Toon posts:

Erg vreemd boot probleem met PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een erg vreemd probleem met een pc. Op deze pc staat Windows XP. Helaas gaat het opstarten niet goed. Het systeem start in het begin goed op en je kan een gebruiker kiezen. daarna laad hij tot je de achtergrond ziet maar gaat dan niet verder. (je ziet dus een lege desktop zonder startmenu of taakbalk). Dit is zowel in gewone mode als in safe mode. Ik kan dus helemaal niks doen in XP.

Nu wil ik Windows XP opnieuw installeren. In de bios is ingesteld als boot-sequence dat er eerst gekeken wordt naar CD-ROM dan A en dan de HD.
Het vreemde is dat tijdens het opstarten niet gekeken wordt naar de CD-speler waardoor de bootable XP cd niet wordt op gestart (ook geprobeerd met een win 98 cd). Windows (op de hd) gaat automatisch laden (tot weer het punt dat de desktop geladen moet worden)

Dan maar eens met een diskette proberen op te starten. Deze wordt WEL door de computer gevonden maar als je dan in het dos venster komt, herkent de pc alleen de A schrijf. tik je C: (voor HD) of D: (voor cd-rom) dan bestaan deze niet. Met andere woorden hier kom ik ook niet verder.

Heb de bootable cd (zowel win XP als 98) en de floppy ook op een andere pc uitgeprobeerd en die werken daar wel goed. Dus het ligt niet aan deze dingen.

Ik kan dus eigenlijk helemaal niks met de pc op dit moment. Is er iemand die me kan helpen of tips heeft?

alvast bedankt voor de reactie.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Worden je harde schijf + cd rom speler wel in/door het BIOS herkend ?

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Topicstarter
Bios herkent wel automatisch de Hardeschijf. Verder staan er geen gegevens van de cd-roms in. Dit is al van het begin het geval.

Het is de pc van mijn buren. Zo'n half jaar geleden heb ik al eens windows XP voor ze er opnieuw opgezet. Toen werkte alles gewoon normaal. De XP cd bootte gewoon zonder problemen. (met dezelfde bios instellingen als nu, waar die ook alleen de HD aangaf en niet de CD-Roms)

Beide cdroms staan op het 2e IDE kanaal. ik heb ook al geprobeerd om ze (als test) op het 1ste ide kanaal te zetten om te testen of het 2e kanaal misschien stuk zou zijn. Maar ook op het 1e kanaal gebeurde er verder niks.

Verwijderd

Is explorer wel geladen?
Check ff je Taakbeheer, en dan bij Processen.
Als ie er niet bij staat, dan klik je op ''File'', dan op ''New Task'', daar typ je in: ''explorer''.
Als explorer er wel bij staat, check dan of je Spyware of andere vreemde dingen ziet o.i.d.
Ik hoop je hierme geholpen te hebben!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 20:16 ]

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:12
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 20:14:
Is explorer wel geladen?
Check ff je Taakbeheer, en dan bij Processen.
Als ie er niet bij staat, dan klik je op ''File'', dan op ''New Task'', daar typ je in: ''explorer''.
Als explorer er wel bij staat, check dan of je Spyware of andere vreemde dingen ziet o.i.d.
Ik hoop je hierme geholpen te hebben!
Als hij niet in windows kan komen, wordt het moeilijk controleren op spyware

Verwijderd

Topicstarter
Het is misschien wel een goede tip. Want ik kom wel in windows tot dus de desktop moet laden, dan gaat ie niet verder.

Mischien kom ik dan met Ctrl-Alt-Del in de task manager. en kan die dingen checken en proberen.

Ik ga het nu even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb het geprobeerd en ik kan doormiddel van ctrl-alt-del inderdaad wel de taskmanager naar voren halen.

Hierin zie ik explorer dus niet staan. het opstarten van explorer door middel van een nieuwe taak werkt niet. Hij start gewoon niet op.
Wel kan ik in regedit en msconfig komen.

Het is in iedergeval een stap verder waardoor ik iets kan proberen. ik ga in eerste instantie maar eens kijken welke processen er allemaal draaien en deze controleren op: http://www.processlibrary.com/
Voor degene die deze site niet kennen. Dit is een handige site om te kijken of de processen die bij je draaien windows processen zijn of misschien wel Spy of Ad ware of een virus.

Ik weet niet of ik het probleem nu kan oplossen, maar ik kan weer wat proberen en verder zoeken. Ik ga eerst even lekker naar de bios dus morgen weer een dag om verder te gaan :)

Bedankt ReD_FLaMe!
Pagina: 1