Toon posts:

internet blijft up- en downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe PC gekocht, hierop heb ik mijn standaard programma's geïnstalleerd, allemaal geen probleem, echter ik heb mijn ADSL-lite verbinding van Wanadoo (met USB Ericsson modem) geïnstaleerd. En vanaf dat moment zie ik bij de status van de verbinding dat de pc ongeveer 1 Mb per minuut verzend en 1/2 mb per minuut ontvangt. Wat is dit??? Ik heb adaware gedraaid, vind niks, Spybor vind niks.

Nu kan ik ongeveer 5 minuten normaal computeren, daarna wordt alles vreselijk traag, dit moet door die internetverbinding komen. Leverancier van de PC zegt dat de modem het probleem is, Wanadoo zegt dat de PC het probleem is. Wie weet een oplossing?

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:14
instaleer eens netlimiter en vind hiermee uit welk programma loopt te up&downloaden..

Verwijderd

Virusscan gedraaid? Lijkt me een PC probleem. Toevallig een showroom model?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Leuk... 2e hands PC?
Windows al 'voorgeinstalleerd'?
Misschien zit er een flinke backdoor in je PC.

[ Voor 4% gewijzigd door DeMoN op 29-10-2004 19:52 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:06
Windows Update die automatisch zijn spullen download wellicht? Als hij alles binnen heeft begint hij al half met installeren zegmaar.

[ Voor 37% gewijzigd door Icey op 29-10-2004 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dit is het allemaal niet, heb al 4 x een schone installatie gedaan, windows update staat uit. Dus toch een hardware probleem??

Verwijderd

Probeer het anders eens met hijack this, met dit progje kun je alle uitgaande processen bekijken.

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:04
Welkom op GoT!

Als je DuMeter installeerd, zegt deze ook dat er constant verkeer is? Heeft wanadoo een pagina waar datagebruik zichtbaar is?

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Installeer Ethereal (http://www.ethereal.com/) als je precies wilt weten wat voor verkeer er gegenereerd wordt.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Of, start je PC helemaal opnieuw op zodat je zeker weet geen internet connecties meer te hebben. Wacht dan een tijdje en draai netstat (start > run > cmd > netstat), kijk of hier vreemde verbindingen tussen zitten; post de output eens in dit topique.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat ga ik morgen gelijk doen. Het kan dus zeker wel een hardware probleem zijn? Het is trouwens een Fujitsu-Siemens Scaleo PC. Helpdesk zegt dat het abosuluut niet aan de pc ligt, maar aan de modem of verbinding. Ik twijfel daaraan.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:06
Hardware lijkt me stug... eerder software

Verwijderd

Wat voor beveiligingssoftware heb je op je pc staan?
Welk OS gebruik je, met welke SP/patches?

Verwijderd

Topicstarter
Win XP SP1, Norman Antivirus (kreeg ik erbij, inmiddels gedeinstalleerd), adaware, spybot. alles geprobeerd, één voor één geïnstalleerd en gekeken, in zonealarm het complete verkeer geblocked, en toch gaat ie door.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens ook een ethernet adsl modem geprobeerd, hetzelfde euvel..

Verwijderd

Dan kunnen we met redelijke zekerheid zeggen dat het hier om malware gaat, WinXP/SP1 zonder firewall is niet bepaald veilig te noemen.

Werk/Lees Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten eens door en post daarna je HT log, geef daarbij wel aan welke entries jij verdacht vindt.

Gelieve trouwens te editen ipv meerdere malen achter elkaar te posten, zie ook het GoT FAQ gedeelte. :)
Pagina: 1