Toon posts:

[Windows2003] outlook web access.

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij ons op de zaak een windows2003 server sbs geinstalleerd en Outlook web access geactiveerd.Nu kan ik lokaal op de server wel inloggen maar als ik probeer om via mijn laptop verbinding te maken dan krijg ik geen verbinding.We hebben een draadloos netwerk liggen om te testen.Ik kan ook vanaf mijn laptop niet pingen naar de server.

Wat moet ik instellen op de Win2003 server om te kunnen pingen vanaf mijn laptop?
Iets met DHCP of DNS?

Wie o wie kan mij helpen,

Marco

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 12:03 . Reden: Meer info ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:33
Als je niet kunt pingen naar de server, dan lijkt dat me eerder het probleem.

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 22:04
Dennis schreef op 29 oktober 2004 @ 11:35:
Als je niet kunt pingen naar de server, dan lijkt dat me eerder het probleem.
Ben ik met je eens! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen dat mijn laptop de outlook web access kan gebruiken van onze win2003 server.

Wat moet ik instellen op de Win2003 server om te kunnen pingen vanaf mijn laptop?
Iets met DHCP of DNS?

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 09:01
DHCP installeren, dns komt dan automatisch, wat zaken invullen (fqdn)
Range aanwijzen
client op dhcp zetten
klaar

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je niet kunt pingen kun je ws ook geen OWA benaderen; maar daar weten ze in NT het fijne van. Ben je zelf wel bezig geweest met basic troubleshooting? Kijk hier eens tussen: [search=draadloos connectie ping]

SA > NT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Maar dit is helaas niet de manier waarop wij in NT werken.

Je geeft veel te weinig informatie over de situatie en je instellingen dat jou helpen met je netwerk een onmogelijke opgave is.

Lees Starten van topics in NT *lezen* en Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) even door en start hier dan een nieuw topic met daarin veel meer informatie over IP-adressen, waar je wel/niet heen kunt pingen etc. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.