[Photoshop] Niet alle filters beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Ben in photoshop een A1 poster voor print aan het maken. Doe dit gewoon in RGB op 120dpi. Nu kan ik opeens maar een paar filters gebruiken zoals Blur, Noise, Sharpen, Stylize en Other. De rest is greyed out ofwel grijs en niet beschikbaar.

Ik heb een gewone layer geselecteerd met een geel vierkant (geen vector, gewoon rechthoek selectie gemaakt en vol gevuld met geel). Snap er niks van. Wanneer ik andere bestanden open kan ik de filters wel gebruiken en als ik mode op CMYK ofzo maakt ook niks uit. Ligt het aan de grootte van het bestand soms? Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
welke versie van photoshop gebruik je? k heb gehoord dat CS dit probleem wel eens wil veroorzaken, de oplossing is vast wel te googlen

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Ik gebruik inderdaad CS, UK versie. Ik had uiteraard al gegoogled en search gebruikt. Kom alleen dingen tegen waar mensen de mode verkeerd hebben ingesteld.. op indexed color ofzo, dat heb ik dus niet. Zou moeten werken... imho

[ Voor 74% gewijzigd door SAiKO op 29-10-2004 16:33 ]

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-07-2025
klinkt eigenlijk als een gebrek aan geheugen...
kan het wel als je het op een kleiner formaat probeert?

• SAiKO

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Conclusie... lag dus toch aan de mode. Deze had ik op 16 bits staan, op 8 bits had ik opeens wel alle filters. Is dit eigenlijk altijd zo?

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

SAiKO schreef op 29 oktober 2004 @ 16:55:
Conclusie... lag dus toch aan de mode. Deze had ik op 16 bits staan, op 8 bits had ik opeens wel alle filters. Is dit eigenlijk altijd zo?
Zover ik weet wel.
Als je dan bijvoorbeeld probeert de paintbucket te gebruiken, krijg je ook de melding dat ie onder 16 bit niet werkt, en dat het moet worden verandert naar 8bit.
Pagina: 1