Toon posts:

[Chello] Probleem met aansluiten van Motorola Modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ten eerste moet ik toegeven dat ik totaal geen verstand heb van de kabel. Heb altijd al adsl gehad en ook mijn vrienden, waarbij ik nog wel eens problemen moest oplossen, hadden adsl. Maar nu was mijn zus zo stom om chello aan te vragen en belde vervolgens mij, omdat ze er niet meer uitkwam.

Ik heb dus alles opnieuw aangesloten. Ze kreeg bij haar pakket de nieuwe motorola modem die zowel utp als ook usb kan worden aangesloten. In eerste instantie heb ik het via de utp kabel geprobeerd. De installatie verliep vlekkeloos (gaf tevens aan dat zowel het netwerk als de modem werkte), maar nadat de pc opnieuw was opgestart en ik via internet explorer wilde browsen, ging het mis. Hij gaf namelijk geheel niets weer.

Vervolgens naar cmd.exe gegaan en daar ipconfig ingetypt om het ip te controleren. Blijk dat het ip intern is te weten : 10.198.(nog wat).
Hierna ben ik het via de usb kabel gaan proberen. Maar gaf toen zelfs al aan in de setup dat de modem niet reageerde. Vervolgens alles nagekeken, maar kon geen fout ontdekken. Hierna weer "ipconfig" uitgevoerd. Blijkht het ip weer een intern ip te zijn, namelijk 169.(nog wat). Volgens het boekje word dit veroorzaakt door de coax kabel die niet goed is aangesloten of de modem adapter die niet goed is aangesloten.

Ik ben ten einde raad, ik heb al heel het internet afgestruind (ook hier de search functie gebruikt, maar kan niet echt gericht zoeken, aangezien ik niet weet waar precies het probleem lig). Iemand misschien een oplossing voor de probleem (het liefst voor het utp verhaal).

groeten
Laurens

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Als het ip adres 10.xxx.xxx.xxx is zit je goed, daarmee kun je je op http://prov.chello.nl aanmelden. Als je een 169..xxx.xxx.xxx adres krijgt zit je fout, dit is een IP-adres wat Windows je geeft wanneer er geen contact gemaakt kan worden met een DHCP-server.

Verwijderd

Topicstarter
okee dan gaan we het morgen nog eens proberen..:) bedankt voor dit advies.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Wel raar want als je een 10.x.x.x adres krijgt dan moet je browser automatisch al op de provisioning pagina uitkomen volgens mij. Tenminste; hier is dat altijd zo.

Groetjes, FaceDown.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je even de handleiding had doorgelezen, tja, dan had je geweten dat je je eerst moet aanmelden op het chello netwerk via bovengenoemde link.

Kan volgens mij ook niet missen, want je komt altijd op die site uit als je een webadres intikt.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Mocht je niet rechtstreeks via http://prov.upc.nl op die aanmeldpagina komen, dan lukt 't wel via http://172.29.11.36

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Werken die Chello Motorola's eigenlijk wel met USB? Ik zou het iig eerst met UTP proberen!

Wees consequent, maar niet altijd

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 08:19

MRic3

Of praat ik weer poep?

AFAIK werkt het niet met USB... maja....
iig was TS erg dichtbij toen ie dat 10.x.x.x IP kreeg.
Om je aan te melden hoef je volgens mij niet echt op die prov.upc.nl pagina te zijn
maar krijg je die aanmeld pagina al voor je kiezen als je bijvoorbeeld www.nu.nl intypt ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Yup werkt prima met USB, maar 't gaat imo allemaal een stuk makkelijker met een netwerkkaart.

Verwijderd

Topicstarter
thnx iedereen, het werkt inmiddels..:) het probleem zat hem inderdaad in het feit dat hij niet naar de prov.chello.nl site ging.:)
Pagina: 1