Mysql admin, hoe root-account maken dat overal kan inloggen?

Pagina: 1
Acties:

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb op het moment mysql geinstalleerd op windows 2003.
Dit is in principe goed gelukt.
Hij heeft een root account gemaakt met paswoord die alle op de locahost kan connecten.

Ik wil nu een root account maken die wel vanaf een andere computer in kan loggen. Dit gaat op het moment dus nog niet.
Op deze computer staat geen webserver zodat phpmyadmin niet te gebruiken is.
Ik heb hiervoor mysql administrator geinstalleerd waarmee ik wel lokaal kan connecten.

Nu heb ik de beschrijving gevonden hoe je aan een gebruiker een host kan koppelen.
http://dev.mysql.com/doc/...r-accounts.html#id2515534

Als ik een gebruiker zonder hosts heb staat er in die handleiding dat je overal vandaan kan connecten. Toch krijg ik geen connectie vanaf een andere computer waar phpmyadmin wel op staat. Ook lukt het niet met een connect script in php.

Verder heb ik ook al de naam en ip toegevoegd van de andere computer en ik krijg maar geen connectie. Weet iemand een oplossing of heeft iemand een query voor me zodat ik een user aan kan maken via de mysql command line die vanaf % kan connecten.

I'll be back

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 15:59
staat er toevallig in je my.cnf bestand skip-networking

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

• herminator
  • Niet online
Het is mysql 4.1.7
my.cnf komt hier niet voor.

in my.ini komt deze regel voor
# The TCP/IP Port the MySQL Server will listen on
port=3306

I'll be back

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Om een user vanaf anywhere te laten connecten moet je in het hostveld juist een '%' zetten; en deze niet leeg laten. Heb je dat al geprobeerd? Vergeet je ook niet de privileges te flushen na een update? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• herminator
  • Niet online
Een % gaat ie flippen. Ik weet dat dit wel goed werkt in phpmyadmin maar in die adminstrator haalt ie het steeds weg. Als ik localhost weghaal lig ik eruit en kan ik opnieuw mysql installeren.

Bij het installeren heb ik zelfs het vinkje niet aangezet bij only connect from localhost.
Toch staat dit er weer bij.
Er zit geen firewall in de weg of iets dergelijks.

Dat flushen doet ie als ik op apply changes klik lijkt me.

I'll be back

• herminator
  • Niet online
Ook voorelkaar.
Die hele mysql admin afblijven want die doet soms dingen die je niet wil.
Ik heb in de console via qeury's de boel goed ingesteld

UPDATE mysql.user SET host = ('%') WHERE Host = 'localhost' and User = 'root' and Select_priv = 'Y';

Nu wordt localhost dus %

Dan moet de root user met build nog geupdate worden:

UPDATE mysql.user SET host = ('localhost') WHERE Host = 'build' and User = 'root' and Select_priv = 'Y';

Nu heb je dus:
root %
root localhost

I'll be back

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-07 09:51
En als je nu toch nog via je eigen PC je mySQL server wilt besturen met een programma, dan raad ik je MySQL Front aan.

De huidige versie 3 is niet gratis, maar als je interesse hebt, heb ik nog wel een versie 2 voor je, die wél gratis is.

Moet je maar even mailen op [...]
Modbreak: Spider.007Als 'ie gratis is, is hij vast wel van bij de leverancier te downloaden :)

[ Voor 20% gewijzigd door Spider.007 op 29-10-2004 19:46 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit :)

Mysql administrator ==> Mysql admin, hoe root-account maken dat overal kan inloggen?
Pagina: 1