Toon posts:

[PHP] Access (*.mdb) naar MySql

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een script dat access files (*.mdb) kan omzetten naar een mysql database.

Wat ik dan wil is dat je een zip-file upload naar de server (doe je zelf), en dat het script dan de .mdb file uit het zip bestand haalt en daarna een aantal tables en records op de locale mysql database zet.

Het gaat om grote mdb files (+/- 250MB), en als je ze zipt zijn ze nog maar 20 MB ongeveer, vandaar ook het zipgedeelte...

Kan iemand mij hieraan helpen? Ik weet hoe ik een bestand kan unzippen met php, maar niet hoe ik een mdb file omzet.

OP google vind ik alleen maar programmas, maar ik wil het echt door php laten doen...

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

ODBC-connectie maken naar je accessdatabase. Bijvoorbeeld met: MyODBC.

http://mysql.scarlet.be/doc/mysql/en/MSAccess.html

Sundown Circus

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:12
Als je het door PHP wilt doen zul je een ODBC koppeling naar de Access database moeten maken.

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

Wat die grootte betreft:
Open MS Access, ga naar menu Tools > Database Utilities > Compact database
Hiermee kan je je mdb bestand een heel stuk kleiner maken

Verklaring: Als je gegevens invoert/wijzigt/verwijdert, wordt je db groter gemaakt/niet verkleind. Door deze compact te doen, wordt de vrije ruimte ook weer daadwerkelijk vrijgegeven (vergelijk het met defrag in windows)

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Topicstarter
RedRose schreef op 29 oktober 2004 @ 11:43:
ODBC-connectie maken naar je accessdatabase. Bijvoorbeeld met: MyODBC.

http://mysql.scarlet.be/doc/mysql/en/MSAccess.html
Thanx, maar het gaat er juist om dat er geen connectie naar de access-database wordt gemaakt.
Je maakt eerst een *.mdb file met de access-server (ik heb geen verdere rechten) en dan download je die.
Daarna wil ik die file uploaden naar een andere server, die ook een mysql heeft draaien.
PHP moet dan dat mdb filetje openen en alle data die daarin staat in de mysql database zetten..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 11:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 11:48:
Thanx, maar het gaat er juist om dat er geen connectie naar de access-databse wordt gemaakt.
Je maakt eerst een *.mdb file met de access-server (ik heb geen verdere rechten) en dan download je die.
Daarna wil ik die file uploaden naar een andere server, die ook een mysql heeft draaien.
PHP moet dan dat mkb filtes openen en alle data die daarin staat in de mysql database zetten..
Dan maak je daarna een verbinding met de uitgepakte Access database dmv ODBC.
Je schrijft een algemeen scriptje dat zo'n database leeghaalt en met dezelfde structuur in een mySQL DB'tje plempt.

Ik denk, ik vul je even aan.

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 11:48:
[...]

Thanx, maar het gaat er juist om dat er geen connectie naar de access-databse wordt gemaakt.
PHP moet dan dat mkb filtes openen en alle data die daarin staat in de mysql database zetten..
8)7

Kan je dan niet beter de access DB exporteren naar CSV ?

Sundown Circus

Verwijderd

Topicstarter
RedRose schreef op 29 oktober 2004 @ 11:50:
[...]

8)7

Kan je dan niet beter de access DB exporteren naar CSV ?
Ik heb alleen de mogelijkheid hem te exporteren naar MDB, anders had ik het wel op die manier gedaan idd

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik ben op zoek naar een script dat access files ....
Ik zie in dit topic geen programmeerprobleem. Je wilt kant en klare code hebben, ik krijg niet het idee dat je zelf een script wil gaan ontwikkelen. Programming & Webscripting gaat over het zelf programmeren van software; daar is in dit geval geen sprake van.

Zie ook P&W FAQ - Scriptrequests

Mocht je het zelf willen ontwikkelen, dan kan je een nieuw topic openen. Let wel op de eisen die we aan een topic stellen; samengevata in P&W FAQ - De "quickstart" :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.