Toon posts:

[Exchange 2003] Pop connector vragen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik ben bezig met exchange instaleeren ( 2003) maar nu loop ik tegen het volgende op.
De mail moet niet direct naar de server worden verzonden ( vanaf het internet ) maar naar de server van mijn hosting provider want ik wil de mail ook nog gewoon via webmail kunnen lezen.

Nu hoorde ik dat dit niet mogelijk is , de mail word alleen dus naar MIJN server toegezonden en niet ook nog eens naar de andere server die dus webmail heeft.

Ik wil niet via exchange een webserver maken zodat ik via mijn server via internet de mail kan bekijken.

Hoe moet ik dit doen ?

Ik wil dus gewoon de mail online kunen bekijken via webmail maar niet via mijn eige server maar toch wil ik wel als ik bv thuis ben deze gebruiken...

is dit mogelijk met een andere mail serverprogramma ?

Dat deze bv de mail ophaalt van de server van de hosting provider endus ook niet wist daar bij ophalen ?

Verwijderd

Je kunt via een pop3 connector de mail uit een pop box bij je provider halen.... Echter volgens mij delete Exchange de mail uit de popbox na het bekijken.

Maar kun je niet gewoon je exchangeserver aan een adsl lijntje hangen? Kun je Outlook Web Access gewoon op je eigen server gebruiken, werkt super!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 23:05:
Je kunt via een pop3 connector de mail uit een pop box bij je provider halen.... Echter volgens mij delete Exchange de mail uit de popbox na het bekijken.

Maar kun je niet gewoon je exchangeserver aan een adsl lijntje hangen? Kun je Outlook Web Access gewoon op je eigen server gebruiken, werkt super!
efs connector downloaden http://www.chimera.co.nz/

gratis (1 domain) en kan mail op de server achterlaten

A wise man's life is based around fuck you

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Hallo D-child,

Ik pas je topic titel even aan zodat het probleem erin staat, volgens mij ben je al vaker gewezen op het gebruik van [ ] tags in de topic titel.... Gebruik deze dan ook ;). Verder ga ik je topic verplaatsen naar "Software Algemeen" aangezien Exchange volledig los staat van windows.

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 29 oktober 2004 @ 23:53:
[...]

efs connector downloaden http://www.chimera.co.nz/

gratis (1 domain) en kan mail op de server achterlaten
Kan ik dan ook gewoon mijn webmail blijven gebruiken ?
en moet ik exchange helemaal configureeren of kan je alles gewoon standaart laten ?

Ik wil btw niet de mail niet via outlook webacces binnenhalen ( via mn eige server ) maar gewoon via de server waar mn site word gehost.

Verwijderd

wel exchange 2003 installeren en dan nog een andere webmail gebruiken. Eerst effe lezen wat je met exchange kan en moet doen. Het is nl niet een pakket om maar effe te klikken en zien waar je terecht komt

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Waarom wil je nou niet de WebAccess van je eigen Exchange Server gebruiken?

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
jah wrom gebruik je niet de webacces??
want het maakt toch niet uit of je op serverA of op serverB je mail bekijkt??

www.degroot-it.nl

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
D-child, je geeft bijzonder weinig informatie over het hoe en waarom van jouw wens om geen gebruik te maken van de vele mogelijkheden van Exchange. Doe echter wat zwelgje vertelt en je bereikt het door jou gewenste effect. Of dat dan de beste oplossing is voor jouw situatie is voor ons niet aan te geven.

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn server geen vast ip aderes heeft en dat het ook wel eens kan gebeuren dat hij uit staat ( gebeurt zelden ) daarom zoek ik dus een oplosing dat me de voordeelen van beide geeft.

Het mailtje moet dus op de server blijven maar toch wil ik via outlook op welke computer dan ook in het netwerk mijn mail kunen lezen.
Het moet dus ook gebruiker gekopelt zijn zoals in Windows 200X Sbs pop3 connect.
Pagina: 1