acoustic management voor serial ata (sata)

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 17:10
Ik heb 2 maxtor diamondmax 9 schijven van 160gb in raid1 staan. Aangezien ik een behoorlijk stille pc wil hebben wil ik mijn schijven wat minder snel zetten door middel van de acoustic management die er op de maxtor schijven zit.
met gewone ata schijven kon dit altijd met amset van maxtor, maar helaas gaat die verhaal niet meer op voor sata. Ik heb ook winaam al geprobeerd, maar tevergeefs.
Is het nog mogelijk om de acoustic management aan te zetten voor de sata maxtor schijven?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

WINAAM moet gewoon werken, echter je hebt de schijven in RAID staan, waardoor ze vanuit Windows als één schijf worden gezien.

Breek de RAID set en probeer het opnieuw (en blijf af van de data op de schijven!), maak daarna opnieuw de RAID set aan, met exact dezelfde instellingen in de RAID BIOS :)

• savale
  • Laatst online: 05-03 17:10
BalusC schreef op 29 oktober 2004 @ 11:38:
WINAAM moet gewoon werken, echter je hebt de schijven in RAID staan, waardoor ze vanuit Windows als één schijf worden gezien.

Breek de RAID set en probeer het opnieuw (en blijf af van de data op de schijven!), maak daarna opnieuw de RAID set aan, met exact dezelfde instellingen in de RAID BIOS :)
Ok dat ga ik even proberen...winaam 1.8 heb ik hier trouwens.
als ik mijn raid opnieuw maak waarschuwt ie volgens mij wel met iets van dat ie de schijven wist...?

edit: het is mij inmiddels gelukt zonder de raid te hoeven breken: ftool_ver194.exe van hitachi/ibm (de featuretool)

[ Voor 20% gewijzigd door savale op 29-10-2004 12:09 ]

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:18

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Winaam werkt alvast niet voor Sata schijven. Zelf net ondervonden.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:18

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ah... de util van Hitachi werkt wel, ook met Sata maar vanuit dos.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.