[XP] Hoe de DNS bij aanmelden op w2k server icm router

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:10
Ik heb al een tijdje problemen met het inloggen op mijn 2000 server onder XP. Nu las ik hier op het forum dat je dit probleem op kan lossen door je DNS in te stellen naar het IP adres van je server.

Dit had ik dus voorheen maar ik vond dat het erg lang duurde als ik buiten het huidige domein website's op ging vragen. Dus als ik www.google.nl typt dan duurde het iets van 3 á 4 seconden. Als ik de website intypt die lokaal op mijn server draaid die flitst uiteraard zo op me scherm.

Nu mijn vraag, kan ik dus instellen onder XP (dus alle clients) dat hij het lokale (192.168) IP moet gebruiken voor lokaal DNS diensten en de DNS instellingen van Chello voor internet adressen?

Of is er een manier om de DNS server van 2000 te versnellen? Nu moet ik kiezen tussen óf 2 á 3 minuten wachten tijdens inloggen, of 4 á 5 seconde wachten met opvragen van website's totdat de DNS server is gevonden van díe website.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:10
Ik had nog mijn post doorgelezen maar staat eigenlijk wel weinig info op.

Ik heb dus een netwerk die via een router met Chello naar buiten gaat. Op de router zit een Windows 2000 server met AD (domein: polderdijk.local) en ik heb een XP Pro machine aangemeld op het domein. Als ik de XP machine opstart en direct inlogt gaat opzich alles lekker snel. Als ik nu de gebruiker uitlogt en weer inlogt, dan moet je echt 2 á 3 minuten wachten.

Omdat ik bij mijn vorige installatie de DHCP van 2k niet zo lekker vond lopen heb ik er voor gekozen om alle clients handmatig de IP/DNS toe te voegen. Als IP instellingen heb ik:
IP: 192.168.0.51,
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.200 (IP van router)
DNS: IP adressen van Chello.

Als ik ingelogt ben op de XP en pingt naar polderdijk.local dan gaat dit gewoon goed, maar heb regelmatig dat ik bij het inloggen nog niet in mijn homedir kan. Als ik dan de server opzoekt in netwerkomgeving en heb daar een willekeurige map geopend, dan werkt alles wél.

Heel vreemd dus...

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

IS je DNS in orde van je windows 2000 server.

Daar zet je de dns records voor de clients, en waarom niet met DHCP werken.

Tip: deze gelezen :P [rml][ windows2000] dns forwarding[/rml]

En staan hier allemaal vermeld :P Howto's & Guides

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)