CMD/DOS Programmas starten ALTIJD fullscreen

Pagina: 1
Acties:

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik heb hier probleempje, al mijn programmas die een dosbox nodig hebben starten fullscreen en dus als ik bijvoorbeeld een mp3 aan het encoden ben kan ik niet normaal werken omdat de hele tijd me scherm heen en weer flitst. Nu heb ik bij LAME dit al opgelost door "window" in de eigenschappen te selecteren, maar nu flikkert mijn scherm nog steeds alsof ie in fullscreen gaat, maar hij start toch echt in een window.
Command.com heeft dit ook, cmd niet. Die start wel gewoon in een window meteen zonder te flikkeren.
Dit is vrij irritant, aangezien ik veel gebruik maak van lame en taskkill,wat te snel afsluit om de properties op te vragen, en in de gewone properties van de exe staat het niet.

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat alles in een window wordt opgestart via cmd of gewoon mijn scherm niet meer gaat flikkeren?

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:49
Zoek in de programma dir even naar een pifje misschien staat ie er en die heeft vaak die instellingen namelijk.

• mtlife
4 pif files gevonden in mijn windows map, en geen in de map waar lame staat.

_default.pif
DIIUnin.pif
ScUnin.pif
War3Unin.pif

de laatste 3 hoef ik niet te raden wat het zijn, en _default.pif staat al op "window" standaard. Als ik _default.pif opstart krijg ik flikkerent scherm en daarna error: "Invalid program filename" en dan close ik um. Tis geen virus, aangezien het bestandje al vrij oud is en me mcafee up2date is.

• mtlife
keb de oplossing..

On Windows 2000 and Windows XP: 1. Run Regedt32, which is located in the \System32 subfolder of the Windows NT root folder.
2. Open the \HKEY_CURRENT_USER\Console branch of the registry tree.
3. Set the FullScreen value to 0.
4. Exit the registry editor.

verder uitgelegd staat het hier: (is alleen uitleg over vc++ flitsend scherm.. zelfde probleem :D)
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;126031