[XP] Boot bestanden op c voor booten van cd-rom*

Pagina: 1
Acties:

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Ik heb hier een HP E-PC zonder cd'rom speler. Ik wil windows installeren dus nou heb ik ook een cd-rom spelertje erop aangesloten, maar hij kan er niet van booten. Ik heb de windows 98 startdisk ook al eens naar c gekopierd, maar dat helpt ook niet. Weet iemand waar ik goede boot bestanden kan vinden die ik in de C-dir zet en zo kan booten vanaf cd-rom om XP te installeren?
Alvast bedankt

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 20:41

EXX

EXtended eXchange

Kun je niet vanaf een bootdiskette (met CD-ROM ondersteuning) opstarten en dan setup starten op de CD-ROM?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

booten vanaf je cdrom heeft niets met je harde schijf te maken. dat moet je in je bios instellen :)

kan je bios dat niet, dan kun je ook niet van cdrom opstarten. in dat geval moet je even een bootfloppy met generic cdromspeler van www.bootdisk.com halen
ow win XP. in dat geval zijn het vier floppies die ergens in de MS-KB moeten staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 17:49 ]

• PeterEs
Nee, want ik heb ook geen floppydrive :)

dus als ik de floppy nou op de hd zet...... maar ik heb geen goeie boot bestanden (met die van de startdiskette denkt ie dat ie van a: start)

• blckbrd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04-2025
Zoals gunhead al zei heb je de boot volgorde goed staan??

[ Voor 167% gewijzigd door blckbrd op 29-10-2004 18:23 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier aub ook zelf op te letten :)

• PeterEs
blckbrd schreef op 29 oktober 2004 @ 18:10:
Zoals gunhead al zei heb je de boot volgorde goed staan??
ja, maar t is een e-pc, das zo'n kleintje, waar eigelijk een slimline cd-romspeler op moet. Ik kan in de bios wel booten vanaf cdrom selecteren, maar dan wil ie gaan booten vanaf z'n slimline controller....

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 15:04
Vaak kan je ook nog IDE-poorten selecteren: (IDE-1, IDE-2 enz.) Dat werkt meestal wel goed.

Het makkelijkst lijkt mij verder dat je voor aan de schijf ruimte creeert voor een apparte partitie met bootbestanden(van xp-diskettes)(allemaal in de root) en het dan gewoon proberen, als het niet werkt moet je waarschijnlijk ergens in de instellingen gaan rommelen boot.ini o.i.d.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Pagina: 1