Toon posts:

[XP] Installatie stopt bij "Druk op enter om te installeren"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een AMD XP2500, met 80 Gb en 512 geheugen heb ik het volgende probleem
De computer had last virussen,welke dat weet ik niet.
Hierop draaide XP Pro. , met opstarten kreeg ik de foutmelding dat hij bxxs5.dll miste.Maar we hadden besloten om windows opnieuw te installeren.
Eerst met fdisk alle partities verwijdert en de schijf geformatteerd.

Nu draai ik de XP installatie..alles verloopt zoasl het hoort, totdat je het scherm krijg waar je kan kiezen tussen: Enter(installeren),R om te herstelllen of afsluiten.Maar als ie bij deze keuze menu is hangt de pc..En kan ik niks meer doen.

Heb al geprobeerd om het geheugen eruit te halen om zo het systeem te refreshen maar dit mocht ook niet baten.Heb ook win2k geprobeerd maar deze hangt ook bij het zelfde menu.Via dos krijg ik de setup ook niet gestart.Wel kan de cd lezen

Met zoeken heb ik niet echt duidelijk mijn probleem gevonden, vandaar deze topic.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om XP te installeren??
Bedankt alvast

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 15:04
Klinkt eerder als een BIOS of hardware probleem.

Heb je eigenlijk een SCSI/RAID/SATA-controller? (driver probleem)

Controleer eens de hard disk met wat tooltjes, misschien heeft deze kuren. (slechte/geen connectie met moederbord)

Verder kan je een kaal systeem uitproberen: Dus alle insteek kaarten eruit halen, in je BIOS alle extra hardware uitschakelen wat niet nodig is: geluidskaart, netwerkkaart e.d. (IRQ probleem)

Alles in de langzame mode, dus geheugen in normale snelheden laten draaien(geen fast o.i.d.)

Controleer direct ook in het BIOS de temperaturen en de voltage's.

Hoe zeker weet je dat er virussen op je computer stonden? Ging je PC vreemd doen, zodat je daardoor tot die conclusie gekomen bent of door een virusscanner? Als het systeem raar deed hoeft dat niet aan virussen te liggen, maar kan natuurlijk ook hardware matig zijn.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geef eens je volledige config (grafische kaart, ...). Heb je al geprobeerd je bios te flashen naar de recentste versie? Al een volledige reset geprobeerd (batterij van moederbord eruit halen)?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het via Norton virusscanner te horen gekregen, deze zei dat er 92 virussen opstonden :? ..maar dit heb ik zelf niet gezien(is namelijk niet mijn pc)...Bedankt voor je advies....
Ik heb idd al de batterij eruit gehad om te refreshen..

Ik zal nog eens proberen alles eruit te halen.

En ik denk zelf ook dat het aan de harde schijf ligt..

Ik zal nog het een en ander uitproberen...
Mochten jullie nog meer tips hebben dan hoor ik dat graag.
bedankt jongens

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 18:58
Pentium23, kijk even welke hd erin zit en of dit een sata hd is. Meestal heb je hier een extra driver voor nodig. Verder is het totaal niet meer nodig om via fdisk je partities te verwijderen, dit kan prima in de setup vanaf de cd.

Ik pas nog heel even je topic titel aan, zodat deze tussen [ ] haken staat, en het probleem er duidelijk instaat. Verder is het niet nodig om telkens "bedankt" onder je postings te zetten.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt ook even je harde schijf controleren met bepaalde tootljes. Deze kun je vinden op: http://ubcd.sourceforge.net/. Dit is een boot cd met dat soort test software er op.
Pagina: 1