Toon posts:

15" of 17"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om in lente 2005 een laptop aan te schaffen, om te gebruiken op school etc.

bij 17" schermen zie ik vaak dat qua laptops de prijs al stijgt boven de 1000 euro.
de prijs van een 15" is veel aantrekkelijker, alleen ben bang dat die scherm te klein uitvalt.

ik ben benieuwd hoe andere laptop gebruikers hun keuze hebben gemaakt, en misschien mij zo kunnen helpen naar een goede keus ;)

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:33

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Kan je een laptop met een 17" scherm nog wel een laptop noemen? Ik heb zelf een 15" en ben er erg tevreden mee, je zit namelijk vrij dicht op het scherm als je met een laptop aan het werk bent dus lijkt het scherm misschien groter dan als je een 17" op afstand ziet.
Wel vind ik het jammer dat de resolutie bij me niet hoger kan dan 1024*768, als je dus een laptop aanschaft wel kijken of je een hoge resolutie kan draaien.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vaak maken mensen deze keuze op de grond van de bedoelingen met de notebook. Ben je op zoek naar een desktop vervanger, en maakt de mobiliteit je vrij weinig uit, is een 17"een leuke extra. Er zijn echter tegenwoordig ook 15" SXGA+ schermen, die mobiliteit bieden en tegelijk dus ook op een hoge resolutie kan draaien.

Een 15" scherm lijkt op het eerste gezicht misschien niet zo groot, maar je raakt er snel aan gewend. Houd er bijvoorbeeld rekening mee dat je er erg dicht op zit, het toetsenbord zit er immers min of meer aan vast. :)

Overigens raad ik je sterk aan eerst wat meer topics door te nemen. Bijvoorbeeld 17" laptops en Sxga of Sxga+

[ Voor 16% gewijzigd door Laurent op 29-10-2004 19:01 ]

Verwijderd

Ik heb zelf ook een 15", maar een belangrijk punt voor mij was de grootte van de laptop. Een 15"is makkelijker mee te slepen :) Bij het werken is voor mij een 15" scherm genoeg. Maar 17" is wel wat leuker om dvd'tjes te kijken.. Maar zoals gezegt, het ligt er dus aan wat je ermee wilt doen.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 15:03

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb een 15" en het randje van het scherm is ongeveer 1cm. Ik kan me niet voorstellen dat een 17" in een normale tas/koffer past. :)

Zoals Aikeleer zegt, je zit redelijk dichtbij en met 1400x1050 past er echt genoeg op het scherm. 17" is meestal breedbeeld, wat natuurlijk wel leuk is als je vaak films kijkt, maar dan sluit ik um toch graag aan op de televisie.

Verwijderd

zoals Aikeleer al zegt een 15" laptop tft is heel anders dan een desktop variant.
Je zit er stukken dichter op. Ik ben zelf van een 19" crt (1280x1024) naar een 15'4" (1280x800) gegaan en het werkt fijner omdat een tft toch scherper is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere mensne gesproken een vertelde me dat hij een laptop had met een 17 inch scherm en maar voor 800 euro..mob ati 9600..en p4

dat geloof ik dus niet..elke prijs klasse met zulke specs komt boven 1000 euro uit..

Qua gebruik, zou ik de laptop naast mijn eigen pc willen gebruiken.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 09:27
Je kan ook een laptop nemen met een 12" scherm en op je vaste werkplek TFT scherm. Dan kan je overal werken, ben je mobiel en op de meest-gebruikte plaats kan je ook nogeens op een goed scherm werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 19:10:
Ik heb meerdere mensne gesproken een vertelde me dat hij een laptop had met een 17 inch scherm en maar voor 800 euro..mob ati 9600..en p4

dat geloof ik dus niet..elke prijs klasse met zulke specs komt boven 1000 euro uit..
weird. maargoed, vraag ze welk merk/type en waar ze hem gekocht hebben :)
Qua gebruik, zou ik de laptop naast mijn eigen pc willen gebruiken.
dan ligt 15" toch wat meer voor de hand :)

Verwijderd

Al ooit eens een 17" laptop in handen gehad? Die laptops zijn onwijs groot, en ze wegen makkelijk maar dan ZEVEN kilogram! Dit terwijl de doorsnee mens een laptop van 3kg al veel te zwaar vindt. Dus een 17inch laptop kan je enkel overwegen als je hem ofwel nooit ergens mee naartoe gaat nemen, ofwel een klein aanhangwagentje koopt om achter je fiets te hangen waar je hem dan kan in steken :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 19:49 . Reden: typo ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
17" is dektop vervanging voor mensen die lekker in de huiskamer aan tafel willen werken en geen vaste pc met alle zooi in de huiskamer willen hebben.

Als je tussen 15 en 17 twijfeld zou ik een laptop zoeken met (zoals al eerder is aangeraden) een 15" high res (1400/1050) of een 15,4" WXGA (1280/800). Hiermee heb je toch een stuk meer dan een standaard 15" maar je laptop blijft toch draagbaar. Ik zit nu 9 van de 10 keer met mijn 14" 1400:1050 lappie lekker op de bank :) Ik kan me voorstellen dan mensen dit te klein vinden, maar ik vind het ideaal!! lekker draagbaar, haarscherp en genoeg ruimte voor IE en Winamp of MSN naast elkaar.

Een 17" wil je echt niet elke dag mee naar school sjouwen

Strava

Pagina: 1