Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaringen met dit toestel??

In de search (bijna) niets te vinden erover....

Heb al de topic over de 6260 gelezen en ik denk dat dit een goed(koper) alternatief is.
O-)
Je hebt wel wat minder mogelijkheidheden(geen blauwetand, geheugenkaartjes, radio, mp3,..)

MAAR

Hij is kleiner, lichter en heeft twee schermpjes(niet altijd je phone openklappen)

Verwijderd

www.mobile-review.com (klikken op engels vlaggetje als je het wilt snappe :))
www.gsmarena.com

Daar zijn iig Reviews te vinden over deze foon..

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ja ik ben ook benieuwd naar dit toestel...al die dingen die weinig tot niets met bellen te maken hebben zitten er gelukkig niet op, heerlijk functioneel en minimalistisch design en hij is voor een groot deel van Roest-Vrij-Staal _/-\o_ !

Ik las alleen ergens iets over dattie pas in december leverbaar is, wel raar aangezien ze de toch wel wat hoger geklasseerde 6260 nu zo aan het pushen zijn....

Zijn er trouwens nog meer mobiele telefoons van RVS waar je vooral gewoon prettig mee kunt bellen?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.tapfoto.nl/6170_11.jpg

Echt zo ontzettend stijlvol, ik vraag me af wanneer ie uitkomt. Volgens Nokia 4e kwartaal van 2004, maar dat word wel later ben ik bang.

Gaat rond de 250 euro kosten en dat vind ik nog niet eens zo heel veel. Zou mijn 6230 er wel voor willen verkopen. Moet ik wel heel veel functies missen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 13:06 ]

Verwijderd

Sowieso is het toestel nog niet als Benelux toestel leverbaar, dus er zullen weinig ervaringen zijn met het toestel. Wel kan ik je vertellen dat het een erg gewild object is en ik heb er zelf op zich al redelijk veel reserveringen voor. Mooie start dus voor een nieuwe telefoon ;)

Verwijderd

Ik vind 250 euro voor een toestel dat puur voor het bellen is gemaakt helaas nog redelijk wat. Voor een dergelijk bedrag kan ik (zo rond de tijd van uitgave) een 6230 kopen, waar veel meer mee kan.

Ik weet dat je ook voor design betaalt, maar het gaat mij toch ook om de functies.

Verwijderd

volgens mij zag ik hem hier bij de mediamarkt al als dummy liggen ..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:52:
volgens mij zag ik hem hier bij de mediamarkt al als dummy liggen ..
Weet je dat heel zeker? en zoja welke mediamarkt?

Verwijderd

Schopje!

Weet iemand al wat meer? Hij is al te vinden op de site van belcompany.
Bij gsm.nl gaat ie rond de 200 euro kosten.

En dan heb ik het vooral over wanneer ie precies leverbaar is.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 12:31 ]

• Genoil
Ik was gisteren bij BelCompany A'dam en daar stond ie al wel in het systeem, maar nog niet met leverdatum. De meneer die mij hielp zei dat z'n systeem sowieso niet langer dan 3 weken in de toekomst kon kijken, dus hij verwachtte week 50/rond de kerst. Ook omdat ie gisteren pas de 6670 binnen had van Nokia, en omdat Nokia altijd wel een paar weekjes wacht na het sturen van een nieuw model (lekker non-argument idd, maargoed)

[edit]
er is maar 1 review van de 6170 op gsmarena, maar je kunt in principe ook zoeken naar reviews van de Nokia 7270, die is praktisch hetzelfde, behalve ander ontwerp en een ingebouwde radio.

[edit2]
mobile-review heeft nu een russische review, die komt enigszins brak maar toch wel een beetje leesbaar door de vertaler:

http://www.online-transla...ubmit2.x=45&psubmit2.y=13

[ Voor 48% gewijzigd door Genoil op 17-11-2004 15:38 ]

Verwijderd

Bij nader inzien vind ik hem toch te duur. Hij verschijnt al op sommige gsm shop sites maar dan kost ie minimaal 250 euro. Echt teveel geld voor een telefoon zonder BT. Ik blijf wel bij mijn 6230.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is er inmiddels een officiele releasedatum bekend?

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik heb het toestel hier al liggen, is een leuk toestel vooral die 2 schermpjes met diverse thema's

don't worry, be happy...

• Genoil
matiasjansen schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:23:
Is er inmiddels een officiele releasedatum bekend?
Nou volgens mij is ie al officieel gereleased in Europa, maar gewoon heel slecht leverbaar. Sommige webshops hebben em wel (gehad), maar ik wil het ding toch eerst even in m'n klauwen hebben gehad voordat ik em aanschaf. Begint onderhand wel dusdanig lang te duren dat ik overweeg de 2005 releases van Nokia af te wachten. Zitten o.m. een 6310i opvolger bij (6300/6320) en de 8910 opvolger, de (full-metal) 8920.

@Raimon: waar heb je em vandaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Genoil op 21-01-2005 14:59 ]

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 15:05
Vandaag weer 2 ervan verkocht :) is er sinds donderdag al
:P in de winkels mensen...

• Genoil
RSD1982 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:43:
Vandaag weer 2 ervan verkocht :) is er sinds donderdag al
:P in de winkels mensen...
Thx man, heb zojuist de laatste bij een BC Amsterdam weggekaapt. Eerste reactie: bling bling! 8) hij glimt in het echt nog veel harder dan op de foto's, vooral de binnenzijde. Voelt zeer solide aan, en de RVS beplating voelt lekker koel aan (en wordt naturlijk superheet als ie in de zon ligt :D)

De scharnier is solide maar ziet er heel 'licht' uit, doordat die niet, zoals bij de meeste clamshells, geintegreerd is in de onderhelft, maar er als een los cilindertje tussenhangt. Opengeklapt blijft de telefoon stabiel op de onderhelft liggen. In dichtgeklapte toestand zit er plm 0,5mm speling (haaks op de klaprichting) tussen de helften.

Knoppen zijn lekker groot en hebben een fijne 'klik'. Series 40 OS met thema's is lekker responsive en ziet er gelikt uit, binnenkort ff pielen met die thema's, ik geloof niet dat er al veel Nokia's zijn daarmee?

Binnenscherm ziet er goed uit en is lekker hoog vergeleken bij bijv de 6230. Buitenschermpje is oke maar zit helaas een heel klein beetje gekanteld, plm. 0.1 mm.

Camera interesseert me geen hol, en het krappe geheugen (2.5MB), alsmede het gebrek aan BT zal me aan m'n reet roesten, ik breng plm 50% van de tijd dat ik wakker ben door in de dichte nabijheid van een USB poort en een vette stereoset voor audio :)

Ik heb er Telfort bij en aangezien die binnenkort gaan piloten met EGDE ga ik eens uitzoeken hoe ik dat op dit machientje aan de praat kan krijgen.

/blij :+

Verwijderd

jammer dat er geen bluetooth op zit, is toch best een must tegenwoordig ivm carkits enzo..

• Genoil
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 13:59:
jammer dat er geen bluetooth op zit, is toch best een must tegenwoordig ivm carkits enzo..
Kep geen auto, maar is natuurlijk wel jammer. ik denk dat deze telefoon 10x zo populair zou zijn geweest als ie BT had. Maar Nokia weet dit natuurlijk ook wel, en heeft dit denk ik gedaan om deze telefoon niet hun technisch hoger geklasseerde telefoons (6260,6670) uit de markt te drukken. Ik denk dat de 6170 bedoeld is als "stijlvolle telefoon zonder fratsen om vooral mee te bellen", maar ook als pilot met RVS covers. In 2005 komen er zeker 1 of 2 (deels) metalen Nokia's met een veel minder 'incomplete' featureset als de 6170, die waarschijnlijk veel breder geaccepteerd gaan worden. Da's mooi want ik hoef geen telefoon die iedereen wil ;)

Uiteraard kun je er wel zo'n BT-audio extensie in prikken.

[ Voor 3% gewijzigd door Genoil op 22-01-2005 14:21 ]

Verwijderd

Is dit ding echt niet goedkoper dan rond de 305 euro te krijgen?

Verwijderd

Schop? Al meer ervaringen en prijzen die beter zijn dan 305 euro? Echt zo'n mooi toestel maar echt wel heel duur als je het mij vraagt.

...je zou ook zelf gewoon eens wat prijzen kunnen gaan opvragen

[ Voor 24% gewijzigd door Korakal op 01-02-2005 23:51 ]

• Genoil
Ik heb em nu een en ben er nog steeds erg blij mee. Ik ging vooral voor basic Nokia Series 40 UI + strak en ergonomisch design. Ik denk dat het toestel niet in hele grote mate geproduceerd wordt en de productiekosten + materiaal ervoor zorgen dat ie wat duur uitvalt. Kijk, als je een warm gevoel van binnen krijgt als je telefoon via Bluetooth files transferred met je PC of mp3's wilt proberen te luisteren op je telefoon dan moet je deze niet kopen, maar als je meer geniet van het gevoel van koud staal in je hand, en veel belang hecht aan vorm en ergonomie dan is deze het overwegen zeker waard.

Hoewel het ding natuurlijk niet helemaal van staal is, voelt ie heel solide aan. Dichtgeklapt heb ik iets speling, maar opengeklapt niet. Boven en onderhelft zijn bijna even groot en zwaar dus de telefoon is goed in balans. Veer is stevig, met een beetje hulp van een nagel gaat ie met 1 hand makkelijk open. 121 gram zwaar, is zwaar voor zo'n telefoon, en dat ligt met een paar gram echt niet aan het roestvrijstaal. Ik denk dat het komt door het de relatief grote afmetingen, de hoekige vormen die dus veel volume genereren en het feit dat ze er waarschijnlijk weinig holle ruimte in hebben laten zitten om de boel solide te maken. Veel plastic in een RVS jasje dus. De zijkanten zijn overigens ook gewoon plastic als je dat op de foto's nog niet had gezien, geen koude of verbrande vingertoppen bij het bellen dus :).

Toetsenbord is groot. Toetsen zelf zijn ook groot en grenzen nauw aan elkaar, wat sommigen misschien niet erg fijn zouden kunnen vinden. Knoppen klikken lekker gedempt maar wel met een voelabre 'klik'.

Binnenscherm is prima. Niet zo highres/color als het betere Japanse spul, maar daar gaat bij deze telefoon imho niet om en de 128*160*65536 is adequaat. Ik heb met een knalblauwe (#0000FF) 128*160 schermvullende wallpaper gif de beste achtergrond voor deze telefoon, ziet er in het donker met de blauwe key LEDs en de spiegelende binnenzijde heel bling uit 8)

Buitenscherm is minder, een passief STN geval van 96*65, dat zonder m'n eveneens knalblauwe achtergrond daarop niet echt superleesbaar is. In idle mode, met een beetje vage clock-screensaver die beurtelings z'n werk doet op de onderste cq bovenste helft van het scherm, (STN zal wel lekker inbranden) is er bij weinig licht werkelijk niets van te lezen op meer dan 20cm afstand. Met andere woorden daar hadden ze een mono of oled scherm in moeten douwen . Die clock kun je overigens wel met een (animated) screensaver onderdrukken maar met een gekleurde wallpaper en geen backlight zie je dan nog minder.
Maar voor de primaire zaken van het ding als telefoon (laten zien wie er belt etc.) voldoet het buitenschermpje goed, zolang het backlight maar aan staat en je een beetje heldere achtergrond gebruikt.

Wat een beetje stom is dat je de telefoon voor minstens 40 graden open moet klappen als je wilt dat het buitendisplay aangaat terwijl de telefoon dichtgeklapt zit, om bijvoorbeeld in het donker op de fiets te kijken hoe laat het is. De knopjes aan de buitenkant hebben allemaal een functie, die dan de weergave van de tijd wegdringen van oplichtende display en veranderen een setting die je helemaal niet wilt instellen. Helemaal vervelend is als je per ongeluk het nutteloze PTT (push to talk) knopje indrukt (hoewel je wel raar per ongeluk moet doen om dat kleine stevige knopje in te drukken maar sois), want dan wil meneer alleen nog maar opengeklapt worden en laat nooit de tijd zien. Verder heb ik een bugje gevonden in het profile selectie menuutje, maar ook in een niet-standaard situatie, ik moest die jongens van Nokia maar eens mailtje sturen.

Opengeklapt is alles een stuk beter. Vertrouwd, simpel en snel Series 40 UI met alles wat de 6230 heeft behalve BT, MMC en radio. Geluidskwaliteit is goed, maar met het bereik lijkt het allemaal niet erg super. Daarentegen zit ook gewoon bij Telfort en had ik op m'n vorige Nokia ook nooit veel meer dan een of twee streepjes. Verder ook nog geen last van gehad hoewel ik al wel twee keer gedacht heb van "huh hoezo oproep gemist, ik zat hier de hele tijd met die telefoon naast me." Batterijduur is niet super maar ook niet slecht. Paar dagen, normaal voor een middelgrote Nokia met kleurendisplay.

Wat je ook niet zo vaak ziet, is een telefoon die je zonder veel moeite en gevaar dattie weer omvalt rechtop kunt zetten. Vrij nutteloos ja, maar het ziet er gewoon cool uit. Het lijkt dichtgeklapt ook net ouderwets brAun scheerapparaat 8)

Verwijderd

Na lang aarzelen het toestel toch maar aangeschaft. Toestel bevalt goed maar de ik heb nog de oudere software versie. 03.211

Heb gelezen dat 3.24 uit is? Weet iemand (Raimon ?) daar meer over? En wat de verbeteringen zijn? Hij reset zichzelf wel eens.

Verwijderd

ik heb hem ook als vervanger gekozen voor mijn 6230.. ik ben er heel erg tevreden mee.. mooi toestel hoor, vooral het toetsenbord in het donker is heel chique.

ik heb ook nog de 03.211 firmware, maar ik weet niet wat de nieuwere doet, dus ik mis niets ;)

wat ik me wel afvraag is de PTT functie.. iemand al enig idee wanneer dit in Nederland te krijgen is ..??

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:38:
ik heb hem ook als vervanger gekozen voor mijn 6230.. ik ben er heel erg tevreden mee.. mooi toestel hoor, vooral het toetsenbord in het donker is heel chique.

ik heb ook nog de 03.211 firmware, maar ik weet niet wat de nieuwere doet, dus ik mis niets ;)

wat ik me wel afvraag is de PTT functie.. iemand al enig idee wanneer dit in Nederland te krijgen is ..??
Nee geen idee, heb daar nog geen enkele provider over horen praten.

Ik heb hem zelf ook als vervanger van mijn 6230, je moet wel veel functies missen maar de functies die er wel op zitten doen het goed. In tegenstelling bijvoorbeeld tot de slechte radio ontvangst functie.

Hij zit heel degelijk in elkaar t.o.v. de 6230 en is tot nu toe stofdicht bij mij :)

Weet iemand trouwens of je het klepje zo dicht mag klappen vanaf de uitgeklapte stand? Ik kon daar niks over vinden in de gebruiksaanwijzing.

Verwijderd

Schopt :P

Verwijderd

Ik heb gisteren op de nokia-website gekeken en daar heb je een soort van ding wat je er onderaan kunt klikken. Op die manier krijg je bluetooth op je telefoon, maar kun je dan ook met je pc praten en andere telefoons, of is dat alleen voor hoofdtelefoons?

owjah, is er een manier (een speciaal oortelefoontje ofzo) waardoor je er radio op kunt krijgen?

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-11 21:04
Weet iemand het verschil tussen de 'zwarte' en de 'zilvere' uitvoering? (behalve de naam)

Bij misco.nl (preferred supplier) zijn deze 2 varianten leverbaar, maar kan er niet over vinden op internet...

Verwijderd

volgens mij is ie alleen in het zilver verkrijgbaar.. althans.. hij is zwart/zilver.. ik kan nergens iets vinden over een volledig zwarte uitvoering

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-11 22:45

Flo

jaja is al tijdje niks meer te doen hier maarja...

Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de RVS plaatjes van de voor en achterkant af te halen. Leek me wel cool om die een apart kleurtje te geven.

Of kun je misschien de hele "covers" eraf halen

heeft hier iemand toevallig al mee geexperimenteerd of ergens wat gelezen?

ik kan namelijk niet echt wat vinden. t zal wel geen super populaire telefoon zijn :P

jaja stom bedenk ik me net de achterkant kun je er altijd al afhalen. maar danog zou de voorkant ook te verwijderen zijn zonder al te veel schade?

[ Voor 18% gewijzigd door Flo op 13-09-2005 15:47 ]

Pagina: 1