Speedtouch password probleem

Pagina: 1
Acties:

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

SideShow

Administrator

Topicstarter
Hallo

Ik ken iemand en die heeft het volgende probleem:

Ze heeft dus een Speedtouch en Belgacom ADSL.
Onlangs heb ik die modem geconfigureerd (paswoord ingeven enz ...) en alles werktte zonder problemen.

Een paar dagen later, zegt ze dat ze niet meer op internet kan. Ik surf naar 10.0.0.138, en inderdaad, de status van de connectie is "down". Ik reconnect, maar krijg de melding "authentication failure". Ik typ gewoon even het paswoord opnieuw in (het was dus nog ingevuld hoor), en toen lukte het wel...

Nog een paar dagen later, zet ze haar pc aan, en ze kon weer niet op internet. Ik kijk naar haar ip settings, en blijkt dat ze gewoon geen ip krijgt van haar speedtouch. Na de de stroom van de modem uit te trekken voor efkes, kreeg ze dan uiteindelijk wel een ip, maar toen was het weer hetzelfde probleem met het paswoord. Wat overigens nog altijd ingevuld was ... maar blijkbaar op een of andere manier veranderd was ??

Ten slotte kon ze gisteren weer niet op internet. Dit keer had ze wel een ip, maar het was gewoon weer het paswoord dat niet klopte. Het stond nog altijd ingevuld zoals altijd, maar ik moest het toch opnieuw intypen op de connectie "up" te krijgen, anders kreeg ik gewoon weer "authentication failure".

Aan wat zou dit kunnen liggen?
Groetjes

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
Misschien een firmware update nodig ? , die vroegere modellen waren nogal buggy.

http://specs.tweak.to/9714

• SideShow

SideShow

Administrator

Topicstarter
Het is een heel recent "Belgacom ADSL pack" dat ze heeft aangeschaft. Maar ik zal het alleszinds eens checken. :|

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Klik je na het opnieuw intypen van het wachtwoord wel op "Save All" (linksboven)? Dan wordt het namelijk ook opgeslagen voor als je het modem uit- en aanzet ;)

• SideShow

SideShow

Administrator

Topicstarter
hm lol ja, dat ga ik eens doen, jammergenoeg ben ik nu niet bij haar

maar serieus ? ik dacht dat dat voor andere settings was, maar die user/pass gegevens moeten toch altijd worden opgeslaan ? zelfs zonder op die "save all" te klikken ?

• SideShow

SideShow

Administrator

Topicstarter
ik snap dan wel niet, als het paswoord nog ingevuld staat, dat het plots "verkeerd" ingevuld is, terwijl het eerst wel werkte :*)

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Wat die Speedtouches betreft kijk ik nergens meer vreemd van op, die willen nog wel eens vergeetachtig zijn. Als ze om de één of andere reden opnieuw hun configuratie inlezen (bijvoorbeeld door stroomuitval), dan pakt hij waarschijnlijk weer het oude wachtwoord. Dat voorkom je dus met "Save All", omdat dan de hele config opnieuw wordt opgeslagen, dus inclusief het nieuwe wachtwoord.

Tip: Je kunt je posts aanpassen door op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif te drukken, dan heb je geen 2 posts van jou na elkaar ;)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

SideShow schreef op 29 oktober 2004 @ 11:32:
ik snap dan wel niet, als het paswoord nog ingevuld staat, dat het plots "verkeerd" ingevuld is, terwijl het eerst wel werkte :*)
Dat licht misschien aan je browser, die heeft wellicht het eerste wachtwoord onthouden. Het modem wil het "wachtwoord" niet onthouden. (als ik je goed begrijp)

Verder is het handig nog te vermelden:(als je door wilt puzzelen)
Welk modem is het(speedtouch maakt er meer ) , en precies hoe oud, en firmware versie? (en waar type je het wachtwoord precies in) , USB/ethernet modem?
Wat voor soort verbinding maak je (NAT/bridge/spoof) met de provider?
offtopic:
Het is Wachtwoord of password. paswoord is het net niet :+

[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 29-10-2004 11:56 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1