Gaan deze Corsairreepjes samen werken?

Pagina: 1
Acties:

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-08 09:42
Beste medetweakers,

Dit topic is alleen even bedoeld om dingen zeker te weten en niet bedoeld om allerlei info te verzamelen want die heb ik al:-). De probleemstelling is als volgt:

Op dit moment gebruik ik een 512mb XMS Corsair 3200 400mz XL PT reepje....deze heeft een platinum heatspreader. Nu ben ik van plan er een zelfde bij te doen alleen zonder de PT extensie. Ik denk dat dit gaat werken aangezien alles hetzelfde is behalve de heatspreader...die is black in plaats van platinum. Of zou ik met het oog op de toekomst toch beter twee dezelfde kunnen nemen als kit?

Heeft dualchannel op socket 939 dan nog effect met drie reepjes 512mb XMS Corsair 3200 400mz XL PT?

Bedankt alvast _/-\o_

Verwijderd

nog een reepje xt zonder pt moet pl zijn maar oke in iedergeval zal dit denk geen problemen geven

met je vraag over 3 dimmetjes dat gaat niet werken met dual ddr wel met single channel wil je meer dan 2 reepjes en dual channel dan moet je 4 de zelfde hebben en zal je denk in de bios de 2t latancy aan moeten zetten omdat 1t te strak is voor 4 dimmetjes

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:38
Ik heb een MSI K8N neo2 boardje, socket 939 dus.

Ik werk met 1x Corsair XMS512MB DDR400 PT Heatspreader
en
1x Twinmos 512MB, verder nix bijzonders.
Deze 2 werken prima in Dual Channel mode.

Ik wou de Twinmos vervangen door eenzelfde Corsair module, maar helaas werken de 2 Corsair modules niet samen...

De meest recente Corsair module is wel een nieuwere Revisie (4.x) en de module die al werkt in me mobo is een 1.x..

Ik dacht dus simpelweg even me Twinmos module te vervangen, maar helaas werken de 2 Corsair modules dus niet samen. :'(
(ook getest in andere mobo, met Intel 845pe chipset)

Corsair bied geen oplossing, en komt o.a. met het antwoord dat ze daarom de Twinx modules hebben uitgevonden ..

[ Voor 18% gewijzigd door Hoyden op 29-10-2004 13:42 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

objectief2 schreef op 29 oktober 2004 @ 12:30:
Beste medetweakers,

Dit topic is alleen even bedoeld om dingen zeker te weten en niet bedoeld om allerlei info te verzamelen want die heb ik al:-). De probleemstelling is als volgt:

Op dit moment gebruik ik een 512mb XMS Corsair 3200 400mz XL PT reepje....deze heeft een platinum heatspreader. Nu ben ik van plan er een zelfde bij te doen alleen zonder de PT extensie. Ik denk dat dit gaat werken aangezien alles hetzelfde is behalve de heatspreader...die is black in plaats van platinum. Of zou ik met het oog op de toekomst toch beter twee dezelfde kunnen nemen als kit?

Heeft dualchannel op socket 939 dan nog effect met drie reepjes 512mb XMS Corsair 3200 400mz XL PT?

Bedankt alvast _/-\o_
Kijk gewoon wat er er recommended wordt door je mobofabrikant. Als die chipset ondersteund worden die er op die latjes zit zal het gewoon werken