Toon posts:

USB --> niet 1 apparaat wordt herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem van mij is met de usb poorten bij alles wat ik erin stop geeft xp de melding dat het app niet wordt herkend. als ik dan de drivers opnieuw probeer te installeren geeft hij aan de er geen betere stuurprogramma zijn en kan dan alleen afsluiten. Kan ik de drivers niet geforceerd installeren ?? Ben echt aardig radeloos 8)7 ik heb zelfs al mijn complete harde schijf geformateerd en xp opnieuw geinstalleerd. Het is xp met sp2 (zit ingebakken in de versie) kan ik deze ook verwijderen misschien helpt dit. Iedere hulp is er welkom. alvast bedankt _/-\o_

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ja, je hebt je optie om zelf de locatie van de drivers aan te geven.(dus niet automatisch, maar zelf locatie aangeven) Waarschijnlijk gaat hij dan klagen dat ze niet gevalideerd oid zijn, dan gewoon op doorgaan klikken, succes ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Roamor op 29-10-2004 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat bedoel ik niet. Ook al geef ik aan waar die ze moet zoeken blijft hij zeggen dat het geen betere is dan er reeds geinstaleerd is. Daarna is mijn enige optie "vorige"of "voltooien" --> waarbij hij de huidige drivers hanteerd.
Met geforceerd bedoel ik echt buiten het windows installatie verhaal om.
Als ik op de specificaties van het apparaat druk geeft hij aan dat er geen driver is geinstalleerd ??? Maar een betere is er niet dan de huidige 8)7 8)7 ?
Hij zegt apparaat is onbekend.

Verwijderd

Staan er geen uitroeptekens in apparaatbeheer?
Is Servicepack 1 geinstalleerd?
Zijn de mobo chipset drivers geinstalleerd?
Zijn de drivers voor je USB hub/ports geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Geen uitroeptekens
Servicepack 2 is geinstalleerd
chipset drivers ook geinstalleerd
hub/port drivers ook geinstalleerd

Ik weet het echt niet, ik neem aan dat als de poorten wel herkennen dat er een usb apparaat wordt in gedaan en ook als usb apparaat herkennen. Dat de mobo in orde is toch??

Verwijderd

Zelfde probleem hier gehad, nadat ik SP2 er op had gezet werkten al mijn usb dingen niet meer, muis, toetsenbord, printer enz.
SP2 er weer vanaf en alles deed het weer als van ouds, ben er nog niet achter waar dit nu precies aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik ook al aan gedacht enkel sp2 zit in mijn xp cd ingebakken (vrij nieuw dus) kan ik sp2 ook in dit geval uninstallen ?? En zo ja hoe?

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik heb hetzelfde probleem, ook SP2... Niks werkt meer, drivers worden niet goed geladen. Zelfs bij herhaaldelijk installeren.

Welk mobo hebben jullie? Ik heb de MSI K8N Neo Platinum.

Overigens wil ik liever niet SP2 uninstallen. Ik vind het toch wel een verbetering...

[ Voor 20% gewijzigd door RedTop op 30-10-2004 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een epox 9NDA3+ mobo .
Maar ik heb ook een xp prof. versie met sp2 al op de cd ingebakken kan ik het sp dan alsnog uninstallen ....iemand??

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 09:48
Maar dan heb je wel onbekende (vraagtekens dacht ik) in je apparaatbeheer staan? (Device Manager)

En als je dan geforceerd drivers wil installeren, kom je tot zo'n probleem :? ?

Ik heb zelfs met m'n muis dat probleem gehad, net zo'n install als nVidia, moet je op een gegeven moment zeggen "Toch Doorgaan" en na de install een restart geven. Kom je terug in windows, zijn die drivers toch niet (goed) geinstalleerd. Dat kan je gewoon oplossen door van A tot Z te zeggen dat je zelf die drivers wil installeren en de zelf de inf te selecteren van je drivers voor het desbetreffende apparaat. Werkt dit dus ook niet bij jouw?
(vragen kan geen kwaad, wil het alleen even zeker weten)

SP2 verwijderen terwijl je het vanaf CD hebt geinstalleerd kan, MITS je alleen de service pack hebt geinstalleerd van een CD en al een XP installatie had staan. Als in 1 installatie XP (waar SP2 al automatisch inbegrepen zat) op je PC hebt gezet (dus een geslipstreamde SP2 hebt) dan gaat dat verhaal volgens mij niet op, omdat je dan geen rollback naar vorige versies meer kan doen. (omdat je nooit de tussenversies hebt geinstalleerd, dit allemaal onder het mom van geen rotzooi en ruimte besparing)

Daarnaast had een kennis van mij ook zo'n probleem met USB apparaatjes, die had geen SP2, maar dat probleem was opgelost door haar SiS drivers up te daten. (dus kijk even rond naar nieuwere bus drivers, kan geen kwaad)
offtopic:
Volgens mij kan je die RollBack optie zelfs nog uitzetten in XP, waardoor je hem dus niet zou kunnen verwijderen

[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 31-10-2004 13:13 ]

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Alle nieuwste drivers voor chipset, cpu en apparaten. Nieuwste BIOS ook...

Uiteraard ook geprobeerd geforceerd drivers te installeren. ;)

Ik heb overigens wel de gameport op mijn soundcard moeten disablen omdat er niet meer genoeg resources waren!? :? Heeft dat invloed op de USB devices?

[ Voor 14% gewijzigd door RedTop op 31-10-2004 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen vraagtekens of uitroeptekens.

wat betreft zelf aangeven waar te zoeken voor de drivers, nee als ik zelf aangeef welke driver hij moet nemen zegt hij enkel dat die niet beter zijn dan de huidige en kan ik alleen vorige of volgende (waarbij de huidige drivers behouden blijven) kiezen.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 20:14:

Haal je trouwens niet de USB drivers en de drivers voor de aangesloten apparaten niet door elkaar?

Als je de hele tijd bezig bent om opnieuw die USB drivers te installeren ipv degene van het nieuwe apparaat, dan ben je nog wel even bezig... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee die haal ik niet door elkaar.
Zelfs zo'n eenvoudig ding als een usb memory stick (wordt toch al vanaf :r windows 2000 automatisch herkend) doet het niet.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je moet gewoon je drivers goed installeren. Als jij wil dat windows een bepaalde driver installeerd, dan gebruikt hij die. Dus je moet nog een stapje verder kwa handmatigheid. Gewoon zeggen, WINDOWS HOUD JE F*CKING smoel. Installeren die drivers.

moet je maar ff zoeken naar die optie ;) hij is er echt, misschien heet hij wat anders alleen O-)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je een keer proberen de USB controllers uit Apparaatbeheer te verwijderen en na een reboot weer (automatisch) toe te voegen ?

[ Voor 14% gewijzigd door lier op 01-11-2004 09:57 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ook al gedaan (meerdere keren).

En die functie voor die drivers geforceerd te installeren ben ik nog niet tegen gekomen.

Ik zit te denken aan een gevalletje RMA voor de mobo.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38

lier

MikroTik nerd

Voordat je een RMA ervan maakt:

Probeer minimaal met (bijvoorbeeld Linux) een ander OS of de USB poorten werken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
ja ben ik mee bezig "as we speak"
probeer nu een xp home versie zonder service packs

Verwijderd

Topicstarter
Ook niks dit mobo gaat terug en hopelijk meer geluk met de volgende.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Zonde om je mobo weg te sturen...en zeker omdat het niets oplost. Ik kan het weten want ik deed hetzelfde en pas na verwijdering van SP2 op mn ASUS K8N deden de USB's het weer prima.

Zorg dus voor een kale XP install zonder SP2, 100% zeker dat het dan werkt!!!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
objectief2 schreef op 01 november 2004 @ 22:52:
Zonde om je mobo weg te sturen...en zeker omdat het niets oplost. Ik kan het weten want ik deed hetzelfde en pas na verwijdering van SP2 op mn ASUS K8N deden de USB's het weer prima.

Zorg dus voor een kale XP install zonder SP2, 100% zeker dat het dan werkt!!!
Zoals je ziet, of had kunnen lezen, werkt dit ook niet.

Misschien is het wel hardware matig, misschien zwakke voeding die niet netjes aan de 5 volt kan komen.
Is dan wel vreemd dat ie dan het in een keer niet meer doet na een instal van SP2, denk dan meer aan toeval.

En nee, een slipstream SP2 kun je niet meer deinstalleren, de uninstall files zijn niet in de slipstream meegenomen.

[ Voor 10% gewijzigd door marquis op 01-11-2004 23:06 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
Nee mijn voeding kan het niet zijn een nieuwe OCZ 520watt :9~ .

Ik heb niet alleen xp home zonder service packs geprobeerd maar ook nog windows 2000. Bij alle kreeg ik dezelfde foutmelding.
Ik geef toe dat het een vaag probleem is die naar mijn mening (in eerste instantie) ook alleen maar software matig kon zijn, maar ik heb echt alles geprobeerd. Zelfs kontakt gehad met epox en die raadde mij ook aan (na een paar tips die ik al had geprobeerd) het bord terug te sturen.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Ja, dan kan het alleen maar een probleem zijn van het moederbord.
Succes..

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Pagina: 1