Geluidskwaliteit met Subwoofer

Pagina: 1
Acties:

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik was laatst bij iemand die een Subwooferset had (4 boxen + subw.) + een SB Live. Mp3's vond ik er erg goed op klinken. Nu ben ik van plan om dezelfde set aan te schaffen, alleen heb ik geen SB Live maar een goedkope, standaard geluidskaart. Zouden MP3's bij mij nou net zo mooi klinken met die set met mijn geluidskaart? Het gaat mij dus voornamelijk om MP3's, want van games weet ik wel dat het minder mooi klinkt omdat mijn geluidskaart geen EAX of A3D ondersteuning heeft.
BVD :)

Verwijderd

dat ligt eraan of die geluidskaart van je 4-speaker ondersteuning heeft of niet dacht ik zo

• kNarf_
um... geen idee :?

Verwijderd

Als je praat over zo'n FPS1000 setje is dat voor die prijs van rond de 160 piek een aardige aanschaf. Met 2 kanalen klinkt het ook goed maar je kan altijd front en rear bij elkaar knopen om alle speakers te gebruiken.

• kNarf_
ja, volgens mij is het zo'n FPS1000 setje :)
En kost zelfs maar 140 piek :)
En op die Subwooferset hoorde ik bij MP3's volgens mij idd maar 2 van de 4 boxen, en dat vond ik al erg mooi klinken. Als ik dezelfde geluidskwaliteit zou kunnen halen zou dat erg mooi zijn :9

Verwijderd

die haal je waarschijnlijk wel maar als je het uit alle 4 de boxen hoort is het echt tig keer zo mooi.
Ik heb zelf de labtec 2514 en een kameraad van me die fps 1000.Hij had eerst ook maar 2 van de 4 speakers in gebruik totdat ie erachter kwam dat zijn onboard geluidskaartje wel 2 uitgangen had...
Het verschil is echt enorm

• kNarf_
hmm.. okee. maar ik ben eerst wel tevreden met 2 kanalen want dat klinkt nog altijd 10x beter dan die flutboxen die ik nu heb :D

• kNarf_
zijn er toevallig nog mensen die een vrij slechte geluidskaart hebben met een subwoofer?

Verwijderd

Je hebt niet eens een dubbele uitgang nodig!.
Ik draai al maanden mijn mp3tjes op mijn fps2500 op een sb128 kaartje, gewoon met een stereojack plugj2 simpel as that, en surround mode werkt perfect:):)

Verwijderd

Ik heb momenteel een standaard onboard geluidskaart met philips MMS240 speakers en dat klinkt behoorlijk goed. Ik wil er nog een MMS180 set bij kopen en de subwoofer daarvan aansluiten op m'n huidige speakers. Als ik tezijnertijd ook een surroundkaartje heb dan wil ik de gewone speakers van de MMS180 gebruiken als rear speakers. Met goede speakers kun je dus zelfs uit een goedkope geluidskaart goed geluid krijgen.

Ik gebruik m'n pc trouwens meer voor mp3 dan voor games. Wat je ook kunt doen met een goedkope kaart is deze aansluiten op een goede stereotoren.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:22

Robert

You have your answer..

[verhaaltje]ik heb dus een LABTEC LCS2514 setje..
subwoofer en 4 sattelites.

Ik had eerst een (dure) kaart met dubbele uitgang.
Maar nu had ik een nieuwe computer inmekaar gezet...met kt7, Kan ie dus niet overweg met mijn audiokaart..:(

Heb er nu dus (tijdelijk tot ik weer geld heb) een sb128 pci met slechts enkele uitgang. Heb nu dus geen verschil tussen voor en achter want heb ze aan mekaar "geknoopt" :(
[/verhaaltje]

Maar ik zou het niet afraden hoor, denk niet dat je het verschil hoorttussen dure en goedkope kaartjes aan geluidskwaliteit bij het luisteren met mp3'tjes

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Ik heb zelf laatst de FPS1000 aangeschaft, en heb een zeer waardeloze geluidskaart( ga volgende week SB Live halen), met slechts 1 aansluiting (voor 2 boxen dus)
Bij de fps1000 gaan er 2 aansluitingen naar je geluidskaart(voor en achter speakers), en 2 naar de subwoofer, van waaruit vervolgens 4 kabels naar de verschillende speakers gaan.
Als je alleen de kabel voor de front speakers in je geluidskaart duwt, en in de subwoofer ook alleen de kabel voor de frontspeaker, en die van de back-speakers dus niet, dan krijg je toch gewoon uit alle 4 de boxen, dus voor en achter gewon geluid.
Misschien zal de kwaliteit ietsje minder zijn, maar dat weet ik niet omdat ik nog niet heb kunnen vergelijken, maar het klinkt in ieder geval gewoon goed, en volume gaat naar mijn mening ook niets aan verloren.
Dit werkt natuurlijk niet bij iedere speakerset, maar als je de FPS1000 koopt, werken alle 4 de speakers dus gewoon op jouw geluidskaart met 1 uitgang.

Verwijderd

Ik heb zojuist de losse subwoofer van philips (mms250 fl 100,25 bij correct) gekocht en het klinkt zeer goed. Als ik een tweede speaker set nodig heb voor een andere geluidskaart, dan koop ik deze wel los.
Pagina: 1