T'bred 2400+ werkt niet met GA-7VAX rev 1.1?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik een tijdje geleden wat aan mijn computer geklust (ik had eeen fanhole gezaagd) , begonnen de problemen: De computer werkte alleen nog maar als ik hem plat legde en dan deed hij het ook nog niet een altijd.
Specs toen:
MSI k7t 266- pro
Amd 2000+ palomino

Ik dacht dus dat ik op een of andere manier mijn mobo had beschadigd, want als hij het niet deed kreeg ik of een processor error, of een Real time clock error (volgens de msi diagnose leds). Dus heb ik een andere mobo gekocht: de Gigabyte 7VAX. ik heb toen de 2000+ palomino erin gedaan en hij deed het! Ik dacht het probleem opgelost te hebben, tot ik de computer weer recht op zette en de bus van 100 mhz naar 133 mhz had geswitcht.
Sindsdien heeft deze combinatie het niet meer gedaan. Alle fans gingen wel draaien, maar geen piepjes en geen beeld. Dus dacht ik, dan zal mijn proc wel kapot zijn. Dus heb ik een nieuwe proc besteld. Een 2400+ (volgens mij een t'bred, want het serienummer begint met AXDA). Maar nu doet deze het nog steeds niet! Ik krijg geen piepjes, ook niet als ik het geheugen er uit haal. De fans gaan wel draaien. Ik heb het ook met een andere voeding geprobeerd en dat werkte ook niet. Ook heb ik al een bios reset gedaan en dat heeft ook geen resultaat.
Ik weet helaas niet welke bios er op het mobo staat want ik had geen kans op dat te bekijken, maar op de gigabyte site kon ik niets vinden van het niet ondersteunen van de t'bred 2400 met een oude bios.
Ook heb ik nog de oude proc op het oude mobo geprobeerd, deze deed het de eerste keer wel, maar daarna ook niet meer.

Samengevat:
msi k7t 266 pro - 2000+ palomino -> werkt niet
gigabyte 7VAX - 2000+ palomino -> werkt niet
gigabyte 7VAX - 2400+ t'bred -> werkt niet
msi k7t 266 pro - 2400+ t'bred-> incompatible
waarin de gigabyte en de 2400+ nieuw zijn

Ik weet het nu echt niet meer, iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Maakt het moederbord misschien contact met de PC kast. Het zou kunnen zijn dat ie namelijk korsluiting maakt met de kast.

edit:
Heb je hem al zo kaal mogelijk geinstalleerd?
Dus alleen met een hardeschijf, diskette, geheugen en een videokaart?

Probeer anders ook eens een andere videokaart

Wat voor een soort voeding heb je verder?

Kun je ook wat meer specs geven. Vidoekaart, ram geheugen etc.

[ Voor 56% gewijzigd door AMDathlonxp op 29-10-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het mobo is niet meer uit de kast geweest na die ene keer dat hij het wel gedaan heeft, ik heb bij het monteren gecheckt dat hij nergens kortsluiting maakte. Bovendien had ik dat dan wel geroken, ik heb er op gelet in ieder geval. Later heb ik het oude mobo en de oude proc buiten de kast getest, maar dat werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok verdere specs:
Aopen 300 watt voeding
gf4 ti4200- siluro otes
maxtor 40 gb hd.
2 x 256 mb hynx pc2100

Maar ik kom dus niet eens in mijn bios en ik heb uiteraard een kale boot gedaan, zelfs zonder geheugen en dan krijg ik geen piepjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hele boel uitbouwen, proc eraf, BIOS resetten, proc er weer op geheugen erin voeding eraan en aanzetten die handel (buiten de kast) als je dan geen beeld krijgt moet je ff naar de FSB kijken dat wil ook nog wel eens roet in het eten gooien. Voor een 2400+ moet die op 266 staan. Of dat met jumpers gaat of softwarematig in de BIOS weet ik niet bij jouw type mobo maar dat kan je zelf wel uitvogelen.

Het blijft wazig dat alles werkt en bij het rechtop zetten van de kast de boel ermee ophoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad gisteren nog alles maar eens uit gebouwd. Een pci kaart bleek niet meer goed te passen omdat ik de kast had verzaagd en de kast daar door een beetje vervormd was. Omdat de kaart er niet goed in zat deed hij dus blijkbaar niets.
Stom van me, het leek me niet nodig om een pci-kaartje er uit te trekken. Zo zie je maar weer! Maar msi moederbord blijkt wel kapot te zijn (ook nog).

probleem opgelost!
Pagina: 1