DVD+r als DVD-rom met nero

Pagina: 1
Acties:

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-03 18:40
Ik heb verschillenden posts door gelezen. Want ik had problemen dat mij dvdspellers (sony en xbox) geen dvd+rs lezen. En ik las dat je ze dan alles dvd-rom moest branden. maar ik kan in nero nergens die optie vinden, ook kan ik die optie niet in clone dvd vinden.
Mijn brander is een LG 4040b en ik gebruik Mmore dvd+r en ricoh dvd+r.

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

Rwin

Ondertitel

kan die LG wel - branden?

ja dus: http://www.digit-life.com/articles2/lg4040-multi/

er staat erg veel info over je brander op die site ^^

[ Voor 83% gewijzigd door Rwin op 29-10-2004 11:23 ]

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-02 14:09

amd187

Ondertitel

ik zou beginnen met DVD-R schijfjes te kopen, wellicht lukt het dan wel ipv DVD+R als DVD-R te willen branden ;)

• Rwin

Rwin

Ondertitel

ja, idd |:(
maar ik neem aan dat je dat wel gedaan hebt?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 22:19

Smarron

The bend

amd187 schreef op 29 oktober 2004 @ 11:22:
ik zou beginnen met DVD-R schijfjes te kopen, wellicht lukt het dan wel ipv DVD+R als DVD-R te willen branden ;)
De TS-er wil de DVD+R als DVD-Rom branden, dat is wat anders dan DVD-R natuurlijk (wat logischerwijs niet gaat). Xbox en PS2 kunnen alleen DVD-Rom films lezen. Standalone DVD-spelers kunnen zowel DVD+/-R als DVD-Rom goed lezen.

Vaak ligt het aan de firmware die je gebruikt, maar het zou ook softwarematig moeten kunnen. In de laatste versie van DVDdecrypter zitten wel opties om dit te kunnen doen, alleen weet ik niet of ze jouw brander ook ondersteunen.

Tevens ben ik ook zeer benieuwd hoe dit bijv. via Nero gedaan kan worden, want ik zit hier eveneens met een Xbox die geen enkel schijfje wil lezen. :( (En de enige firmware die het wel goed doet, ondersteunt mijn 8X media niet. |:( )

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• MOL-20.000
amd187 schreef op 29 oktober 2004 @ 11:22:
Ja dat weet ik maar ik heb een spindel met 25 dvd+rs gekocht een beetje zonden alls ik er niks mee doe

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Kan die LG brander het booktype veranderen? De NEC 3500 wel na firmware upgrade, zie [rml][ Ervaringen] NEC 3500A deel 2[/rml]

specs

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Quote van mijn eerder geplaatste site O-)

Write speed:
CD-RW: 16x, 12x, 8x, 4x
CD-R: 24x, 16x, 8x, 4x
DVD-RW: 2x, 1x
DVD-R: 4x, 2x
DVD+RW: 2.4x
DVD+R: 4x, 2.4x
DVD-RAM: 3x, 2x

hij kan dus geen ROM branden

Verwijderd

Smarron schreef op 29 oktober 2004: Xbox en PS2 kunnen alleen DVD-Rom films lezen. Standalone DVD-spelers kunnen zowel DVD+/-R als DVD-Rom goed lezen.
Vaag verhaal.
Maak gebruik van een softmod, welke wel degelijk DVD+R alswel DVD+RW leest.
Nooit problemen mee gehad.

• MOL-20.000
Rwin schreef op 29 oktober 2004 @ 11:30:
Quote van mijn eerder geplaatste site O-)

Write speed:
CD-RW: 16x, 12x, 8x, 4x
CD-R: 24x, 16x, 8x, 4x
DVD-RW: 2x, 1x
DVD-R: 4x, 2x
DVD+RW: 2.4x
DVD+R: 4x, 2.4x
DVD-RAM: 3x, 2x

hij kan dus geen ROM branden
Oke het is dus niet mogelijk om dvd-rom tebranden. Missien een anderen oplossing of dan maar me dvdtjes weggeven :'(

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 11:38:
Vaag verhaal.
Maak gebruik van een softmod, welke wel degelijk DVD+R alswel DVD+RW leest.
Nooit problemen mee gehad.
Heb je het over een softmod voor de Xbox? En hoe zou dit moeten dan?

Spellen doen het wel gewoon op DVD+R/RW, alleen films niet. Die moeten gewoon als DVD-Rom worden gebrand, anders ziet de Xbox de DVD als data. Heb er zelf ervaring mee, evenals een vriend met een Xbox en een andere vriend met een PS2.

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-02 14:09

amd187

Ondertitel

Smarron schreef op 29 oktober 2004 @ 11:28:
[...]
De TS-er wil de DVD+R als DVD-Rom branden, dat is wat anders dan DVD-R natuurlijk (wat logischerwijs niet gaat). Xbox en PS2 kunnen alleen DVD-Rom films lezen. Standalone DVD-spelers kunnen zowel DVD+/-R als DVD-Rom goed lezen.

Vaak ligt het aan de firmware die je gebruikt, maar het zou ook softwarematig moeten kunnen. In de laatste versie van DVDdecrypter zitten wel opties om dit te kunnen doen, alleen weet ik niet of ze jouw brander ook ondersteunen.

Tevens ben ik ook zeer benieuwd hoe dit bijv. via Nero gedaan kan worden, want ik zit hier eveneens met een Xbox die geen enkel schijfje wil lezen. :( (En de enige firmware die het wel goed doet, ondersteunt mijn 8X media niet. |:( )
aha, dan verwar ik het waarschijnlijk met wat ik gelezen heb.
ik las namelijk op meerdere sites dat de Xbox alleen DVD-R leest... DVD-rom heb ik geen verstand van (zoals je dan waarschijnlijk al ontdekt hebt).
ik heb namelijk ook een xbox die geen DVD+R leest, vandaar dat ik eventjes ging zoeken en bij DVD-R gestrand was (ik heb ook spindels van +R gekocht destijds :))

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:48

Rival24

I'll Be Back

MOL-20.000 schreef op 29 oktober 2004 @ 11:39:
[...]

Oke het is dus niet mogelijk om dvd-rom tebranden. Missien een anderen oplossing of dan maar me dvdtjes weggeven :'(
Je kunt het book type (= type dvd) veranderen (bijvoorbeeld in dvd decrypter) of met een of ander tooltje waarvan ik niet zeker weet of het legaal is. Dan kun je de dvd speler waarin je de schijfjes afspeelt laten denken dat het een dvd-rom is.

Als je een redelijk nieuwe ps2 hebt leest die als het goed is (vrijwel) alle soorten media (cd-r, cd-rw, dvd+r, dvd+rw, dvd-r, dvd-rw, dvd-rom). Bij een xbox verschillen de drives nogal (thomson, philips en samsung) ze lezen in ieder geval allemaal dvd-r, maar de philips heeft voorkeur voor dvd+r. De precieze details wie wat wel en niet leest is vrij makkelijk te vinden op internet.

[ Voor 31% gewijzigd door Rival24 op 29-10-2004 11:54 ]

• topper
Rival24 schreef op 29 oktober 2004 @ 11:50:
[...]

Je kunt het book type (= type dvd) veranderen (bijvoorbeeld in dvd decrypter) of met een of ander tooltje waarvan ik niet zeker weet of het legaal is. Dan kun je de dvd speler waarin je de schijfjes afspeelt laten denken dat het een dvd-rom is.

Als je een redelijk nieuwe ps2 hebt leest die als het goed is (vrijwel) alle soorten media (cd-r, cd-rw, dvd+r, dvd+rw, dvd-r, dvd-rw, dvd-rom). Bij een xbox verschillen de drives nogal (thomson, philips en samsung) ze lezen in ieder geval allemaal dvd-r, maar de philips heeft voorkeur voor dvd+r. De precieze details wie wat wel en niet leest is vrij makkelijk te vinden op internet.
Dat kan alleen als je brander dat ook ondersteund, en dat doet de LG dus niet!

Je moet gewoon die +R schijfjes ruilen met een vriend ofzo voor -R
Ik heb nog 10 -R liggen die ik niet (meer) gebruik, kunnen maar op 4 speed branden, wil ze wel met je ruilen ;)

[ Voor 72% gewijzigd door topper op 29-10-2004 11:56 ]

specs

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 09:08
Even voor de duidelijkheid, het is mogelijk om met sommige DVDbranders beschreven DVD+R(W) schijfjes te laten herkennen als DVD-ROM. Dit kan alleen met +R en het schijnt ook te werken op +R9 (dual layer). De DVDbrander brand de DVD+R dan gewoon normaal, maar past ergens een paar bitjes aan zodat de DVDspeler (of Xbox) denkt dat het om een orginele DVD-ROM gaat. Dit is volkomen legaal en verhoogt de compatibiliteit van DVD+R. Bij DVD+RW kun je het na het branden nog aanpassen, bij DVD+R moet je het van tevoren instellen. Dit branden van DVD+R(W) als DVD-ROM noemt met ook wel bitsetting of booktype.

Ik had in mijn laptop een LG 4040N en die kon het ook. Ik moest er wel een speciaal programma voor downloaden, dvdinfopro. Dat is gewoon via google te vinden, de gratis versie (met wat reclame erin, geen spyware voor zover ik weet). Zodra je die start zie je bovenaan een aantal iconen, je moet die ene hebben waar +RW bij staat, en als je je muis er op houd staat er +R? Als je brander ondersteund word kun je het daar instellen. Bij mijn nieuwe Liteon dvdbrander moet ik dit elke keer opnieuw doen als ik opnieuw opstart, maar bij mijn vorige LG dvdbrander bleek het permanent te zijn, en dat is dus beter.

Maar, ik weet natuurlijk niet of het ook met jouw type dvdbrander werkt. Maar probeer het eens zou ik zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sperenvanger op 29-10-2004 14:05 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:24

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mijn playstation 2 leest gewoon (ONGEMOD dus) dvd+r schijfjes die ik gebrand heb op 2.4x...
Misschien dat de oudere PS2`s ze niet kunnen lezen, maar bij verschillende mensen heb ik ze het al zien doen.

Voor dvd films voor de x-box kun je in NERO ook iets aanvinken waardoor je x-box ze ook gewoon kan lezen.... (*force dvd-video compatibility mode - required for X Box TM)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:56
Brand het ding als dvd in ISO+UDF formaat. In de UDF opties kun je extra video compatibility aanzetten en daar staat zelfs bij dat dat nodig is voor een Xbox.

Geen idee of dat allemaal werkt, maar ik zou het gewoon proberen.

Punctuality is the politeness of kings

• MOL-20.000
dreamscape schreef op 29 oktober 2004 @ 16:23:
Brand het ding als dvd in ISO+UDF formaat. In de UDF opties kun je extra video compatibility aanzetten en daar staat zelfs bij dat dat nodig is voor een Xbox.

Geen idee of dat allemaal werkt, maar ik zou het gewoon proberen.
Ik heb dat inderdaad gevonden ik zal zo eens een filmje proberen te backupen maar .iso files met die optie in laden of zit die optie ergens anders???

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 09:08
Michael Knight schreef op 29 oktober 2004 @ 16:19:
Voor dvd films voor de x-box kun je in NERO ook iets aanvinken waardoor je x-box ze ook gewoon kan lezen.... (*force dvd-video compatibility mode - required for X Box TM)
Je kunt je DVD net zo beschrijven als je zelf wilt, maar als je een Samsung drive in je Xbox hebt en je stopt er een DVD+R in zonder bitsetting/booktype op DVD-ROM, dan zal hij die DVD nooit lezen.

• topper
Michael Knight schreef op 29 oktober 2004 @ 16:19:
Mijn playstation 2 leest gewoon (ONGEMOD dus) dvd+r schijfjes die ik gebrand heb op 2.4x...
Misschien dat de oudere PS2`s ze niet kunnen lezen, maar bij verschillende mensen heb ik ze het al zien doen.
Wil dit zeggen dat ik mijn ps2 spellen kan backuppen en als DVD-ROM brand, ik ze kan spelen op mijn ps2 die niet gemod is? Zou fantastisch zijn!!! :*)

specs

• Smarron

Smarron

The bend

topper schreef op 31 oktober 2004 @ 12:23:
Wil dit zeggen dat ik mijn ps2 spellen kan backuppen en als DVD-ROM brand, ik ze kan spelen op mijn ps2 die niet gemod is? Zou fantastisch zijn!!! :*)
Je PS2 moet zowieso gemod zijn natuurlijk.

• topper
Das jammer, hoopte dat als booktype = DVD-ROM, de ps2 geen verschil ziet tussen origineel en backup, backup heeft nu ook immers booktype DVD-ROM, net als origineel...

specs

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@MOL-20.000:
Je kan ook naar een firmware-hack gaan zoeken voor je brander, met wat geluk vind je er een. Vaak zijn die zo gewijzigd dat je 'booktype dvd-rom' kunt nemen.

En ivm dvd-roms branden: dvd-roms kan je niet branden (alleen instellen als booktype zoals al in een vorige post gezegd werd). ROM staat namelijk voor read only memory...

[ Voor 5% gewijzigd door Borromini op 31-10-2004 12:33 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• topper
Borromini schreef op 31 oktober 2004 @ 12:32:
@MOL-20.000:
Je kan ook naar een firmware-hack gaan zoeken voor je brander, met wat geluk vind je er een. Vaak zijn die zo gewijzigd dat je 'booktype dvd-rom' kunt nemen.

En ivm dvd-roms branden: dvd-roms kan je niet branden (alleen instellen als booktype zoals al in een vorige post gezegd werd). ROM staat namelijk voor read only memory...
Ik heb de NEC 3500A met de herrie firmware 2.17 en brand al mijn DVD-R's met booktype DVD-ROM, daarom hoopte ik dat gebackupte spelletjes voor de sp2 het gewoon doen zonder mijn ps2 te modden

specs

Pagina: 1