Toon posts:

Benchmark verschillende merken vidkaarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wat me opvalt is dat niemand meer over verschillende merken praat bij benchmarks guru3d anandtech tomshardware etc doen er niet meer aan ofzow? Ik bedoel vroeger (paar jaar terug;)) was er een best verschil tussen een gef2 van asus en een gef2 van andere merk bijvoorbeeld. Speelt dit nu tegenwoordig met deze kaarten niet meer?

Want bij moederborden zie je nog steeds verschillende prestaties met zelfde nforce of via chipset etc..

Of kijk ik verkeerde op sites :)

bvd thomas

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:59

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik denk dat het door de manier van releasen van grafische kaarten komt. Toen had iedereen al zo'n kaart van verschillende fabrikanten onder NDA. Nu zijn de top kaarten veel spaarzamer uitgedeeld aan web-sites. Die zijn al lang blij als ze er 1 hebben.

lees ook eens de "rant" op tomshardware:
Ati vs Nvidea: game over

Verder denk ik dat de kaarten zoveel ingewikkelder zijn geworden dat het steeds moeilijker is ze goed te testen. Ook nog eens een test op verschillende moederborden maakt het alleen maar moeilijker.

Naar mijn idee wordt al dat benchmarken te veel gestuurd door de top kaarten en de releases daarvan. Terwijl nota bene het grootste aandeel van de monitors wordt aangestuurd door geintegreerde intel video. Benchmarks daarvan moet je echt met een lampje zoeken. Dat geeft wel aan waarom bepaalde kaarten vaker gestest worden, die worden gewoon vaker "uitgedeeld".

b.v. google testje (even voor het idee.)
[google=ati x300 review]: Results 1 - 10 of about 13,000
[google=ati x800 review]: Results 1 - 10 of about 106,000

De verkoop cijfers zullen juist een verhouding anderom hebben.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.