[ATi] Strepen tijdens resolutie verandering

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 23:01
Ik heb een paar dagen geleden een Asus X800 Pro TVD gekocht en ben opzich hartstikke tevreden. Alleen krijg ik als me resolutie veranderd een vreemde streepje door me scherm op vaak willekeurige plaatsen.

Hoort dit?

Overigens is de kaart helemaal std en ook met andere BIOSen van andere merken heb ik het ook.
Ik gebruik catalyst 4.10.

Verwijderd

Als ik jou was had ik meteen ermee terug gegaan naar de winkel aangezien je hem pas hebt. Aangezien je BIOSen hebt lopen flashen kun je nu wel naar je garantie fluiten tenzij je de oude nog gebackupt hebt liggen.

Het hoort iig niet en als andere drivers niet werken zal ik terug gaan naar de winkel aangezien het ook niet zo'n goedkope kaart is.

p.s. in welke van je PC's zit tie? Wil graag wat meer specs weten voordat je meteen kan zeggen dat tie kapot is of het driver conflict is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 21:08 ]

• XoReP
Hij zit in deze pc: http://specs.tweak.to/5753 .
Ik heb overigens de volledig std BIOS er weer op staan met 12 pipes.

Ik kan me trouwens herinneren dat ik vroeger wel meer computers heb gezien die tijden het changen van de resolutie een dun streepje door het scherm krijgen voor nog minder dan een halve seconde.

Oja hij doet dit dus ook als hij wisselt tijdens die POST schermen.

Ik heb hem helaas bij een online winkel gekocht dus dat zou wel vervelend zijn voor garantie (hopen dus dat dit hoort ofzo ;) ). Er zit dan wel 3 jaar garantie op van Asus zelf.

[ Voor 33% gewijzigd door XoReP op 30-10-2004 00:52 ]

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
Als ze na enkel seconden weg gaan heeft het waarschijnlijk te maken met een videokaart-monitor probleem waar je niet veel aan kunt veranderen. (de een of de andere geeft een verkeerd signaal ofzo, communicatieprobleem)
(ik kan me trouwens niet inbeelden hoe je je daaraan kan storen)

• XoReP
Ik heb er opzich ook niet zo last van als ik maar weet dat hij niet kapot is ofzo ;)

Ik kan me trouwens vaag herinneren dat er vaak probs waren tussen mobo's en ati kaartjes :/

[ Voor 40% gewijzigd door XoReP op 30-10-2004 13:52 ]

• BiG-GuY
  • Laatst online: 14:08

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ZaeK schreef op 30 oktober 2004 @ 13:45:
Ik heb er opzich ook niet zo last van als ik maar weet dat hij niet kapot is ofzo ;)

Ik kan me trouwens vaag herinneren dat er vaak probs waren tussen mobo's en ati kaartjes :/
zelfde geld voor Geforce FX serie... die kon ik maar niet goed werkend krijgen op een VIA chipset pc.. iig de FX5700, wat is dat een k*tkaart zeg... nu heb ik een Radeon 9600XT en die werkt perfect :) ik weet dat veel mensen problemen hebben gehad met deze kaart, maar schijnt dat nu wel bij de meeste mensen de fouten er niet meer zijn na BIOS update van mobo...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• XoReP
Ik heb me BIOS al helemaal geupdate gisteren ;)

Maar hebben meer mensen van die initialserings streepjes door hun scherm heen flitsen als bijvoorbeeld de reso van het scherm veranderd?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Maar hebben meer mensen van die initialserings streepjes door hun scherm heen flitsen als bijvoorbeeld de reso van het scherm veranderd?
Hier iemand met een 9800 PRO met hetzelfde fenomeen. Meestal gaat het scherm ongeveer een halve seconde uit als ik van resolutie wissel (zo hoort het..). Maar soms blijft het scherm aan, zie ik een paar strepen, gaat bloedsnel het scherm aan en uit (1/10e van een sec ofzo) en wisselt ie dan van resolutie. Normaal lijkt mij gewoon..(ik ga de mijne iig niet terugbrengen ;))

(Overigens had ik dit ook met een Geforce MX420 en een Radeon 9500 Pro)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• XoReP
Glashelder schreef op 30 oktober 2004 @ 17:21:
[...]

Hier iemand met een 9800 PRO met hetzelfde fenomeen. Meestal gaat het scherm ongeveer een halve seconde uit als ik van resolutie wissel (zo hoort het..). Maar soms blijft het scherm aan, zie ik een paar strepen, gaat bloedsnel het scherm aan en uit (1/10e van een sec ofzo) en wisselt ie dan van resolutie. Normaal lijkt mij gewoon..(ik ga de mijne iig niet terugbrengen ;))

(Overigens had ik dit ook met een Geforce MX420 en een Radeon 9500 Pro)
He Daniël jij ook hier ;) Iig stelt me dit een stuk geruster. Ik kan me zelfs weer herinneren dat ik vroeger een beeldkaart had die een artifacts scherm ff snel gaf voordat de desktop in Windows kwam.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Zet de optie 'Snelle resolutiefunctie uitschakelen' eens aan in het Ati Control Panel, misschien dat dat iets helpt

• XoReP
Hij doet het nu niet tijdens de resolutie veranderingen. Maar als ik bijvoorbeeld op het ATi icoontje druk (eigenlijk Omega) dan flitsen er wat zwarte balkjes en streepjes door me scherm. Na minder dan 1 sec is dat weer over.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat is allemaal doodnormaal gedrag..maak je niet druk...

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1