Ik had wat problemen met een partitie op Western Digital 120 GB HDD, hierop stond eerst XP geïnstalleerd maar die startte niet meer op (zie ander topic van mij), nadat ik een andere HDD erbij had gezet (Maxtor 80 GB) en daar XP op heb geïnstalleerd wilde ik die oude partitie formatteren. In Windows zelf kon ik wel een Quick format doen (gedaan) maar ik wilde alle (verborgen, XP restore) info deleten en 'gewone' Format in XP lukt niet. Zodoende heb met 'killdisk' een succesvolle low-level format gedaan.
Als ik vervolgens XP opstart en naar My Computer ga dan verschijnen al mijn schijven (Primaire met XP, 1 partitie, C:) en secundaire (oude WDD schijf) met partitie D:, E: en F:. E en F zijn toegankelijk met alle data erop in NTFS. Alleen de D: schijf die dus geformatteerd is, is niet toegankelijk en wordt herkent als RAW schijf en schijfgrootte wordt niet weergegeven.
Hoe kan ik hiervan een NTFS schijf maken? Heb al wat FAQ's en Topics doorgelezen maar kom er niet uit....
Chkdsk geeft aan dat deze niet beschikbaar is voor RAW drives.
Volgens mij moet ik met FDISK aan de gang maar ook na het lezen van de FDISK FAQ is mij niet duidelijk wat ik moet doen
Specs: XP 2800+, 512 DDR, Maxtor 80 GB, Western Digital 120 GB, Asus A7v8X-MX, Windows XP UK Home SP2
Prim. master: Maxtor, Prim. Slave: WDD
Sec. master: NEC ND2510, Sec. slave: Philips 52XCD(R)W
Als ik vervolgens XP opstart en naar My Computer ga dan verschijnen al mijn schijven (Primaire met XP, 1 partitie, C:) en secundaire (oude WDD schijf) met partitie D:, E: en F:. E en F zijn toegankelijk met alle data erop in NTFS. Alleen de D: schijf die dus geformatteerd is, is niet toegankelijk en wordt herkent als RAW schijf en schijfgrootte wordt niet weergegeven.
Hoe kan ik hiervan een NTFS schijf maken? Heb al wat FAQ's en Topics doorgelezen maar kom er niet uit....
Chkdsk geeft aan dat deze niet beschikbaar is voor RAW drives.
Volgens mij moet ik met FDISK aan de gang maar ook na het lezen van de FDISK FAQ is mij niet duidelijk wat ik moet doen
Specs: XP 2800+, 512 DDR, Maxtor 80 GB, Western Digital 120 GB, Asus A7v8X-MX, Windows XP UK Home SP2
Prim. master: Maxtor, Prim. Slave: WDD
Sec. master: NEC ND2510, Sec. slave: Philips 52XCD(R)W
KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4