vraagje mbt beamer

Pagina: 1
Acties:

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:13

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Topicstarter
Ik kan goedkoop (lees zowat gratis) een sany plc-5500e beamer overnemen.

Ik wil deze gebruiken voor home cinema.

ik heb de volgende specs gevonden;

resolutie was iets van 832x624 ofzo iets
500 ansilumen
contrast ratio : 100:1
PAL, NTSC, SECAM
Chinch Video in
Mini Jack in
RS232C
Video per BNC
S-Video in
Stereo Chinch in

is dit bruikbaar?

[ Voor 8% gewijzigd door beschuitfluiter op 29-10-2004 18:34 ]

¯\_(ツ)_/¯

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
500 is niet echt hoog. 's middags zie je in ieder geval niets.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Sany? Sanyo dus ;).

Ik weet niet wat jij onder goedkoop verstaat, maar als het bijna niets kost dan zou ik er gewoon voor gaan.

Met voldoende verduistering kun je er prima gebruik van maken. En zeker een leuke kans om mee te beginnen mits hij weinig kost.

Tegenwoordig heb je al wel hele leuke beamers 2dehands voor zo'n 6 a 700 euro. Scheelt je zo'n 3 a 400 euro op de nieuwprijs.

De kans is groot dat de lamp al kapot is, of bijna kapot is. Heb je enige idee hoeveel uur die al gedraaid heeft?
beschuitfluiter schreef op 29 oktober 2004 @ 18:40:
hmmz. er zitten nogal wat branduurtjes op ben ik bang; is het dan de moeite om het geld te spenderen aan een eventuele nieuwe lamp of kan ik dat geld beter opzij leggen voor een betere beamer?
Hoeveel moet je hier voor nou betalen als ik vragen mag? Een nieuw lamp voor dit model kost tussen de 3 en 400 euro. Behoorlijk prijzig dus.

[ Voor 59% gewijzigd door Workaholic op 29-10-2004 18:44 ]

Mijn V&A

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
hmmz. er zitten nogal wat branduurtjes op ben ik bang; is het dan de moeite om het geld te spenderen aan een eventuele nieuwe lamp of kan ik dat geld beter opzij leggen voor een betere beamer?

¯\_(ツ)_/¯

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:51

Jag

Een nieuwe lamp is erg duur, niet echt de moeite. Lichtopbrengst van 500 ANSI lumen is genoeg om groot mee te projecteren, zelfs nog wel overdag in een semi verduisterde kamer.
Maar een contrast van 1:100 is errug laag. Maar als je hem echt heel goedkoop kan krijgen is het wel een leuk aanbod. En als de lamp op is koop je een nieuwe (beamer). Hoe bedoel je weggooi-cultuur :P ?

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jag schreef op 29 oktober 2004 @ 18:44:
Een nieuwe lamp is erg duur, niet echt de moeite. Lichtopbrengst van 500 ANSI lumen is genoeg om groot mee te projecteren, zelfs nog wel overdag in een semi verduisterde kamer.
Maar een contrast van 1:100 is errug laag. Maar als je hem echt heel goedkoop kan krijgen is het wel een leuk aanbod. En als de lamp op is koop je een nieuwe (beamer). Hoe bedoel je weggooi-cultuur :P ?
Hier ben ik het helemaal mee eens, wellicht kun je nog wel een uurtje of 100 een beetje kennis maken met de projectie/ht mogelijkheden. Nogmaals, mits deze beamer idd zowat voor niets is. Anders zou ik hem mooi links laten liggen en doorsparen. :)

Mocht je trouwens nog wat informatie zoeken over beamers, of opzoek zijn naar een 2dehands model. Bekijk dan even deze site. Hier heb ik ook mijn CRT Projector en bijbehorende info vandaan. Suc6 er mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 29-10-2004 18:51 ]

Mijn V&A

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Topicstarter
thanks,

laat ik hem gewoon langskomen met dat ding en dan zie ik wel... wilde alleen ff weten of het enigzinds de moeite is, anders hoeft ie niet te komen ;)

¯\_(ツ)_/¯

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Er kan geen vga in dus? Dan zou ik het zoiezo laten liggen.

En waarom zit RS232C erop. Das toch Visca? Dat je hem via de com poort in kan stellen oid?

Verwijderd

Meer dan 50 Euro zou ik er niet voor betalen, een hoger bedrag is die gewoon niet waard in my humble opinion. 500 Ansilumen is inderdaad niet veel, maar het is te doen als je alles goed verduistert, maar de contrast ratio is gewoon om te huilen mits de info die jij verstrekt klopt ;) . Een nieuwe lamp voor de projector kost +/- 400 Euro. Bespaar het geld en ga voor een 2e hands Sanyo PLV-Z1 of een Panasonic PT-AE 200 mits het budget dat toelaat :) .
Pagina: 1