ik die stonden in het mce topic:
Help, ik krijg geen (zwart beeld), de checklist:
Dit is een van de meest voorkomende problemen. hieronder staan een aantal oplossingen.
Heb je wel een compatible tuner kaart? bekijk de lijst hierboven
-->NEE HEB IK NIET MAAR IK WIL FILMPJES AFSPELEN en geen tv kijken.
Download een compatible MPEG2 decoder. Bijvoorbeeld NVDVD. Deze is hier te vinden. klik hier voor meer
--> kijk naar dit plaatje www.markiepark.nl/decoders.JPG dit is een tool waarmee je kunt zien welke decoder actief is. zie hieronder.
Gebruik DECCHECKSetup.EXE van Microsoft.com. Met dit tooltje kan men een primaire video codec instellen.
--> Dit heb ik dus gedaan.
Een kaart met te weinig videogeheugen (minder dan 128) wil soms geen video afspelen. Bij dit probleem schiet de hardware dus te kort.
-->Ik heb wel 128 mb geheugen
Welke codecs zijn compatible met MCE?
Om gebruik te maken van de functionaliteiten van Media Center moet een compatible MPEG2 codec geinstalleerd zijn:
--> ik heb het ffdshowpack geinstalleerd en Cyberlink PowerDVD en Xvind. Dit is toch genoeg? of moet het de SE versie zijn van powerdvd zijn?
Heeft iemand een oplossing???