"Limited or no Connectivity"

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Aangezien het probleem zich nogal verschoven heeft vraag ik je om de laatste post van deze pagina en een van de eerste van de volgende pagina te lezen om te zien welk probleem zich voordoet

Hey allemaal,

Sinds ik vanochtend de PC aanzette kom ik maar niet op internet/ons netwerk.
De fout die hij aangeeft bij netwerk connecties is "Limited or no Connectivity". Ik heb vervolgens de router gaan resetten, een netwerkkabel van een andere PC in het netwerk gebruikt, een andere poort op de router gebruikt maar niets wil werken terwijl internet op alle andere PC's wel gewoon werkt.

Nu staat er bij 'repair connection' dat als repair niet werkt het aan het netwerk zou kunnen liggen ipv aan mijn PC/mijn netwerkkaart maar aangezien internet het wel doet op andere PC's weet ik niet of dit wel zo is.

Ik heb een onboard netwerkkaart op mijn ASUS mobo van 3com genaamd
"3com 3c920b-emb Integrated fast internet controller".

Mijn router is een Linksys BEFSR81.

Ik heb verder geen instellingen meer veranderd sinds gisteren dus ik heb geen idee hoe dit opeens kan gebeuren.

Ps, ik schrijf dit bericht van een andere PC in het netwerk dus het netwerk werkt blijkbaar wel nog en internet op de andere PC's ook.

[ Voor 12% gewijzigd door DJMurtz op 30-10-2004 00:20 ]

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
heb je je netwerk kaart al een keer verwijderd en anders meot je
WinsockXPFix.exe downloaden

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:17
kan je wel naar de router/andere pc pingen ?

• DJMurtz
dokasensai schreef op 29 oktober 2004 @ 15:36:
heb je je netwerk kaart al een keer verwijderd en anders meot je
WinsockXPFix.exe downloaden
Ik zal WinsockXPFix.exe eens proberen, maar een netwerkkaart verwijderen die onboard zit gaat vrij moeilijk ;)

Oh en, nee bij het pingen van de router geeft hij 'Destination host unreachable' aan

[ Voor 13% gewijzigd door DJMurtz op 29-10-2004 15:39 ]

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
Netwerk kaart in windows verwijderen dat is software matig

Verwijderd

Al geprobeerd de netwerkkaart te verwijderen (softwarematig deleten) En dan opnieuw opstarten, en hem weer installeren?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

en bij "ipconfig (draaien vanaf cmd prompt)" zie je dat je een 169.* adres hebt? En aangezien je de kables al vervangen hebt zou ik zeggen dat de netwerk kaart kaduk is. Zul je een andere in een pci moeten stoppen.

In je bios kun je onboard ding e.v.t disablen/enablen.

Er is in de tussentijd toch geen sp2 op gekomen. (autoupdate doet dat zomaar)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DJMurtz
na het verwijderen en rebooten van de pc gaf hij weer dezelfde fout aan :'(

En SP2 is er een week geleden opgekomen ongeveer, dus wel sinds kort pas maar niet tussen het wel/niet werken van de connectie

ps. bij AUtoconfiguration IP Address staat 169.254.158.29

Ik heb trouwens ook een NVidea NForce onboard netwerkkaart maar deze heb ik nooit aan de praat gekregen dus altijd maar op 'disabled' gezet en hij was verder ook niet nodig omdat de 3com netwerkkaart perfect werkte. Iemand enige ervaring met deze netwerkkaart zodat ik deze mischien kan gaan gebruiken?

[ Voor 102% gewijzigd door DJMurtz op 29-10-2004 15:51 ]

Verwijderd

Ik krijg die melding alleen als mn wlankaart geen netwerk vind. Heb je niet zon asusbordje met wlanmodule erop? Als m'n cat5 kabel eruit ligt zegtie alleen maar "cable unplugged"(oid).

• DJMurtz
Hmm, na het proberen van de NVidea netwerkkaart geeft hij nu opeens ook daar dezelfde fout aan (waar hij vroeger gewoon niet werkte op deze netwerkkaart). Er staat daar nu dus ook 'Limited or no Connectivity' dus ik denk dat we hierbij kunnen uitsluiten dat de netwerkkaart(en) kapot is/zijn, toch?

• DJMurtz
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 15:51:
Ik krijg die melding alleen als mn wlankaart geen netwerk vind. Heb je niet zon asusbordje met wlanmodule erop? Als m'n cat5 kabel eruit ligt zegtie alleen maar "cable unplugged"(oid).
Ik heb een ASUS A7N8X-Deluxe moederbord maar kheb nog nooit van een wlanmodule gehoord :?

en bij mij gaf hij vroeger ook alleen maar aan 'network cable unplugged' als het netwerk niet werkte of de kabel kapot was, maar nu krijg ik dus een andere fout die ik nog nooit gehad heb...

[ Voor 23% gewijzigd door DJMurtz op 29-10-2004 15:56 ]

Verwijderd

Heb je ook al eens geprobeerd om hem in een andere port van je router te steken? Er vanuitgaand dat je router een ingebouwde switch heeft en al de pc's daar rechtstreeks op aangesloten zitten.

• DJMurtz
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 15:58:
Heb je ook al eens geprobeerd om hem in een andere port van je router te steken? Er vanuitgaand dat je router een ingebouwde switch heeft en al de pc's daar rechtstreeks op aangesloten zitten.
Ja heb ik al geprobeerd (zoals staat in mijn eerste post ;) )

"Ik heb vervolgens de router gaan resetten, een netwerkkabel van een andere PC in het netwerk gebruikt, een andere poort op de router gebruikt maar niets wil werken terwijl internet op alle andere PC's wel gewoon werkt."

Hij staat nu zelfs nog steeds op die andere poort dus dat zou het probleem ook niet kunnen zijn. Ik heb net effe weer mijn Adrive ingeplugd en ga nu maar eens dat programmatje overzetten naar de andere PC om te kijken of dat iets oplost.

• marksanne
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik had vorige week precies hetzelfde en schrok me rot toen ook ik merkte dat de switch resetten, de adsl router resetten, de kabels vervangen, de netwerkkaart softwarematig verwijderen en opnieuw installeren allemaal niet werkten.

de volgende dag bedacht ik me pas dat (in mijn geval) ons centrale servertje automatisch wat updates had staan verwerken. Ik kijk op dat ding en ik moest dus effe op 'restart now' klikken. nadat dat was gedaan ineens alles weer als vanouds.

Ik heb het idee dat tijdens die update die dus draaide op dat servertje er geen nieuwe DCHP adressen of in ieder geval connecties meer uitgedeeld werden, want een andere PC in mijn netwerkje welke al dagen aanstond had ook tijdens de problemen op mijn pc nog wel steeds verbinding.

Wellicht heb je iets vergelijkbaars en/of kun je hier iets mee.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

verdorie ... (had ik meteen moeten doen...)

[google=Limited or no Connectivity]

De eerste paar links lezen:

-Het is windows xp sp2 related.
-Reboot van de router wil nog wel eens helpene (hmm had je al gedaan)
-er is een patch waar regelmati naar verwezen wordt...
http://support.microsoft.com/kb/884020
-niemand lijkt er werklijk de vinger op te kunnen leggen.

Het enige wat WEL consequent lijkt te werken is een system restore te doen naar een moment dat windows wel goed werkte.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• DJMurtz
Nou, dat het door SP2 komt zou best kunnen maar een system restore loste het probleem helaas niet op. Dus ik dacht, uninstallen die SP2, toch alleen maar zooi. Maar na het uninstallen van SP2 krijg ik nog steeds geen connectie al staat er nu wel gewoon dat de connectie enabled is.

Ik heb weer gepinged, verversd, andere poort/kabel gebruikt etc maar niets werkt. Iemand nog een idee wat het zou kunnen oplossen? (Ik heb trouwens niet dat programma kunnen gebruiken dat hier gepost staat aangezien mijn floppy drive kapot is en ik geen usbstick heb. Kan ik de stappen die dat programma onderneemd mischien handmatig uitvoeren?)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30
Kan je wel jezelf pingen?

Dus ping 127.0.0.1

• DJMurtz
Nog steeds geen connectie...

Ik heb op dit moment het volgende geprobeerd:

- SP2 uninstalleren
- http://support.microsoft....n-us;299357&Product=winxp
- Router resetten
- Systeem herstel
- Andere netwerkkaart gebruiken
- Andere switchpoort op de router gebruiken

En ik kan wel mezelf pingen (127.0.0.1)

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ipconfig /renew werkt dus niet ( denk dat dit hetzelfde als repair is)

Vul dan eens VAST ip in, tevens gatway & dns invullen (effe spieken bij andere pc).

Dit voor het geval dhcp op je router ziek is.

• DJMurtz
Het zetten van een vast IP heeft wel iets opgeleverd maar werkt nog niet 100%

Ik kan nu namelijk wel de router en de andere PC in het netwerk pingen die aanstaat maar als ik via Internet Explorer naar http://192.168.0.1 ga (dus het admin scherm van de router) krijg ik nog steeds een 'cannot find page' error. Ook websites werken nog niet (ook het pingen ervan niet).

• DJMurtz
hmm, zo te zien heeft internet momenteel ook zo zijn kuurtjes want tijdens het pingen van google op deze PC (dus een andere PC dan de mijne) kreeg ik soms ook time-outs.

Ik heb dus nogmaals google gaan pingen maar ditmaal met parameter -n 100 erbij en het IP gaan pingen ipv google.nl. Nu pingde hij wel google maar ook met time outs erbij (dus internet is een beetje gaar right now). Hij pingde echter niet de url dus is er mischien iets met de dns server? (alhoewel deze hetzelfde staat als op deze PC) Ook kan ik nog niet op de google site komen via internet explorer, zelfs niet via http://IP/. Erg raar allemaal, maar nog meer erg vervelend allemaal

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

DJMurtz schreef op 29 oktober 2004 @ 17:12:
Het zetten van een vast IP heeft wel iets opgeleverd maar werkt nog niet 100%

Ik kan nu namelijk wel de router en de andere PC in het netwerk pingen die aanstaat maar als ik via Internet Explorer naar http://192.168.0.1 ga (dus het admin scherm van de router) krijg ik nog steeds een 'cannot find page' error. Ook websites werken nog niet (ook het pingen ervan niet).
-Zeker weten dat het niet 192.168.1.1 is?
-Heb je ook DNS & default gateway ingesteld (hmm, ook 192.168.0.1?)

• DJMurtz
leuk_he schreef op 29 oktober 2004 @ 17:29:
[...]

-Zeker weten dat het niet 192.168.1.1 is?
-Heb je ook DNS & default gateway ingesteld (hmm, ook 192.168.0.1?)
zeker 0.1 ja want ik zit de hele tijd al op het adminscherm via deze pc via 0.1 en zo kom ik er al 2 jaar op

DNS en gateway ook ingesteld, zelfde als op deze PC dus dat is ook het probleem niet.

• DJMurtz
hmm, iemand nog enig idee want ik begin de hoop te verliezen en ga bijna mijn winXP cd zoeken om alles maar te formateren :'(

• DJMurtz
effe een update voor mensen die dit net lezen (aangezien ik nog steeds met dit probleem zit):

Probleem: Mijn internet/netwerk verbinding werkt niet.

Uitgesloten:

- Het is niet mijn netwerkkkaart (heb 3 netwerkkaarten geprobeerd)
- Het is niet de router (Andere PC's in het netwerk werken wel zoals het hoort)
- Het is geen SP2 related probleem (het probleem bleef zich voortdoen na het uninstallen van SP2)
- De netwerkkabel is prima in orde (Andere kabels geprobeerd, gaf zelfde probleem)

Waarschijnlijke oorzaak:

- Softwarematig (erg breed maar ik weet verder nog steeds niet wat het kan zijn)

Dingen die ik geprobeerd heb:

- Netwerksoftware verwijderd en opnieuw opgestart
Na het opnieuw opstarten werden de drivers voor de netwerkkaart opnieuw geinstalleerd maar het probleem bleef zich voordoen.
- Netwerkprotocollen gereset
I weet niet precies wat hierbij gedaan werd maar iets werd gereset dat besmet zou kunnen zijn met een virus/spyware die de gegevens ongeldig hadden gemaakt
- Handmatig IP/gateway/DNS server ingesteld
Ik heb deze gegevens over genomen van een andere PC in het netwerk, ingevuld en uiteraard bij het eigen IP het laatste nummer aangepast.

Dit laatste leverde tot nu toe het meeste resultaat op maar loste niet alles op.

Ik kon het volgende wel na het handmatig instellen van alles:

- Router pingen (192.168.0.1)
- Mezelf pingen (ging eerder ook al)
- Andere PC's in netwerk pingen (192.168.0.3 t/m 6)
- Het IP adres van google (en denkelijk ook andere sites) pingen

Wat niet kon:

- Inloggen op router admin paneel via http://192.168.0.1
- www.google.nl pingen
- websites bezoeken (zowel via DNS als IP werkte dit niet)

Ik hoop dat iemand nog meer ideeën heeft voordat ik iets ga doen wat ik absoluut niet wil/kan doen (formateren).

-

• DJMurtz
nou het probleem is nu wel erg 'gecornerd' als je het mij vraagt...

Het ziet ernaar uit dat het gewoon 1 simpele instelling is die niet goed staat want:

- Hardware werkt
- Ik heb alle TCP/IP Instellingen precies hetzelfde staan als op een andere computer, beide staan dus op handmatige instellingen
- Precies dezelfde adapters/protocollen zijn geinstalleerd met precies dezelfde instellingen
- Router werkt zoals hij hoort te werken en ookal zou DHCP niet goed werken maakt dat in dit geval niets uit aangezien beide PC's handmatig zijn ingesteld.

PC1 (Mijn pc) verstuurt en ontvangt alleen maar packages als ik of PC2 ping of de router of het IP adres van google ping.
Deze pc krijgt ook geen toegang tot het netwerk/het adminpaneel van de router/internet sites.

PC2 (andere pc in netwerk) ontvant en verstuurt packages zoals het hoort, internet werkt, netwerk werkt, pingen, surfen, dns etc werkt prima

Wat kan er dan nog anders zijn in de instellingen van PC1 dat goed staat bij PC2? Iets dat duidelijk niet te vinden is via de eigenschappen van de netwerkverbinding want deze eigenschappen staan allemaal hetzelfde. Mischien iemand die het weet? :'(

ps. Ik heb net op beide PC's ipconfig /all gebruikt en behalve dat ik een andere host name heb, een andere fysiek adres en ik een andere netwerkkaart heb dan deze PC en ik 0.5 en deze 0.2 als einde van het internal IP heeft zijn alle instellingen inderdaad identiek aan elkaar...

[ Voor 28% gewijzigd door DJMurtz op 29-10-2004 23:17 ]

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik had exact hetzelfde probleem twee weken geleden, dagenlang met mijn pc en Chello helpdesk bezig geweest, van alles geprobeerd. Uiteindelijk bleek het een softwarematig probleem, ik had Norton Personal Firewall 2003 een paar dagen voor het probleem zich voor deed geinstalleerd en dat ging al niet helemaal goed. Ik heb op een gegeven moment NPF eraf gegooid en toen deed hij het opeens weer!!

Het was dus gewoon een stukje stomme software die achtergebleven was en voor al die problemen had gezorgd.

• DJMurtz
MegaJurk schreef op 29 oktober 2004 @ 23:16:
Ik had exact hetzelfde probleem twee weken geleden, dagenlang met mijn pc en Chello helpdesk bezig geweest, van alles geprobeerd. Uiteindelijk bleek het een softwarematig probleem, ik had Norton Personal Firewall 2003 een paar dagen voor het probleem zich voor deed geinstalleerd en dat ging al niet helemaal goed. Ik heb op een gegeven moment NPF eraf gegooid en toen deed hij het opeens weer!!

Het was dus gewoon een stukje stomme software die achtergebleven was en voor al die problemen had gezorgd.
Update:

Kheb het alle software verwijderd via add/remove programs die mogelijk de boosdoeners zouden kunnen zijn, inclusief anti virus software. Ook waren er nog wat SP2 fixes die volgens mij nutteloos waren aangezien ik (ook ivm dit probleem) een paar uur geleden SP2 heb verwijderd.

Niets heeft echter mogen helpen dus helaas word het verder zoeken naar een andere oplossing.... ik begin zo langzamerhand best wel de hoop op te geven hoor :'( :(

[ Voor 39% gewijzigd door DJMurtz op 29-10-2004 23:35 ]

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ja, dat is goed mogelijk. Ik had toen ik diezelfde melding en geen internet meer had, allerlei problemen met anti-spyware programma's en anti-virus software. Ik meen me overigens vaag te herinneren dat ik nadat ik min of meer gehackt was, deze problemen kreeg. Nadat ik een oud register had teruggezet, had ik weer een LAN verbinding (het hele icoontje was daarvoor verdwenen) en had ik vanuit DOS box, ipconfig /all weer een ip adres en alles. Toen heb ik NPF2003 (of de restanten daarvan) verwijderd en toen deed ie het opeens weer.

• DJMurtz
MegaJurk schreef op 29 oktober 2004 @ 23:36:
Ja, dat is goed mogelijk. Ik had toen ik diezelfde melding en geen internet meer had, allerlei problemen met anti-spyware programma's en anti-virus software. Ik meen me overigens vaag te herinneren dat ik nadat ik min of meer gehackt was, deze problemen kreeg. Nadat ik een oud register had teruggezet, had ik weer een LAN verbinding (het hele icoontje was daarvoor verdwenen) en had ik vanuit DOS box, ipconfig /all weer een ip adres en alles. Toen heb ik NPF2003 (of de restanten daarvan) verwijderd en toen deed ie het opeens weer.
Ik zou graag een systeemherstel/register rollback willen doen maar helaas heeft hij geen herstelpunt aangemaakt de laatste maand (wat ik erg vreemd vind aangezien hij dat normaal geregeld doet) dus ik kan niet effe op deze manier de problemen oplossen :(

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

DJMurtz schreef op 29 oktober 2004 @ 23:19:
[...]

Update:

Kheb het alle software verwijderd via add/remove programs die mogelijk de boosdoeners zouden kunnen zijn, inclusief anti virus software. Ook waren er nog wat SP2 fixes die volgens mij nutteloos waren aangezien ik (ook ivm dit probleem) een paar uur geleden SP2 heb verwijderd.

Niets heeft echter mogen helpen dus helaas word het verder zoeken naar een andere oplossing.... ik begin zo langzamerhand best wel de hoop op te geven hoor :'( :(
Begin anders eens met een gebackupped register van even terug (heb je toch wel?) terug te zetten, want system restore zal niet werken, tenminste meestal niet bij mij. Mogelijk is dit het begin van een oplossing en dan moet je de andere kleine problemen die door het terugzetten van een ouder regsiter ontstaan, maar even vergeten.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

DJMurtz schreef op 29 oktober 2004 @ 23:39:
[...]

Ik zou graag een systeemherstel/register rollback willen doen maar helaas heeft hij geen herstelpunt aangemaakt de laatste maand (wat ik erg vreemd vind aangezien hij dat normaal geregeld doet) dus ik kan niet effe op deze manier de problemen oplossen :(
Het is belangrijk dat je geduldig blijft, formatteren en opnieuw alles installeren was voor mij geen optie (dagen werk!!), ik ben er vier avonden mee bezig geweest en uiteindelijk toch opgelost. Een helpdeskmedewerker van Chello vertelde mij vanaf het begin dat het een softwarematig probleem moest zijn en dat bleek ook zo.

• DJMurtz
bedankt voor de headsup ;)

Ik heb eens de logfiles van windows erbij gehaald. Een belangrijke vondst is dat IPSEC bij het opstarten van de PC zichzelf afsluit en niet meer opstart. Na het openen van het services scherm en het handmatig proberen op te starten van IPSEC kreeg ik de volgende fout:
"The requested service provider could not be located or initialised"

Heeft dit niet iets met het netwerk/de verbinding te maken? en weet iemand hoe ik dit dan weer wel aan de gang kan krijgen?

In de tussentijd ga ik nog verder zoeken in de logs of ik nog andere dingen vind die er niet thuishoren....

• DJMurtz
Het word steeds gekker en gekker lijkt het wel...

Ik kan blijkbaar nu gewoon alle IP's op internet pingen, ik kan internal ook alle PC's pingen (op ip) ook de router valt te pingen MAAR ik kan nog steeds niet op het router adminpaneel komen via het IP van de router (terwijl ik deze wel kan pingen?)

Ook merk ik dat andere PC's in het netwerk wel mijn PC zien en ik ook hierop kan komen en bestanden ervan af halen.

De DNS instellingen staan op alle twee de PC's goed maar toch lijkt het erop dat in ieder geval één van de problemen op mijn PC is dat DNS niet (goed) werkt.

Is er misschien een service die zorgt dat DNS werkt die niet goed opstart? of een virus die deze service geinfecteerd heeft? In de logs van windows staat echter niets hiervan vermeld behalve dan IPSec maar volgens mij is dit niet het probleem (tenminste dit denk ik na een tijdje gegoogled te hebben).

• Rezyek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Al gekeken naar je hosts file?

• DJMurtz
net nu ik de hoop begon op te geven en van plan was het bed te gaan opzoeken bedacht ik me dat ik nu de mogelijkheid had om de file WinsockXPFix.exe die in de eerste reply werd genoemd wel op mijn PC kon krijgen door deze gewoon via het netwerk in een map te plaatsen op mijn map waar dit toegestaan werd.

Na dit gedaan te hebben en het programma gedraaid te hebben werkt alles weer prima :D

Eindelijk, nu kan ik met een gerust hart naar bed. Laten we hopen dat morgenvroeg zich niet een andere fout voor gaan doen :Y)

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 10-05 23:03

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Heb je niet stiekem ergens een proxy ingesteld staan om verbinding te maken voor webpagina's?

In de Engelse Internet Explorer kun je dat hier vinden:

Tools -> Internet Options -> tab 'Connections' -> LAN-Settings -> Proxy server moet UIT staan. :)

Just checking. Ik zie nog niet dat je die optie hebt uitgesloten. :)

[en nu lezen, iNSaNe!]
DoH! Het is opgelost. Well, succes ermee! :)

[ Voor 16% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 30-10-2004 01:02 . Reden: Begrijpend lezen is een kunst... :D ]

... en oranje! :P

Pagina: 1