Toon posts:

FTP kan alleen op poort 21 (firewall) kan ik iets forwarden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hier door de firewall (resilience 4400dx) alleen op port 21 naar buiten
voor de FTP.

Nu heb ik een FTP'tje waar ik even wat af wil trekken, maar die heeft poort 747.
Is er een tooltje waar ik de boel mee kan 'foppen' Zodat ik toch naar buiten kan?

thnx

(nee heb geen toegang tot de firewall, dus kan geen poorten los zetten)

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 12:25

PowerSp00n

There is no spoon

Dan zul je een machine nodig hebben die aan de andere kant van de firewall staat. Mocht er een proxy aan de andere kant staan (van je provider?) kun je het daar mee proberen, ik weet niet zeker of dat kan. Of een andere machine die port 21 (Waar jij bij kan) forward naar het doel op een nadere port.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Aftrekken doe je thuis maar :P Het kan niet, wat je wil is onmogelijk en waarschijnlijk is dat ook de bedoeling van de eigenaar van het netwerk waar je op zit... Vraag haar/hem anders eens of je poort 747 mag gebruiken.

Bloed, zweet & koffie

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 12:25

PowerSp00n

There is no spoon

Vilenin schreef op 29 oktober 2004 @ 16:33:
Aftrekken doe je thuis maar :P Het kan niet, wat je wil is onmogelijk en waarschijnlijk is dat ook de bedoeling van de eigenaar van het netwerk waar je op zit... Vraag haar/hem anders eens of je poort 747 mag gebruiken.
Niets is onmogelijk, als jij een 'gateway' gebruikt die zich bevind buiten het netwerk kun je via deze machine gewoon verbinding maken.

• leuk_he
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat Vilenin bedoelt is denk ik dat het niet aan de policy voldoet:

Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik.

m.a.w. het is niet illegaal ofzo, maar het hoort gewoon niet op dit forum.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif

/edit
Maar hoe dan ook je kunt het alleen voor elkaar krijgen als je een systeem buiten kunt benaderen. een ftp proxy ofzo. of als poort 80 openstaat (?) Je zult iets meer info moeten geven nu JSS heeft aangegeven dat we nog even mogen proberen.

[ Voor 28% gewijzigd door leuk_he op 29-10-2004 22:37 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• CmdrKeen
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Niets is onmogelijk, dat ben ik met je eens, maar TS vraagt om een "tooltje om de boel mee te foppen". Daar heb ik nog nooit van gehoord, en httptunnel schijnt niet meer echt lekker te werken recentelijk.

Bovendien, @leuk_he: het hoort idd niet op dit forum maar dat bedoel ik niet eens. Ik bedoelde echt dat er niet een of ander progseltje voor bestaat. Anders had ik ook wel het handje aangeklikt ipv erop te antwoorden. ;) Vraag: kan het? Antwoord: nee. Simple as that.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Mja, hij mag wel over poort 21 naar FTP connecten, FTP zal dus niet verboden zijn op zijn werk. Het is puur dat het over andere poorten dicht zit.

Mag van mij dus nog wel even :)
Pagina: 1