Toon posts:

K8V backplate gaat niet los, Zalman CNPS7000Cu past niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier het volgende systeem:

asus k8v se deluxe
amd64 3200+
WD 160 Gb
Corsair 512 Mb
Radeon 9600 XT
Chieftec LCX-01B

Aangezien de cooler die bij 3200+ geleverd werd (is aangeschaft bij computerland) nogal een hoop herrie maakt, heb ik besloten de zalman cnps7000-Cu aan te schaffen. Volgens de manual moet je een backplate bevestigen op het moederbord en daar de cooler opschroeven. Alleen heeft de k8v al een backplate, en dat lijkt niet te passen en hij wil ook niet los. Vreemd, want volgens de site van zalman is het moederbord wel compatible.
Ik heb geprobeerd de retention base van asus te gebruiken, maar de cooler lijkt dan los te zitten en als ik vervolgens de pc opstart stijgt de temp in no time boven de 70C.
Iemand hier ervaring mee of een idee hoe ik dit op kan lossen?

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:33
De back-plate eruit drukken, zit vast gelijmt, maar als je het normaal doet gaat het wel los.

Ik heb het zelfde Moederbord + cooler + processor

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ga ik dat proberen

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Ja je moet de retention base gebruiken die bij de Zalman zat.
Alleen: weet je wel zeker dat die boxed zo veel herrie maakte? Bij mij was hij bijna geruisloos, als ik hem zachter zet met speedfan merk ik amper verschil.. Ligt het niet aan je voeding ofzo, of heb je een slecht exemplaar te pakken.

Verwijderd

Topicstarter
de proc. is geen boxed versie maar met eentje met een of ander vaag merk cooler, aanbieding bij computerland (scheelde 50 euro met de boxed versie...)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt. Je hebt helemaal geen vraag over het koelen van de A64 3200+ (dan nog, daarvoor moet je in Die-Hard Overclocking & Cooling zijn B) ).

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nooit echt goed in het verzinnen van titels geweest 8), bedankt dus. Wat he t losdrukken betreft: ze hebben daar wel goede lijm bij Asus, is krijg dat ding met geen mogelijkheid los. Hoeveel kracht hebben jullie daarvoor gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt. Geruisloos op 35C! Bedankt voor de tip.
Pagina: 1