Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

na aansluiten adsl storing op telefoonlijn en alarm

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• potterske
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Na het aansluiten van het adsl-doe-het-zelf-pakket het volgende:

De telefoon (zit achter een centrale) werkt niet goed meer, soms wel soms niet.
Het alarm geeft storing af, deze gaat via de telefoonlijn naar een centrale toe.
Adsl werkt gewoon.

Op het moment dat de adsllijn uit de splitter wordt gehaald werkt alles weer goed.

==== aansluitpunt kpn ==== splitter ==== alarm ==== centrale ==== telefoon
=
=
=
=
adsl - modem

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

React sloopt whitespace weg; het lijkt nu dus net alsof je je ADSL-modem aan je ISRA ipv splitter hebt hangen, maar in de quote zie ik dat dat eigenlijk niet zo bedoeld is ;)

Wanneer je zeker weet dat je Line, DSL en Phone goed hebt aangesloten, heb je ws. gewoon een defecte splitter. Probeer het eens met een andere van een kennis :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:37
Daarnaast maakt zo'n alarm ook gebruik van een datakanaal, hoewel een monteur altijd zal roepen dat het gewoon een analoog modem is. Bij mijn ouders werkt het alarm ook niet goed als je het zoals hierboven vermeld aansluit.

Bij mijn ouders is het nu dus:
code:
1
2
3
4
ISRA --- Alarm --- splitter --- telefoons
          |
          |
         ADSL-modem

Maar: dat heeft nu tot gevolg dat een 1024/512 adsl lijn een upload geeft van max. 96 kbps. Ook niet ideaal. Ik heb de installateur van het alarm al gevraagd hoe het nou precies zit, want als dat apparaat zich als normaal telefoonmodem gedraagt hoort hij achter de splitter te kunnen. Blijkbaar was het geen afgestudeerd electrotechnicus, want ik wacht nog steeds op de oplossing.

Punctuality is the politeness of kings

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12
potterske schreef op 29 oktober 2004 @ 14:51:
Na het aansluiten van het adsl-doe-het-zelf-pakket het volgende:

De telefoon (zit achter een centrale) werkt niet goed meer, soms wel soms niet.
Het alarm geeft storing af, deze gaat via de telefoonlijn naar een centrale toe.
Adsl werkt gewoon.

Op het moment dat de adsllijn uit de splitter wordt gehaald werkt alles weer goed.

code:
1
2
3
4
5
6
==== aansluitpunt kpn ==== splitter ==== alarm ==== centrale ==== telefoon
                                                     =
                                                     =
                                                     =
                                                     =
                                              adsl - modem

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
(Tip: zet even [ c o d e ] en [ / c o d e ] om je 'tekening' heen.)
edit: hm nu weer te veel spaties, nou ja...

Kijk heel goed of je de aansluitingen niet verwisseld hebt op de splitter:
Line=aansluitpunt kpn (in het midden?)
phone=alarm/centrale/telefoon
dsl=adsl-modem

Zit dat echt goed, dan is waarschijnlijk je splitter defect en moet je die omruilen.

[ Voor 3% gewijzigd door Simba op 29-10-2004 15:13 ]

Verwijderd

Al die schema's kloppen volgens mij niet :S

code:
1
2
3
4
5
6
7
                     Telefoon
                         |
                    Centrale --> Alarm
                         |
punt kpn --> splitter
                         |       
                     Modem

Zo zou het moeten werken. Zo niet dan zal je splitter wel defect zijn zoals boven al aangegeven

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Volgens mij is het voor de verzekering verplicht om het alarm voor de centrale en de splitter te hebben. Pas geleden heb ik daar nog een hele discussie over gehad met zo'n verzekeringsmannetje die het verkeerde draadje had gevolgd.

Ik heb ook weleens gezien dat een alarmcentrale achter de splitter maar voor de centrale ervoor zorgde dat de centrale geen lijn meer had. Ook zijn sommige splitters die de KPN meeleverd gewoon brak, probeer dus eens een andere splitter.

[ Voor 36% gewijzigd door AtleX op 29-10-2004 15:23 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:35

MBV

Ik denk dat het alarm moeilijk doet over niet het datakanaal mogen gebruiken. Dat schijnt wel vaker mis te gaan.

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:15
Wij hebben het alarm zitten in het telefoongedeelte van de splitter. Werkt prima :)

Verwijderd

een zwaardere splitter heb je nodig dus moet je de klantenservice ff bellen

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 21:45
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 15:18:
Al die schema's kloppen volgens mij niet :S

code:
1
2
3
4
5
6
7
                     Telefoon
                         |
                    Centrale --> Alarm
                         |
punt kpn --> splitter
                         |       
                     Modem

Zo zou het moeten werken. Zo niet dan zal je splitter wel defect zijn zoals boven al aangegeven
een alarm mag NOOIT!! aan een centrale gekoppelt worden. Dit is het meest domme wat je ooit kan doen. De inbreker komt binnen, kut alarm, trekt ie de stekker van de centrale eruit ligt je telefonie plat, weg alarm :+ Verzekeringsmaatschappijen zullen dan niet uitkeren. In het geval je tenminste een huis heb staan waar alarm verplicht is.

Als je een standaard rijtjes huis hebt maak het niet zoveel uit. Alleen je alarm zal gewoon niet functioneren op het moment dat je centrale eruit knalt.
Dit kun je bij elke alarm installatieboer navragen. Daarnaast hebben ze ook mooie kastjes om je alarm rechtstreeks op een isdn te koppelen etc.

[ Voor 17% gewijzigd door thefox154 op 31-10-2004 11:09 ]

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 11:58
Okee,

Ik werk bij een ISO gecertificeerd beveiligings bedrijf. Bijna dagelijks heb ik klanten aan de telefoon die bellen met deze vraag. Ik heb daarom een heel simpel tekeningetje gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.kleist.demon.nl/annexa.gif

Zo werkt het voor Annex A (Analoog). En niet anders. Is in princiepe bij elk conversioneel Alarm Systeem hetzelfde. Is dit niet het geval neem contact op met je installateur.

1 ding, doe nooit je alarmcentrale open om hieraan te sleutelen. En bel van tevoren de Meldcentrale waarop je zit aangesloten om door te geven dat je ADSL aansluit, is dit niet zo dan kan je een sabotage melding op je telefoonlijn krijgen (als lijnmonitoring aanstaat op de CCS) en dan kan je weer gezeur met de Meldcentrale krijgen. Beter voorkomen dan genezen.

Succes! :)
Pagina: 1