Morgen Netware -> W2K3 migratie, advies gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Morgen (en wellicht overmorgen) ga ik een Netware-omgeving migreren naar een Windows 2003-omgeving. Ik heb dit nog nooit gedaan.

De W2k3-machine is geinstalleerd en getest; het domein is actief, de active directory werkt en de server is geinstalleerd als oa fileserver.

Nu zijn alle bestanden op de Netware-server vanaf de werkstations benaderbaar als F-schijf. Ik kan deze bestanden nu allemaal op een share van de W2k3-server kwakken en deze binnen het domein mounten (via een logon-script is het makkelijkst denk ik) op diezelfde F-schijf. Klopt dit? Alle applicaties zouden dan gewoon als vanouds moeten werken volgens mij, of zie ik nu iets over het hoofd?

Ik zal eerst de (file-)servers 'synchroniseren' en dan gaan testen met een testwerkstation wat ik het domein laat joinen, om vervolgens de overige werkstations stuk voor stuk te ontkoppelen van netware, en het domein te laten joinen. Uiteraard heb ik van tevoren alle computer en users toegevoeg aan de AD.

Wat denken jullie, gaat dit zo lukken, of zie ik wellicht relevante zaken over het hoofd?

Groetjes, FaceDown.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:33
FaceDown schreef op 29 oktober 2004 @ 19:35:
Morgen (en wellicht overmorgen) ga ik een Netware-omgeving migreren naar een Windows 2003-omgeving. Ik heb dit nog nooit gedaan.
Waar werk jij? 8)7.

Zoals je het beschrijft moet het gewoon blijven werken ja. Als het puur om het overzetten van bestanden gaat en je maakt weer een share naar de Win2k3 server zal dat geen probleem zijn.

Denk wel aan de rechten van bestanden!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Mooi. Ja de rechten van de bestanden moet ik toch helemaal opnieuw instellen want dat is een zooitje nu. :)

En hoezo is het raar dat ik nog nooit zo'n migratie heb uitgevoerd? :P

Groetjes, FaceDown.

• Dennis
Omdat zoiets als dit absoluut niet fout mag gaan, lijkt mij tenminste ;). Vergeet in dat kader dus ook niet om vantevoren back-ups te maken.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Klopt, maar eens moet de eerste keer zijn he. En backups hebben we overal van natuurlijk. Mocht het echt fout gaan, dan kan ik uiteraard gewoon weer terugvallen op de Netware-server en de w2k3-server loskoppelen.

Er is nog wel een probleem waar ik mee zit; en dat is een windows 98-machine die 1x per dag wat gegevens naar de server stuurt voor backup-doeleinden. Naar mijn weten gaat dit met een 2k3-domein niet meer. Heeft iemand hier een oplossing/workaround voor? Anders laat ik de netware-server nog even staan, puur voor deze functionaliteit.

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
We zijn onderweg en het gaat tot nu toe goed. Ik loop alleen tegen een klein probleempje aan:

Als ik de group policy aanpas (folder redirection van my documents naar homedir) dan werkt dit niet wanneer ik opnieuw inlog met het werkstation. Hoe komt dit?

Ik kan het logon script wel instellen vanuit de group policy.

Kan het zijn dat dit niet werkt omdat de server engelstalig is (my documents) en de werkstations nederlandstalig (mijn documenten)?

Groetjes, FaceDown.

• Dennis
Nee hoor, dat moet gewoon werken. Weet je zeker dat je GPO toegepast wordt op de gebruiker?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

FaceDown schreef op 30 oktober 2004 @ 14:03:
We zijn onderweg en het gaat tot nu toe goed. Ik loop alleen tegen een klein probleempje aan:

Als ik de group policy aanpas (folder redirection van my documents naar homedir) dan werkt dit niet wanneer ik opnieuw inlog met het werkstation. Hoe komt dit?
Hoe staan je rechten op je domein policy (hebben users wel rechten daar :?)

Je kan testen met testuser zie ( Rechtengedoe net Windows 2003 ) en eventueel op cmd line gpupdate /force gebruiken.

Daarna eventueel met gpresult de resultaten bekijken.
Kan het zijn dat dit niet werkt omdat de server engelstalig is (my documents) en de werkstations nederlandstalig (mijn documenten)?
Stierepoep :P , ik heb dus een windows 2000 server (UK) met NL XP pro clientsop diverse scholen onder beheer en het werkt goed.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1