Even voor de duidelijkheid, het is mogelijk om met sommige DVDbranders beschreven DVD+R(W) schijfjes te laten herkennen als DVD-ROM. Dit kan alleen met +R en het schijnt ook te werken op +R9 (dual layer). De DVDbrander brand de DVD+R dan gewoon normaal, maar past ergens een paar bitjes aan zodat de DVDspeler (of Xbox) denkt dat het om een orginele DVD-ROM gaat. Dit is volkomen legaal en verhoogt de compatibiliteit van DVD+R. Bij DVD+RW kun je het na het branden nog aanpassen, bij DVD+R moet je het van tevoren instellen. Dit branden van DVD+R(W) als DVD-ROM noemt met ook wel bitsetting of booktype.
Ik had in mijn laptop een LG 4040N en die kon het ook. Ik moest er wel een speciaal programma voor downloaden, dvdinfopro. Dat is gewoon via google te vinden, de gratis versie (met wat reclame erin, geen spyware voor zover ik weet). Zodra je die start zie je bovenaan een aantal iconen, je moet die ene hebben waar +RW bij staat, en als je je muis er op houd staat er +R? Als je brander ondersteund word kun je het daar instellen. Bij mijn nieuwe Liteon dvdbrander moet ik dit elke keer opnieuw doen als ik opnieuw opstart, maar bij mijn vorige LG dvdbrander bleek het permanent te zijn, en dat is dus beter.
Maar, ik weet natuurlijk niet of het ook met jouw type dvdbrander werkt. Maar probeer het eens zou ik zeggen.
[
Voor 5% gewijzigd door
Sperenvanger op 29-10-2004 14:05
]