Toon posts:

Linux grafisch of konsole.

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat wordt denk je de toekomst voor Linux servers, de grafische gnome of kde interface, met makkelijke netconfig tools, of de Console mode waar de ASCII config bestanden moeten worden bewerkt.

Voor de desktop is het overduidelijk maar voor servers hoor ik verschillende meningen.

Post hier jou mening:

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Hmm... Ik doe AIX en Solaris beheer bij een grote bank en ik heb nog nooit een grafische omgeving gezien :)

Bijna 2000 servers en allemaal console. Waarom dan geen WM? Ik denk voor de load van de systemen en netwerken en het onderhouden van de machines moet toch 9 van de 10x via de commandline.

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik zou lekker voor console gaan. Voor remote beheer is dat gewoon veel handiger: veel minder netwerk verkeer.

Verder worden de meeste taken via de command line uitgevoerd, en je hebt veel meer controle over wat er gebeurd.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:51
Console:

-Minder verkeer over het net (remote) en minder zwaar voor het systeem
-Makkelijker te beheren met bijv. scripts
-geen 100 keer klikken maar tikken wat er moet gebeuren

Niet voorniets dat Microsoft ook weer het liefst terug gaat naar de console wat betreft het configureren van servers.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit wordt een beetje een opsomtopic zo, ik zie weinig aanzet tot discussie :)
Ik denk trouwens dat de console meer kans maakt dan konsole, konsole is namelijk grafisch :)

[ Voor 38% gewijzigd door blaataaps op 29-10-2004 11:56 ]

Dit topic is gesloten.