Internet valt telkens uit, terwijl connectie blijft

Pagina: 1
Acties:

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik heb een chello classic verbinding en heb sinds kort een DRAADLOOS netwerk aangelegd in huis. Waardoor ik mijn internetverbinding deel met twee computers. Ik gebruik hiervoor de Asus WL-500b router. Als Wlan kaart gebruik ik de WL-138G PCI adapter ook van Asus. De ene computer staat beneden en de ander op de eerste verdieping. De computer beneden is wel verbonden dmv kabel, de computer boven maakt gebruik van een Draadloze verbinding. Mijn OS is windows xp sp2.
Mijn probleem: sinds ik dit draadloze netwerk heb gemonteerd heb ik op de computer boven steeds het probleem dat het internet wegvalt (meestal na ongeveer 5 minuten). Beneden heb ik hier geen last van, hier werkt het internet gewoon correct.
Op het moment dat het internet (op de computer boven) wegvalt, wordt er nog wel aangegeven dat er een verbinding is. Internetten is desondanks niet mogelijk.
Iemand een idee? ligt het aan de chello verbinding, mijn netwerk of de computer instellingen? Alvast bedankt.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 20:54
Even draadloze netwerk opnieuw instellen? Laatste drivers? Kan je nog wel de andere pc zien als je niet meer kan internetten?

Verwijderd

Duidelijk uw draadloze verbinding

wat je zou moeten doen als hij wegvalt is pingen naar je AP, zal direct opvallen dat hij niet tot daar geraakt.

Je kan misschien eens proberen je access point wat dichterbij je draadloos pc'tje te zetten

Verwijderd

Hmm,

ik heb hetzelfde probleem maar dan zonder draadloze verbinding ....
Na een paar tellen ligt de internetverbinding eruit, kan nog wel pingen en dat gaat helemaal oke. Na een reset van de machine doet het het weer voor een korte periode??
Heb al geprobeerd de netwerkverbindingen te verwijderen en weer te installeren maar dit heeft niet het gewenste resultaat.
Ook een andere browser geeft hetzelfde probleem .... 8)7

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 23:07

MBV

Bij mij was dat een brakke router. NAT bleek niet meer te werken... Was heel erg vaag. Router terug geweest naar ETech, nooit meer problemen gehad

Verwijderd

Ik heb dit ook heel af en toe, meestal laat in de avond op één moment in de dag. Voor de rest ben ik tevreden, maar als het na elke 5 minuten is, dat klopt inderdaad niet. Verplaats ap idd, of misschien iets softwarematigs waardoor er packets niet aankomen. Verder geen id.

Verwijderd

Waarsschijnlijk de oorzaak gevonden .... bleek een bestand behorende bij de virusscanner te zijn ... toen het probleem zich weer voordeed heb ik alle actieve bestanden van de virusscanner beeindigd en kon meteen weer het net op !!!
Pagina: 1