Externe opslag voor meerdere pc's.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik heb een laptop en een desktop pc. Hiervoor zou ik een soort gezamenlijke externe opslagplaats voor moeten hebben van 120 a 250GB ruimte.

Enerzijds vraag ik me af of het mogelijk is om een externe USB-schijf tegelijk met twee pc's te verbinden dmv een USB hub, opdat meerdere pc's tegelijk connectie kunnen maken met dit apparaat?

Anderzijds is een ethernet hdd ook aantrekkelijk, maar dat gaat boven m'n budget van zo'n 200 euro(wat écht het maximum is).

Zijn er andere constructies mogelijk om 1 harde schijf te delen over twee pc's?
Wat ik niét zoek is een oude pc als server ofzo, want dat vreet te veel stroom. Ook is filesharing geen optie (vermits het geen externe opslag is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Harddisk aan PC1 hangen en dan gewoon sharen via windows zodat PC2 er ook bij kan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:48

Geckoo

Good news, everyone!

Geen matches
of zorgen dat je een goeie router heb waar een usb hdd aan kan zodat je ook geen problemen hebt met dat je files niet kan gebruiken omdat de andere user niet aan staat

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Matched: nslu2
Dank u, was niet aan het opletten. ;)

Dan nu maar een betere reactie...

http://www.linksys.com/pr...?grid=35&scid=43&prid=640

Uit dit topic: linksys NSLU2 verkrijgbaar?
Uit datzelfde topic komt een ander product naar voren:
LPEspecial schreef op 13 september 2004 @ 12:21:
De linksys is een prachtig apparaat. Er is een actieve hackers communitie die nu al leuke dingen kan met de NSLU2.

Ovislink heeft echter een multimedia router (MU-9000VPN) op de markt gebracht. 4 USB 2.0 poorten voor harddisk's, webcams, printers, etc. Ook 4 LAN poorten en 1 WAN poort.
De prijs voor dit apparaatje ligt rond de 135 euro's. Deze kan volgens mij alle formaten harde schijven aan (ext2/3, NTFS).

Vandaag heb ik er eentje besteld bij http://www.sansoftvlijmen.nl/. Staat niet bij de producten, maar de router is wel te verkrijgen.

[ Voor 90% gewijzigd door Tatsu op 29-10-2004 20:53 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Geen matches
Tatsu lees een jonge man :)
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 20:31:
Wat ik niét zoek is een oude pc als server ofzo, want dat vreet te veel stroom.
ff terug te komen op mijn post.
dacht dat een uitgebreide router een usb poort had speciaal voor dit soort dingen.
ik weet niet meer WELK het was, maar er zijn sowieso topics hierover geweest zoek er anders maar ff op.

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:59
Geen matches
Deze wireless harddisk case was vorige week 99 euro bij mycom.

http://silverapp1.mycom.n...uctID=69745&productType=1

En ik heb er toen een 200 gb disk gekocht, met wat kortingsbonnen die je kreeg bij invullen van een prijsvraag, dus dat was 90 euro voor 200 gig.

Mooi binnen je budget, en wireless, maar niet zo snel dus als de mijne nu op usb.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 20:33:
Harddisk aan PC1 hangen en dan gewoon sharen via windows zodat PC2 er ook bij kan :?
Niet dus:
Vich schreef:
Ook is filesharing geen optie
Waarom geen filesharing? Omdat dan steeds de pc met de files erop aan moet staan.
Geckoo schreef op 29 oktober 2004 @ 20:34:
of zorgen dat je een goeie router heb waar een usb hdd aan kan zodat je ook geen problemen hebt met dat je files niet kan gebruiken omdat de andere user niet aan staat
Een router heb ik niet echt nodig (heb hier switch), vermits ik 4 IP's krijg van m'n internet provider. Plus dat zo'n router+externe hdd nogal duur gaat uitkomen (200 euro voor de router me usb en 150 voor de hdd, dat is nogal prijzig).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Geen matches
USB HD case met Ethernet?
Hier worden ook een paar externe harddisks besproken, ook via wireless :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
MisTraller schreef op 29 oktober 2004 @ 20:47:
Deze wireless harddisk case was vorige week 99 euro bij mycom.

http://silverapp1.mycom.n...uctID=69745&productType=1

En ik heb er toen een 200 gb disk gekocht, met wat kortingsbonnen die je kreeg bij invullen van een prijsvraag, dus dat was 90 euro voor 200 gig.

Mooi binnen je budget, en wireless, maar niet zo snel dus als de mijne nu op usb.
Dat lijkt me wat!!! Zou dat ook bestaan zonder wireless? (dat zou misschien nog goedkoper kunnen daardoor). Ik heb wel wireless, maar via een kabel is veiliger en sneller. 100 Mbit is snel genoeg vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:34
Geen matches
Volgens mij is dat kastje van mycom alleen voor notebook schijfjes dus misschien buiten je budget, en zoek maar eens een notebook schijfje van 150 Gieg

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:59
Geen matches
ik mag aannemen dat ze er zijn, maar ik was naar een usb case opzoek, dus niet gevonden.
De usb case bij mycom (die ik NIET heb genomen) is nog wel tegen de actieprijs overigens. Maar een hoop andere dingen uit het krantje niet meer. De disk die ik heb (WD200 8MB ata100) is ook weer gewoon 125.

@driek: ik bedoelde het ook meer als voorbeeld. En volgens mij heb je gelijk en was het 2,5 inch.

[ Voor 15% gewijzigd door Mistraller op 29-10-2004 21:05 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Microkid schreef op 29 oktober 2004 @ 20:51:
USB HD case met Ethernet?
Hier worden ook een paar externe harddisks besproken, ook via wireless :)
Interessant topic, thanks :)

En verder:
Zou er geen enkele mogelijkheid zijn om een USB2.0 HDD tegelijk op 2 pc's aan te sluiten?
Of bestaan er heel eenvoudige servertjes hiervoor (low power, low noise, low budget ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Geen matches
Via epia dingen.
hebben aan een 100 watt voeding genoeg. geen monitor er aan. zal dan niet veel stroom verbruiken.
nadeel is wel dat je meer kosten moet gaan maken dan dat je eigenlijk wilde. maar daarintegen heb je wel een pc die je kan gaan gebruiken voor bv. ftp/http/email/download bak/vnc/temp internet storage/plaats voor backups van belangrijke documenten.
dus je moet de voor een na delen maar even afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

DDX

Geen matches
op het plaatje lijkt er ook een utp poort op te zitten ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ja klopt.

Trouwens wel comisch hoe je daar een 200gig schijf in hebt weten te proppen? :s
Of lees ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

DDX

Geen matches
ja vraag ik me ook af
dit kastje is voor 2,5" hd's

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Geckoo schreef op 30 oktober 2004 @ 00:43:
Via epia dingen.
hebben aan een 100 watt voeding genoeg. geen monitor er aan. zal dan niet veel stroom verbruiken.
nadeel is wel dat je meer kosten moet gaan maken dan dat je eigenlijk wilde. maar daarintegen heb je wel een pc die je kan gaan gebruiken voor bv. ftp/http/email/download bak/vnc/temp internet storage/plaats voor backups van belangrijke documenten.
dus je moet de voor een na delen maar even afwegen.
Dat gaan m'n ouders nooit willen ivm stroomverbruik (er staan hier al twee pc's). Eigenlijk vind ik dat ook wel het beste, omdat ik dan een win2k server oid kan draaien die de windows gebruikersprofielen ineens kan beheren. Maybs iets voor later.

Ik ga gewoon een USB2.0 case kopen. Ik schakel ze wel in op de pc waarvoor ik hem op dat moment nodig heb.

[edit] Stel dat ik een firewire/usb combo drive koop, kan ik dan de usb op de ene pc en tegelijkertijd de firewire op de andere aansluiten?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
'k Heb deze gekocht:
http://www.data-tec.com.tw/English/d350c-e.htm
(de USB-only versie)

Dit in samenwerking met de gratis Syncback software is voorlopig voldoende voor mijn doel :)
Pagina: 1