Toon posts:

[XP Apache] Coldfusion MX daaien onder Windows XP met apache

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het opzetten van een apache 2.0 server onder Windows XP. Nu wil ik ook support voor Coldfusion hebben op deze server. Op de site van macromedia bleek dat alleen de versie van Coldfusion MX draait op apache 2.0.

Ik lees wel dat de web server appl verkrijgbaar is bij elke versie van Coldfusion (standard of enterprise) maar hij blijkt niet apart. Ik had gehoopt hem gratis te kunnen krijgen.

Macromedia zegt ook "Macromedia does not recommend that you use it for deployment."

En dat is wel de bedoeling..

Dus mijn vragen even samengevat:
Is de web server applicatie apart verkrijgbaar, of is het legaal om zonder licenties deze te gebruiken?
Heeft iemand ervaring met coldfusion mx op een web server waar deze wel in productie is genomen?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 15:35
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 14:11:
Ik lees wel dat de web server appl verkrijgbaar is bij elke versie van Coldfusion (standard of enterprise) maar hij blijkt niet apart.
Zou je nader in kunnen gaan op wat je bedoelt met "web server applicaties verkrijgbaar bij ColdFusion MX"? Ik krijg de indruk dat je iets verkeerd begrepen hebt.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:12

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Heeft weinig met programmeren te maken; meer iets voor de systeembeheerders die de boel mogen installeren

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Zou best kunnen dat ik iets verkeerd begrepen heb, nog niet echt een expert op dit gebied. :P

Ik heb verder geen kennis van coldfusion. Maar ik heb maar van iemand aangenomen dat coldfusion een vergelijkbare taal is zoals asp en php.

Mijn doel is om ondersteuning voor coldfusion op de webserver te bieden via een mod_coldfusion of iets dergelijks. Net zoals dit met php mogelijk is.

Maar ik kan hier jammergenoeg weinig over vinden. De macromedia site blijft daar een beetje vaag over. Maar zover ik heb weten te achterhalen blijkt het wel mogelijk.