Toon posts:

Probleem met Shuttle SN85G4.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zal proberen het probleem uitteleggen.
Ik heb 16 maart een shuttle SN85G4 gekocht, de eerste maanden totaal geen problemen.
Maar naar 2 maanden ging het opeens anders aan toe, computer starten opeens niet meer op. Echt kei vreemd probleem. Gelukkig had ik nog een enermax voeding hier thuis liggen, dus die heb toen maar aan de shuttle aangesloten. En tot mijn grote verbazing startte de pc nou wel op. Naar een paar dagen met de enermax voeding gewerkt te hebben, dacht ik probeer toch de ouwe voeding weer . En ja hoor de shuttle startte gewoon weer op, ik was echt verbaast. Echt een rare voeding :S,ene moment wel werken en andere moment niet werken.
Maar het probleem bleef niet lang weg, naar 2 dagen was het al weer terug.
En sinds dien zit de enermax er aan, en nooit geen problemen meer mee.
Omdat het er niet uit ziet, heb ik het niet bij laten zitten. Dus ik terug naar het bedrijf waar ik de shuttle heb gekocht. Heb toen de voeding daar achter gelaten bij eigen RMA gedeelte. En verteld wat het probleem was. Na 2 weken kon ik de voeding weer ophalen. Ze vertelde me tot mijn grote verbazing dat ze niks hadden kunnen vinden.
Thuis aangekomen meteen die voeding aangesloten, en ja hoor pc werkte weer. Maar naar 3 dagen startte de pc weer niet op. Ik terug nu met hele case. Zij hebben hem vervolgens naar shuttle opgestuurd. Ben hem toen 6 weken kwijt geweest, ze zeggen dat ze hem hebben getest. Maar het probleem is er nog steeds. De shuttle kreeg ik BTW ook niet zonde schade terug, het frame van de case is flink verbogen. Niet echt netjes vind ik zelf.
Mijn broer heeft ook een SN85G4, dus heb laatst onze voedingen omgewisseld en getest. Met de voeding van mijn broertje werkt mijn shuttle gewoon top. Echt een heerlijk gezicht om de shuttle met gesloten kap te zien werken. Mijn broertje kreeg BTW precies het zelfde probleem met mijn voeding!
Ik kan hier uit concluderen dat het probleem echt uit de voeding komt.

Heb laatst een brief opgesteld, met hulp van een kennis :P. Ben namelijk niet zo goed in engels. Nadat we de brief af hadden heb ik hem opgestuurd naar het bedrijf en naar shuttle.

Dear Sir/Madam,

On the 16th of March 2004 I bought a shuttle SN85G4 at your store (......) in
....... (Germany). After some time I started to experience problems with the
electric power supply. Eversince the machine has been sent to you twice so you
could remedy the problem, however, without results. As the problem with the
power supply continued to exist I then offered the machine for repair to the
shuttle manufacturer. However, they referred to ........with the message that
you had examined the machine and that you found no problems, but the problem
still exists. Time after time the electric power supply fails after using it for
some time. As an experiment I have used a newer version of the shuttle power
supply (from my brother) a number of times and there were no problems. I can
only come to the conclusion that the problem with my shuttle is due to a failing
electric power supply. Therefore, I kindly yet urgently request you to provide
my shuttle, under guarantee, with the new type of power supply and associated
cooling system. In accordance with German and European consumers rights I hold,
as it happens, ........ responsible for solving the failure. In the appendix you
can find more precise details concerning the type of shuttle, serial number,
etc. Awaiting your response,

Kind regards

Van shuttle kreeg ik meteen bericht terug.
Dear Sir,

Please try another memory. We know that Twinmos
have problems with AMD64 memory controller.

We prefer Memory Solution for AMD64 systems.
www.memorysolution.de

Best Regards
Shuttle Support – Germany

Ik heb toch geen problemen met me memory controller :S, heb totaal geen problemen met me twinmos geheugen. Heb zelfs laatst mijn twinmos geheugen vervangen door cosair geheugen, maar zonder resultaat.

Ik hoop dat iemand hier op got nog goeie tips heeft voor me. Want word zolangzaam beetje gek van shuttle.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt me duidelijk dat het probleem bij die voeding ligt.
Gewoon naar de winkel gaan en een nieuwe eisen. Je hebt er immers garantie op.
Als zij moeilijk doen dat je naar shuttle moet gaan toch even duidelijk maken dat zij het op mogen lossen omdat je hem daar gekocht hebt en niet bij shuttle.

een andere hardwarematige oplossing naast het vervangen van de voeding is er niet in dit geval.